Broken Sword 4- The Angel Of Death
Hlavním hrdinou je starý známý George Stobbart/vyspěl,má mužné strniště/, který se zamiluje do krásné, tajemné ženy jménem Anna Maria.Anna Maria se jednoho dne ztratí a George Stobbart se ji rozhodne najít. Pátrání po Anně jej však zavede na stopu starobylého artefaktu, jež v sobě skrývá velmi nebezpečnou sílu.Jediným vodítkem k tomuto artefaktu, je tajemný spis, o němž se traduje, že je nějakým způsobem spojen s mýtickou substancí zvanou mfkzt, která upadla na více než 2000 let v zapomnění a nyní nastal čas, kdy sehraje důležitou roli.George se bude muset už počtvrté v řadě postarat o záchranu celého světa. Jen Nico mu chybí a chybí nám všem. Ovládání je jednoduché,levým myšítkem zvládáte pohyb,ale můžete se pohybovat i kurzorovými klávesami.Je na vás co vám vyhovuje lépe.Levým myšítkem také mluvíte,prohlížíte,berete a používáte.Inventář se vám zobrazí vždy ,když myšítkem vyjedete na horní část obrazovky.Dole se vám zobrazí ikony,které vám určují dialog s osobami.Kliknutím na položku levým myšítkem ji použijete a pravým prozkoumáte.PDA má funkce notes,phone a connect.
Hra začíná animací,kdy jsme účastníky jakéhosi rituálu. New York Bail Bonds George Stobbart se vrátí do kanceláře,kde nalézá krásnou dívku, Annu Mariu,která na něj čeká. Mezitím během rozhovoru se snaží do kanceláře proniknout jakýsi gang. Zločinci mají zbraně takže musíte utéct a to rychle.Seberte golfovou hůl v rohu kanceláře/vpravo za dveřmi/.Použijte golfovou hůl jako páčidlo k otevření dveří na druhé straně kanceláře.Převrhněte skříňku,tím zatarasíte dveře,vyskočte na skřínku a vylezte dírou ve stropě nahoru.Jděte k výtahovým dveřím,které drží Anna Maria a klikněte na ní golfovou holí.Tím dveře zapříčíte.Jděte doprava dozadu k mříži.Je to ventilační jednotka.Klikněte na ní,ale George sám mříž neodtáhne.Najeďte si v inventáři na ikonu Anny Marie a pak ikonou klikněte na mřížoví.Anna vám pomůže mříž sundat a vy pak vytáhněte ventilační jednotku ven.Manipulace s ní je následující-tahejte jí zhruba do poloviny místnosti,pravým myšítkem klikněte a George se pustí ventilační jednotky,stoupněte si nyní čelem ke zdi a začněte tahat ventilační jednotku k výtahu.Myslím,že dál už vám snad radit nemusím.Dotáhněte jí až k výtahovým dveřím a tím dveře zapříčíte a můžete konečně vytáhnout golfovou hůl.Jděte k otvoru ze kterého jste vytáhli ventilační jednotku a vyjděte na plošinu.Jděte ke zdi a po římse přejděte doprava k žebříku.Vyšplhejte nahoru a pak vylezte po žebříku nahoru na věž před vámi.Jděte až na konec a uvolněte řetěz.Z inventáře použijte golfovou hůl a klikněte na řetěz.Tím se zhoupnete na druhou stranu.Jděte napravo ke klice u pootočené věže a použijte jí.Tím věž nasměrujete naproti té,z které jste sem skočili.Anna Maria pak pohodlně přejde k vám.George a Anna Maria jsou v opuštěném skladišti.Jděte doleva a vyskočte na rouru a po ní přeručkujte na druhou stranu,přeskočte rozpadlou podlahu a po římse vejděte do dveří/na druhé straně stojí Anna Maria/. Podívejte se na dveře a vezměte si řetěz napojený na dveře.Klikněte na dveře,ty se zavřou a posuvnou zápatkou je zabezpečte.Klikněte pravým myšítkem na dveře, vyberte ikonu ozubeného kola a v animaci Anna přejde k vám,poté co George vyrazí dveře.Sejděte po schodech až dolů,zjistíte že dveře jsou zavřeny.Vyjděte o patro výše,projděte dveřmi a jděte kupředu.Podívejte se na rouru na podlaze.Otočte se a běžte zpátky ke schodišti ,ale pak zahněte doprava,seskočte dolů a jděte kupředu ke kabelům ,které probíjejí.Opět se vraťte zpátky k rouře,vedle ní je na skříň a na ní je vypínací táhlo.Zatáhněte za něj,vypínač se vrátí do své původní polohy.V inventáři klikněte na ikonu Anny Marie a s ní pak na vypínač.Anna přijde k vypínači a podrží ho.Tímto vypne elektřinu a kabely dole přestanou probíjet.Jděte tedy s Georgem dolů ke kabelům a projděte dál a ž ke dveřím,kde velká bedna blokuje dveře.Bednu odvalte a za dveřmi už na vás čeká Anna Maria/jsou to dveře dole na schodišti,které předtím nešli otevřít/.Jděte kousek doprava vedle dveří.Vidíte roletu a napravo kliku.Zkuste roletu nadzvednout,ale sami to nezvládnete.Použijte ikonu Anny Marie z inventáře na kliku a Anna roletu vytáhne do poloviny.Klikněte na roletu,George jí podrží a společně s Annou Marií uniknou. New York hotel U hotelové recepce pozná Maria jednoho z gangsterů a tak se schová a George musí najít cestu do jejího pokoje.Jděte do dvoukřídlých dveří nalevo od recepce. Klikněte na dvoukřídlé dveře a recepční řekne ' potřebujete kódovanou kartu...'Jděte tedy k okénku a promluvte si s recepčním Alfonsem.Dostanete od něj hotelovou brožuru.Klikněte na ní pravým myšítkem a dostanete telefonní číslo hotelu.Promluvte si s Alfonsem ,objeví se vám ikony dole na obrazovce tak je postupně naklikejte.Pak se otočte a jděte k plešatému muži v křesle.Promluvte s ním o všem,opět vyklikejte všechny ikony dole a dozvíte se,že používá kódovanou kartu jako záložku do knihy a že čeká telefonní hovor.Zapamatujte si také ,že se jmenuje Thelwell Minster.Když kliknete na jeho knihu tak zjistíte,že vám kódovanou kartu nedá.Jděte na toalety,/doprava od plešatého muže/v inventáři klikněte na PDA a pak na phone.Zavolejte Alfonsovi na recepci a žádejte o rozhovor s Minsterem,který sedí v křesle.Až odejde k recepci tak běžte ke stolu a klikněte na knihu. Získáte kódovanou kartu.Kódovanou kartou z inventáře klikněte vpravo na otvor u dvoukřídlých dveří.Jděte po schodech nahoru ,zavolá vám Anna Maria.Je uvězněna na požárním schodišti.Chce ,aby jí George otevřel okno v koupelně.Prozkoumejte žlutou ceduli na schodech,shora se valí žlutý dým.U schodů seberte mrtvého brouka a pak jděte vlevo do chodby.Hned z první místnosti vlevo slyšíte nějaké hlasy,běžte až dozadu ke dveřím vpravo,které hlídá tanečně nadaný bodyguard.Dovnitř vás nepustí,takže můžete zkontrolovat kytku na stole a otevřít okno na konci.Bodyguard ho pak stejně zase zavře.Vraťte se k recepci a promluvte si s Alfonsem.Dozvíte se,že brouci mají rádi dřevo.Jděte k hodinám vlevo,Alfonso vás okřikne,vraťte se zpět k Alfonsovi a promluvte si s ním o hodinách,které se vám zobrazí jako ikona dole.Jděte opět k hodinám a umístěte mrtvého brouka z inventáře na staré hodiny . Promluvte si s Alfonsem znovu o hodinách. Když Alfonso vystartuje z recepce k hodinám tak rychle klikněte na skleněnou přepážku recepce vpravo a vezměte si zapalovač na pultu.Opět projděte dvoukřídlými dveřmi vlevo/použijte zase kódovanou kartu/a jděte do patra,tam co stojí bodyguard.Pamatujete si ,že když jste otevřeli okno vzadu, tak bodyguyrd ho hned zavřel?Běžte tedy k oknu,bodyguard předvede taneček a pak hned utíkejte ke stolku na které je květina.Bodyguard jde opět zavřít okno a vy rychle použijte zapalovač z inventáře a kytku zapalte.Spustí se požární čidla a začnou kropit prostor.To je přímo vražedné pro bodyguarda,protože si velmi potrpí na vzhled a jeho pomáda ve vlasech tím velmi utrpí.Bodyguard tedy rychle uteče a vy můžete vkročit do pokoje.Jděte do koupelny a když budete hledat okno,které máte otevřít ,tak žádné nevidíte.Jděte k větráku vepředu a vypněte ho.Poté na něj z inventáře použijte provaz a větrák opět zapněte.Párkrát se protočí,zajiskří se v něm a s rachotem spadne dolů.No vida a máme tu otvor,který jsme potřebovali.George zavolá Annu Marii a ta vleze dovnitř.Následuje dlouhý dialog.Po rozhovoru se podívejte na zem vedle postele.Seberte hotelové pero s logem černé kočky.Omrkněte vypáčený sejf a cuban cigáro v popelníku na stole.Vyjděte zpět na chodby a jděte kupředu ke dveřím s kódem ,odkud se ozývá podivný zvuk.Za rohem hlídá bodyguard výtah ,takže se zaměříme na dveře.Nejdříve vezměte z inventáře pero a prostrčte ho dole pod dveře,totéž udělejte i s hotelovou brožurou.Za chvilku vám uvězněná osoba na brožuru napíše kód k otevření/5837X/ a vy klikněte na kódový číselník vpravo u dveří.Uvězněnou osobou je žena jménem Juanita a George má opravdu štěstí,protože je to zase hodně atraktivní kočka.Poté zhlédnete dlouhou animaci a ocitnete se zpět ve své kanceláři.
New York Bail Bonds Vidíte,že gangsteři navštívili i kancelář Georgeho.Promluvte si s Virgilem a pak běžte dozadu do své kanceláře.Na stole je krabička cigaret,které tu někdo zanechal.Jděte ke dveřím,klikněte na ně a zobrazí se vám mapa.Na mapě vyberte Hotel Alfonso.
New York hotel Jste v recepci a je tu už i policie.Promluvte si s Juanitou, Alfonsem a vyšetřujícím policistou.Vždy se vám dole zobrazí ikonky a vy vyčerpejte při rozhovorech naprosto všechny možnosti dialogů.Až promluvíte s policistou tak z inventáře vezměte cigarety a klikněte na policajta.Už předtím vám cosi řekl o Martino gangu a teď jste se ještě dozvěděli ,že právě tento gang se zabývá pašováním cigaret a má továrnu na výrobu salámů.Opět na něj klikněte a dole se vám zobrazí ikonka mapy.Klikněte na ní a opět pohovoříte s policajtem.Pak jděte ke dveřím vpravo,klikněte na ně a na mapě se vám otevřela nová lokace-Mama Martino's meat packing.
New York Meat Packing Za vámi vidíte krámek se salámy.Je to království prodavače Chica.Je to magor do salámů a tak musíte vyslechnout jeho story.Vyčerpejte všechna témata a až už nebude o čem hovořit tak otevřete inventář,vezměte italské cigarety a nabídněte je Chicovi.Ten se z toho skoro podělá,protože jsou to cigára,které naprosto zbožňuje.Nabídněte mu je a on vám dá na oplátku nejlepší salám co má.Vyjděte ven a schovejte se do stínu vedle tří popelnic.Chico za chvilku vyjde ven zakouřit si a vy rychle vejděte do krámku .Seberte zakrvácenou zástěru za pultem.Nyní jste v zástěře a běžte dopředu k náklaďáku,obejděte ho a promluvte si s hlídače.Má dost zvláštní druh humoru,ale pokecat s ním musíte.Pak vstupte do haly,jděte doprava ,po schodech dolů a pak nahoru k cihlové stěně.Na ní je bezpečnostní schránka a v ní nehořlavý kus látky./viz obrázek/

Topkapi Palace Promluvte si se stráží o všem. George potřebuje průkaz totožnosti na vstup do paláce.Nakonec zjistíte,že jedině jak se dostat dovnitř je získat průkaz novináře Eamona O'Mary,který je také ubytován v hotelu Pasha Palace.Vraťte se tedy zpět do hotelu. Pasha Palace Hotel Zkuste sebrat dopis na přijímacím pultu recepce, ale recepční George okřikne.Promluvte s recepční o všem možném,ale hlavně se vyptávejte na O'Maryho.Je do něj úplně hotová a asi by mu stačilo jen kývnout a skočí mu sama do postele.Pak jděte k Anně Marii a promluvte si s ní,aby vám pomohla ukrást dopis, když George bude hovořit s recepční.Jděte tedy zpátky k recepční,v inventáři klikněte na golfovou hůl a pak s ní klikněte na recepční.Zjistíte ,že taky hraje golf a v následné animaci ji George předvede techniku úderu,ale co je hlavní,Anně Marii se podaří sebrat dopis.Hned k ní jděte,promluvte s ní a ona vám dá průkaz O'Mary a mapu.Nyní potřebujete vyměnit fotku na O'Marově průkazu.Vezměte nůž z inventáře a klikněte v inventáři na Georgeho průkaz.Získáte tím fotku s kterou klikněte na průkaz O'Mary.Tím máte průkaz na vstup do Topkapi hotov.Jděte zpátky k recepci a prozkoumejte velkou mapu vpravo,vedle přijímacího pultu. Najděte místo nazvané "lover's vestibule" v Topkapi Palace. Zeptejte se číšníka co ví o tomto místě.Pak jděte ke dveřím a jděte zpátky do paláce. Topkapi Palace Je už večer.Jděte ke stráži a ukažte mu padělek O'Marova průkazu totožnosti.Vstoupíte do paláce,vidíte zde několik stráží.Jeden střeží hlavní vstup, což je problém pro George(jestliže mu ukážete padělek Eamon O'Marova průkazu totožnosti tak zjistí,že George je podvodník)Zkuste jít doleva ale tam je další hlídající stráž a nepustí vás dál.Jděte k Anně Marii a řekněte jí ať se pokusí rozptýlit strážného,který tu korzuje. Anna hovoří se stráží vpravo a vy rychle přejděte dozadu k lešení.Vylezte po lešení vpravo až nahoru a všimněte si mobilu položeného na hradbě nahoře ,nad lucernou.Seberte ho,v inventáři na něj klikněte pravým myšítkem a zapište si tel.číslo 555 654 897.Pak zase mobil vraťte zpátky na hradby.Přejděte na druhé lešení,vyndejte z inventáře PDA,klikněte na phone a pak na guard.Tím zavoláte na mobil na hradbě a stráž tím trochu pozmění svou trasu.Vylezte po lešení až nahoru,počkejte až stráž půjde na druhou stranu a vyhoupněte se na hradbu.V animaci se ocitnete uvnitř paláce a před sebou máte okno do kterého se musíte dostat.Není to nic těžkého,až stráž půjde zpět tak jděte za ním a pak se vyhoupněte do výklenku před vámi.Jděte kupředu a v animaci uvidíte strážného se psem na druhé straně.Jděte k výklenku před vámi ,vezměte nůž z inventáře a na aktivním místě seškrábejte omítku.To strážného přinutí se jít podívat co se děje.Jděte rychle na místo ,kde byl a vypijte šálek čaje,který tu má.Za chvilku se vrátí,bude naštvanej a půjde si pro další dávku čaje.Vidíte,že dole zůstal pes a vy ho potřebujete odlákat od vchodu ,kterým prošel strážný.Jděte tedy kousek dál kupředu od výklenku ,kde jste škrábali omítku a vidíte tu viset provaz.Otevřete si inventář,použijte nůž na salám a získáte tak kolečko salámu.Kolečkem salámu klikněte na provaz a máte návnadu pro psa.Pes jako hypnotizovaný zírá na houpající se kolečko salámu,které je však pro něj moc vysoko.Vy však můžete projít pohodlně dolů a vejít branou dál.Jste v muzejní části komplexu.Jděte rovně dolů po schodech,před sebou vidíte počítač.Běžte k němu a pak v inventáři klikněte na PDA ,connect a nakonec na Topkapi security management.Opět se vám zobrazí mapa světa a vy musíte nastavit správný tok./viz obrázek/

Pasha Palace Hotel Nyní hrajeme za jeptišku Nico,takže běžte k recepci a promluvte si s recepční o všem.Nakonec dostanete od recepční klíč k místnosti 505.Jděte s Nico do výtahu a vyjedete nahoru do pokoje .Nyní budeme opět ovládat George a v animaci uvidíte,že se budeme muset dostat do místnosti č.304.Otevřete okno před vámi a klikněte ven.Jsme na římse a musíme se dostat dolů.Myslím,že to není zas tak těžká pasáž,takže vám nebudu popisovat přesně jak máte postupovat.Dávejte si hlavně pozor na siluety policistů v oknech a taky na křik ženských.Využívejte hodně i ručkování.Až budete v místnosti tak jděte do koupelny a klikněte na koš.Získáte zmuchlanou úvěrovou stvrzenku a v ložnici na zemi růženec. Následovně budete vyrušeni a ocitnete se opět u hotelové recepce. Promluvte si s Nico a pak v inventáři klikněte na PDA,pak na connect a následně na credit r us.Nastavte správný tok/viz obrázek/


Rome Black Cat Club Jděte kupředu,doprava a promluvte si se strážcem,který však nedovolí Georgeovi vstoupit bez členské karty.Vraťte se tedy přes mapu zpátky do Anna Maria's apartment. Rome Apartment Vraťte se zpátky k Markovi a promluvte si s ním o členství v klubu.Pamatujete si ,že Markovou favoritkou je herečka Lucy Chu?Použijte tedy pero v inventáři na fotografii Lucy Chu.Tím vytvoříte padělaný, ale vášnivý podpis.Upozorňuji,že ten podpis vám půjde udělat jen v apartmánu Anny Marie,pokud to budete chtít dělat na chodbě tak vám to nepůjde. Ukážete fotografii Markovi,ten je z toho úplně mimo a na oplátku od něj George dostane klubovní členskou kartu Black Cat.Jděte tedy přes mapu zpět do Black Cat Club. Rome Black Cat Club V inventáři klikněte na členskou kartu a tou klikněte na strážce.Pustí vás dál.Jděte vlevo do místnosti, kde se sprchuje nějaký muž. Všimněte si ručníku vedle sprchy ,ale George ho nemůže sebrat.Jděte ze sprchové části zpět ke skřínkám a jděte až dozadu směrem k vám do obrazovky.Vidíte tu v rohu květináč s kytkou.Klikněte na něj pravým myšítkem a vyberte ikonku ruky.George odtáhne květináč od zdi.Vidíte,že je tu ventil na který klikněte.Otočíte ventilem,teď už si můžete ručník vzít,protože je tu hodně páry.Po animaci vidíte ,že George je už jen v trenkách,takže běžte ven přes recepci na druhou stranu a chodbami,které jsou červeně vytapetované dojdete až do páry,zabloudit nemůžete.Jděte k obtloustlému muži v brýlích a promluvte s ním.Bože,vždyť je to Duane!!(pamatujte si stejného muže v Broken Sword:The Shadow of the temple?)Promluvte s ním o všem, George pak jde ven, ale je chycen.V animaci vidíte,že je vyslýchán dvěma muži,brutálně mučen a přivázaný ke kancelářské židli.Ty muži asi moc inteligence nepobrali,protože George se může na pojízdné židli pohodlně pohybovat.Dotkněte se vypínače na stěně,králíček duracell začne vibrovat a shodí pohrabáč.Nyní klikněte dvakrát na řetěz,podruhé ho rozhoupáte směrem k poličce a pak klikněte na lahvičku oleje na stole.Tím její obsah vylijete na podlahu.Klikněte opět na vypínač,králíček duracell zase začne vibrovat a spustí takový dominový efekt, jaký jste jaktěživ neviděli.Po téhle vpravdě famózní kombinaci je George opět volný!Jděte k závěsu a klikněte na něj,tím ho odhrnete a vidíte rozmlouvat dva muže.Až odejdou tak klikněte na tlačítko na okenním rámu vlevo.Otevřou se vám tajné dveře vpravo.Projděte zpátky přes chodbu a recepci až do místnosti,kde jsou skřínky a pak klikněte na jedinou aktivní vlevo.Tím bude George opět oblečený a získá všechny položky inventáře.Vraťte se zpátky do páry,tam co jste mluvili s Duanem a sejděte po schůdcích k reliéfní odtokové díře.Pod odtokem je skryt Duane ,takže s ním promluvte o všem.On má klíč od únikového vchodu pro zaměstnance.Spojte v inventáři růženec s kancelářskou svorkou a výsledek použijte na odtokovou díru.Získáte klíč.Jděte zpátky chodbou a na první dveře zprava v chodbě použijte nově získaný klíč.Vstoupíte do prádelny,vyjděte po schodech nahoru ,dveřmi ven do ulice a kupředu.George přepadnou výčitky ,má depresi z toho ,že Nico je nejspíš mrtvá. Rome Apartment Nyní vám bude dělat společníka Mark.Vstoupíte do apartmánu Anny Marie a zjistíte,že je tu časovaná bomba,kterou musíte co nejrychleji zneškodnit.George musí zneškodnit bombu do 10 minut!Takže musíme chvátat,času je málo.Nejprve si otevřete PDA v inventáři,klikněte na connect a pak na US Military Field Notes.Opět tu máme mapu světa a musíme nastavit správný tok./viz obrázek/



Rome Monastery Vidíte rozmlouvat Nico,George a Marka.Poté se ocitáte v nočním Římě.Promluvte s vágusem Archiem,vyčerpejte všechny témata a pak jděte kupředu ke švýcarské gardě a od nich ještě doleva až k odpadkovému koši.Klikněte na něj a najdete poloprázdnou láhev šampaňského.Vraťte se k Archiemu,klikněte na něj a promluvte si s ním o všem.Nabídněte mu láhev šampaňského výměnou za jeho láhev ,kterou má vedle sebe na zemi.Až mu šampaňské dáte, tak si vezměte jeho láhev a běžte s ní zpátky ke koši.Nalijte obsah láhve od Archieho do koše a použijte na koš zapalovač.Tím jeho obsah zapálíte a přilákáte pozornost stráží.Nyní jděte do dveří napravo,tam co už jste byli.Vstoupíte do továrny na hostie.Teď jděte do dveří napravo,naproti těm kterými jste sem vešli.Uvnitř je sestra Angelica.Nico s ní bude mluvit a pak spolu odejdou dveřmi do haly a George v místnosti zůstane sám.Jděte ke stroji dozadu a mezi velkými nádržemi klikněte na jakýsi lesknoucí se předmět.Je to kus zlata!Pak jděte k dopravníku a klikněte na oplatky.George ochutná a pak se přesuňte k ovládacímu panelu u stroje a klikněte na něj.Za chvilku se vrátí Nico s Angelicou.Angelicu pořádně vyzpovídejte ,pak se spustí animace a do továrny vejde sám kardinál Gianelli.Směřuje do zahrady,takže běžte za ním.Vyjděte po schodech nahoru.Nico se schová doleva do stínu a George bude muset proniknout dál sám.Jsou tu tři mniši ,kteří korzují s lampami po zahradě.Úkolem je projít do předních dveří tak,aby vás neviděl žádný mnich.Není to nic těžkého,počkejte až projdou první dva vepředu za živý plot a vy jděte středem zahrady.Před vámi je další mnich ,který obejde podstavec uprostřed.Vy se tedy dejte na opačnou stranu a vejděte do dveří.Nico nějakým záhadným způsobem proklouzla dokonce dříve než George.Jděte doleva,po schodech a vejděte do prvních dveří vlevo v dlouhé chodbě.Klikněte na pootevřené dveře,vidíte jak kardinál cosi hledá.Klikněte opět na dveře,tím vejdete dovnitř a spustí se dlouhá animace a dojde k zajímavým zvratům.Kardinál je postřelen,Nico odvlečena a George omráčen.Objeví se tu Mark a společně si vyslechnou umírajícího kardinála.Poté vyjděte na chodbu a jděte do další místnosti nalevo a prozkoumejte obraz na stěně,je to archa Ashdodova. Všimněte si v rohu na rámu dvou kostlivců a zapamatujte si polohy čtveřice přesýpacích hodin.Vraťte se na chodbu a jděte zpátky na začátek ke dveřím,kterými jste vešli ze zahrady dovnitř.Před vámi jsou na podlaze zamčené dveře.Klikněte na Marka,promluvte s ním o všem a pak na dveře na podlaze klikněte.George je sám neotevře.Klikněte v inventáři na ikonku Marka a s ní pak na dveře.Tímto vám Mark dveře nadzvedne a vy z inventáře použijte golfovou hůl a opět klikněte na dveře.Tím vypáčíte zámek a sejdete po schodech dolů.Před sebou máte dvě obrovské sochy,okřídlené kostlivce, cheruby střežící vstup.Jako první musíte nastavit správné polohy čtveřice přesýpacích hodin,tak jak jste to viděli na obraze,arše Ashdodově.Takže pro ty co si to nezapamatovali.Zleva doprava-svislá poloha,písek dole,vodorovná poloha,písek vpravo,svislá poloha,písek dole,vodorovná poloha,písek vpravo.Poté pohněte hlavou levého cherubína a pak hlavou pravého cherubína.Vstup mezi cherubíny se otvírá,ale George nemá dostatek času vejít dovnitř.V inventáři klikněte na ikonku Marka a s ní pak na hlavu cherubína,Mark vyleze k hlavě,vchod se otevře a mi můžeme vejít do katakomb. The Vatican Jděte kupředu a zkuste otevřít kamenné dveře.Vedle dveří nalevo vidíte žárovku,ale je horká a vzít jí nelze.Vraťte se kousek zpátky na roh a vidíte zde krabičku a z ní jdou rozvody do tří stran.Klikněte na ní nožem z inventáře a tím jí otevřete.Z inventáře použijte na krabičku růžové rukavičky,jděte k žárovce a použijte na ní z inventáře žáruvzdornou deku/fire proof blanket/.Tím žárovku vymontujete a do prázdné objímky umístěte výbušninu C4 z inventáře.Jděte zpět ke krabičce a opět na ní použijte růžové rukavičky.BAAANG!Rána jako hrom a dveře jsou otevřeny.Vejděte dovnitř,spustí se poněkud nepřehledný sled událostí,Mark je postřelen a v přestřelce mafiánů s mnichy se George opět shledá s Anne Marií.Nyní musíte vyřešit čtyři hádanky než se ocitneme ve finále.Zkontrolujte všechny latinské nápisy na stěně a pilířích,jsou to důležité informace k uzavření celého příběhu.Promluvte si s Markem a jeho přítelem a pak jděte doleva dopředu do otevřených dveří.Spustí se animace,napadne vás mnich,ale kde se vzal tu se vzal je tu vágus Archie a dobře mířenou ranou mnicha sejme.Poté klikněte na pravou stranu,na jakýsi obraz na stěně.Zde musíte nastavit polohu křížů ve střední části./viz obrázek/


Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
Náhledy fotografií ze složky Broken Sword 4- The Angel Of Death
Komentáře
Přehled komentářů
Zdravim,jmenovce.:-)Dohral BS4-bohuzel bez prispeni tvyho navodu(doufam,ze se te to nijak nedotklo..:-)))..aaaale jedna vec mi porad vrta hlavou-EXISTUJE nejaka logika u 'stitovych puzzlu'-tj puzzle,kde skladas dohromady cross,star,moon + dalsi tzv. fleur de lys..Zkousel jsem tu pasaz nekolikrat,zkousel najit nejakou souvislost se symboly na mape..nic..Jediny,na co jsem prisel,byla stara znama kombinace,zkouseni tak dlouho,az trefim tu spravnou..Uniklo mi nekde neco a da se to vyresit rozumne..?BTW Jestli to bude na delsi vysvetlovani,ta do majlu..dik..:-)..A mej se fajn,cus,zas mizim v dal..:-))
Re: Logika u puzzlu
(PLuto, 6. 10. 2012 4:01)Tak jsem právě dohrál Broken Sword 4. Zrovna tyhle úkoly mi přišly celkem v pohodě, konečně zase bylo potřeba po čase něco kreslit na papír. Zabralo to jen pár minut... Když to vezmu postupně, tak u prvního puzzlu - v pergamenu je posloupnost kříž, hvězda, měsíc a kříž. Na kameni je hvězda, měsíc, kříž a hvězda. Tedy zbývá usadit tu poslední zbývající kombinaci, která na dané pozici ještě nebyla použita, takže měsíc, kříž, hvězda a měsíc. Druhé puzzle je s fleur de lis. Když se podíváte na původní obrázek a budeme se soustředit na červenou fleur de lis, tak ta jde v pozici nahoru, nahoru, doleva, doleva. Čimž dostáváme posloupnost dvou stejných znaků jdoucích proti hodinovým ručičkám, tedy další následující dvě pozice budou dolů. Když se podíváme na modrou fleur de lis, tak ta jde v pozici dolů, doprava, doprava, nahoru. Celkem logicky tedy bude pokračovat sekvece opět proti směru hodinových ručiček, tedy nahoru a doprava. Tím získáme výslednou kombinaci a můžeme jít k poslednímu puzzlu se štítama. I zde se na to dá přijít celkem jasným rozkreslením. Podívejme se na levý horní roh. Máme modrou fleur de lis na zlatém podkladu, další je zlatá na modrém, další je modrá na zlatém, celkem logicky bude tedy poslední zlatá na modrém. Teď ještě získat počet fleur de lis. V řadě 3-1-2-? logicky následuje opět číslo 3. Máme první znak. Pojďme doprava nahoru. Tam máme zlaté lvy na modrém podkladě, modré lvy na bílém podkladě, bílé lvy na červeném podkladě. Dle logiky věci, kdy každý další lev má barvu předchozího pozadí, je tedy jasné, že lev bude mít barvu červenou a jediné zbývající pozadí je zlaté. Číselná řada je tentokrát jednoduchá, za 2-2-2-? nemůže následovat nic jiného. Pojďme na levý dolní roh. Zde máme bílé lvy na červeném pozadí, červené na zlatém, zlaté na modrém. Obdobně jako již předtím, následovat bude logicky barva z předchozího pozadí, takže modrý lev na jediném zbývajícím pozadí, a to bílém. A opět jasná číselná řada 2-1-3-?, takže dva kousky. No a zbývá nám poslední, pravy dolní spodek. Opět tu máme fleur de lis, tentokrát barevně jednodušší. Zde máme zlatou fleur na bílém, bílou na zlatém a zlatou na bílém. Čtvrtá tedy bude celkem logicky opět bílá fleur na zlatém pozadí. A na konci číselné řady 1-3-2-? bude následovat jednička. Voilá, puzzle jsou vyřešeny...
postřeh
(stan, 11. 7. 2007 21:28)docela mě překvapilo,že sis všimnul týhle poznámky.dávám do návodů dost často svoje komentáře,kterejma komentuju určitý věci.nechci aby ty návody byli jen takovej suchopárnej text.tak se měj a přeju ti hodně takovejch dobrejch her jako je tahle.
Kreten
(niki, 11. 7. 2007 20:20)Ten george je ale fakt kreten souhlasim s tebou že ted miluje tu krávu annu marii
Ad straze
(Midnight Knight, 5. 4. 2007 12:50)
No,pokud se Anna Maria pusti do hovoru se strazcem,tak je tam takovy maly figl-kdyz kliknes kurzorem primo doleva po ceste,tak vetsinou narazis na druhou straz a ta te vrati zpatky(ja se tak motal sem a tam asi 5 minut.:-))Nejjistejsi je dvojity klik az na leseni v dalce.
Ale pokud se Anna Maria vubec nechce dat do hovoru/chybi to v nabidce/,tak to fakt nevim.
Straze
(Aktivo, 11. 3. 2007 23:51)Neviem sa dostat cez straz Topkali Palace. Anna Maria nechce odlakat straz. Je to poskodene ?
Logika jde obcas pryc..;-)
(Midnight_Knight, 12. 12. 2006 6:37)Bez obav,na znamy zapominam jen odas..:-))Myslim,ze jsme neprehlidli nic,u toho prvniho jsem zkousel vsechno mozny s pouzitim roku 1307,znaku na spodku rukopisu,procital jsem si k tomu celej dokument,jestli v nem neni nejaky voditko..nic..Jediny logicky puzzle asi bylo treti,tam se s davkou trpelivosti a hromadou pokreslenyho papiru dalo(predpokladam) zjistit,jaky barvy a tecky na stitech maji byt..ale protoze ani tam vsech kombinaci nebylo az tak moc,i tohle puzzle jsem resil osvedcenou metodou"otacej ctvrty o 360 stupnu,otoc treti o jeden dil,ctvrty o 360 stupnu.etc..meril jsem si to,a vsechny 3 puzzle touhle metodou mi netrvaly dyl jak hodinu..:-))Mam od zitra de facto volno az do 22.12(pak prez svatky pracju.jako obvykle..:-))tak preju hezky Vanoce,pevny nervy..a nekdy se ti pak ozvu majlem..:-)Cus..
logika u puzzlů
(Stan, 11. 12. 2006 3:34)ahoj taky tě zdravím,každopádně se mne určitě nedotklo,žes hru nehrál podle návodu.naopak obdivuju tě,že to bez návodů dokážeš.každopádně jsem měl při hraní taky pocit,že u těch puzzlů logika žádná není.jistý jsem si však nebyl,protože anglicky neumím tak dobře,abych měl jistotu že mi nic neuniklo.já to spíš vidím na takovou dost nelofickou vsuvku,která měla hru zatraktivnit,ale to se moc nepovedlo.jinak jsem rád,že jsi se po delší době ozval a až budeš mít zase někdy čas a chut tak se ozvi.
Help
(Powell, 21. 10. 2006 23:23)Prosim vas nemate nekdo nejaky odkaz nebo neco kde se dovim jak udelat hlavolam s tim PDAckem jak tam tika ta bomba?nemuzu ho ani za boha udelat a pokazde vybouchnu...tady na to navod jeste bohuzel neni...
Re:Pomoc
(Silva, 21. 10. 2006 17:42)Aha,už to mam.Děkuju moc.Už mi z toho začínalo skoro hrabat.:-)Zatracenej malinkej papírek,sem ho nějak přehlídla no...každopádně díky.
Pomoc
(Manson, 21. 10. 2006 14:40)Vrať se do bytu a bude tan cosi na stole a Nico odjede,zmizí,pak se vrať zase pokecat s Markem.Pak mi to šlo.
pomoc
(Silva, 21. 10. 2006 12:11)Naprosto sem se zasekla a ani tvuj,jinak dobrej návod,mi prostě nepomůže.Nevíš prosimtě co mam dělat,když sem se zasekla na tom,že mi farář Mark nechce nic říct o Cat klubu,protože tam pořád stojí Nico a nemůžu se jí nijak zbavit.Zkoušela sem s ní mluvit o tom DVD,ale nenabízí mi to žádný možnosti,i když sem ho už viděla...fakt už nevim co s ní.
Logika u puzzlu
(Midnight_Knight, 10. 12. 2006 23:33)