Jdi na obsah Jdi na menu
 

Amnesia: The Dark Descent – Lost in Place

Autor návodu-Michal Paclt  (mitch.mp@seznam.cz)

ÚVODEM

Jedná se o poměrně slušné DLC s obstojnou herní dobou, skvělou atmosférou a rozmanitými úrovněmi. Zajímavé je to, že první kapitola hry je naprosto identická s českým DLC Nightfall, Chapter 1. Takže to vypadá, že tady někdo někoho vykradl. Jen by mě zajímalo kdo koho.

STATISTIKY

Veškerých předmětů není příliš mnoho, takže šetření s nimi je opravdu na místě.

předmět v inventáři – 18

předmět získaný kombinacemi – 3

dokument – 12

gramofon – 2

olejnička – 6

sud s olejem – 1

křesadlo – 26

laudanum – 1

lektvar zdravého rozumu – 1

CHAPTER 1 - START

Lower Dungeon

Začínáte ve vězeňské cele. Mříž je v horní části poškozená. Vytrhněte vyčnívající prasklý prut. Vzadu jsou dvě bedny. Nejprve si pod otvor v mříži přistavte velkou bednu a na ní poté položte malou. Vyskočte na horní bednu a prolezte dírou v mříži. Vpravo jsou dveře zamčené na zámek, takže tudy se dál nedostanete. Dejte se tudíž vlevo a vstupte do odemčené cely vpravo, kde seberte křesadlo. Vraťte se na chodbu a pokračujte dál. Vlevo je cela s vyraženými dveřmi, kde leží na zemi vedle převráceného kbelíku další křesadlo. Vyjděte zpět na chodbu a pokračujte na konec chodby, kde vstupte do dveří. Dostanete se tak do další chodby. Levá chodba je zakončená opět zamčenou mříží. V cele vpravo je však k sebrání křesadlo. Pokračujte poté pravou chodbou a brzy dojdete na rozcestí. Vlevo je chodba a na konci opět zamčené dveře (je to ta samá, ve které jste byli předtím z druhé strany). V této chodbě vstupte do dveří vpravo, kde najdete na zemi ještě jedno křesadlo. Vraťte se na rozcestí a pokračujte dál vlevo. Vpravo jsou dveře vedoucí do kuchyně, ale tam zatím nemá smysl chodit. Jděte dál na další rozcestí. Vlevo je další chodba, na jejímž konci je další zamčená mříž. V této chodbě jděte do dveří vpravo a v cele seberte ze země opět křesadlo. Vraťte se na chodbu, jděte zpět na rozcestí a pokračujte rovně. Sejděte po schodech dolů a na dalším rozcestí se dejte vpravo a vstupte do dveří na konci chodby. V malé místnosti seberte z police lucernu a Glass Container. Nyní se vraťte do chodby a jděte do kuchyně. To znamená 2x vlevo a poté do dveří vlevo. Z bedny vpravo seberte dokument Kitchen Food. Nakonec jděte dozadu, kde je sud s kyselinou. Použijte na něj sklenici z inventáře a získáte tak Acid-Filled Container. Vyjděte zpět do chodby, dejte se vpravo a jděte opět na druhé rozcestí. Zde zahněte tentokrát vlevo a na konci chodby uvidíte další mříž zamčenou na zámek. Použijte na zámek kyselinu z inventáře a cesta dál je volná. Vstupte do dveří do další úrovně.

Dungeon Entrance

Vlevo jsou jakési dveře zatlučené prkny. Ty vedou do strojovny, avšak v tuto chvíli nemáte jak prkna odstranit. Na konci chodby vlevo je SUD S OLEJEM (60% lucerny). Vstupte do dveří a octnete se v malé hale, která slouží jako rozcestí. Vpravo u sudů leží na zemi křesadlo. Na konci místnosti je výtah, který je zapotřebí nejprve nějak zprovoznit. Pod schody je mezi sudy další křesadlo a dále jsou tu dvoje obyčejné zamčené dveře, do kterých se v tuto chvíli rovněž nedostanete. Vejděte tedy do dveří, které vedou do úrovně Storage.

Storage

Sejděte po schodech dolů a vpravo uvidíte dveře zatlučené prkny. Projděte dál a dejte se nejprve vpravo a zkuste vstoupit do chodby zamořené plynem. Plyn je však smrtící, takže až se octnete na začátku běžte levou chodbou a vstupte do dveří. V místnosti seberte vpravo z police regálu OLEJNIČKU, ze stolu dokument Recent Cave-Ins a pod stolem je zapíchnutý v zemi Used Hammer. Vyjděte do chodby a jděte do první chodby, kde pomocí kladiva odstraňte prkna na dveřích vlevo. Vstupte do velké místnosti, kde je na středové zídce truhla a v ní křesadlo. Poté vstupte do dveří vlevo a vzadu seberte Curved Phase Rode. Vyjděte do předchozí místnosti a nyní jděte do dveří přesně naproti. V malé místnosti leží na polici Sharp Phase Rod a hned vedle End Phase Rod. Nyní máte vše co potřebujete a můžete se vrátit do předchozí úrovně.

Dungeon Entrance

Vyjděte po schodech nahoru a na dveře zatlučené prkny použijte kladivo a vstupte do nich (budete muset ale chvíli počkat než domluví tajemný hlas, protože do té doby bude váš inventář nepřístupný).

Machine Room

Hned za dveřmi vpravo visí malý regál a v něm jsou dva keramické předměty. V tom levém je ukryté laudanum, tak ho rozbijte, abyste mohli předmět sebrat. Dejte se chodbou vpravo a sestupte po schodech dolů. Na malé bedně vlevo pod schody leží křesadlo. Vzadu v koutě vlevo seberte dokument Storage Rods. Na stěně je zařízení na barevné cívky. Vložte je do otvorů v pořadí: žlutá, modrá a červená. Vraťte se po schodech nahoru a jděte rovně na konec chodby, kde vstupte do dveří. V místnosti je několik ventilů. Nejprve zatočte ventilem vpravo za dveřmi, poté tím více vlevo a třetím ventilem zatočit nejde. Jen to jen takový chyták, protože nahoře nad vaší hlavou je poslední ventil. Přistavte si pod něj malou bednu, na ní položte stoličku a vyskočte nahoru. Zatočte posledním ventilem a tím jste si zprovoznili výtah. Vraťte se na začátek úrovně a vstupte do dveří, které vede na rozcestí.

Dungeon Entrance

Projděte dveřmi, sejděte po schodech dolů a uvidíte, že dveře laboratoře pod schody jsou vyražené. Sejděte po dalším schodišti dolů a vstupte do laboratoře. Vpravo seberte dokument Teleportation Tests a vedle vlevo na dalším stole leží ještě dokument New Test Subject. Po jeho sebrání ztratíte vědomí a octnete se v jakémsi snovém světe. Jděte chodbou stále vpřed dokud se neproberete opět v laboratoři. Vyjděte zpět po schodech nahoru a jděte vlevo k výtahu, do kterého nastupte. Zatáhněte za páku a výtah se rozjede. Dopadne to ovšem tak jako vždy – zřítíte se dolů a jako zázrakem přežijete.

CHAPTER 2 – THE FALL

Underground Dungeon

Octli jste se kdesi hluboko v podzemí. Při pádu jste přišli o lucernu, takže si nemáte čím posvítit. V úrovni, která je před vámi, je však po chodbách rozmístěno několik pochodní, které můžete zdvihnout a nosit s sebou, což vám nahradí lucernu. Před vámi jsou mřížové dveře zamčené na zámek. Zvedněte nějaký kámen a několikrát jím hoďte proti zámku. Až urazíte zámek projděte dveřmi do chodby a na rozcestí se dejte vpravo. Vstupte vpravo do místnosti osvětlené svíčkami a seberte ze země křesadlo. Vraťte se do chodby a vejděte do protějších dveří, kde v cele najdete další křesadlo. Jděte zpět do chodby a vraťte se na rozcestí. Pokračujte dál vpravo a zahněte do další odbočky vlevo. Vstupte dveřmi vlevo do malé cely, kde seberte ze země Hollow Needle a další křesadlo. Vyjděte opět do chodby. Dveře na konci odemknout nejdou, takže se vraťte na předchozí rozcestí a dejte se vlevo po schodech nahoru. Jste na dalším rozcestí. Pokračujte vlevo a vstupte do dveří vpravo, kde seberte ze země ještě jedno křesadlo. Vraťte se do chodby a vstupte do místnosti na konci chodby, ze které vyšlo monstrum. Seberte Copper Tube, kterou můžete rovnou zkombinovat v inventáři s Needle a získáte tak Lockpick. Vraťte se do chodby a pokračujte kolem schodiště do další chodby. Projděte na konec, kde jsou zamčené dveře. Použijte na ně Lockpick a pokračujte dál. Vstupte do dveří vpravo a v cele seberte ze země křesadlo. Vraťte se na chodbu a pokračujte až k rozcestí, kde je pravá strana zavalená. Vedle závalu leží na zemi lektvar zdravého rozumu. Pokračujte chodbou dál, sejděte po schodech dolů a přijdete na další rozcestí. Chodby vpředu a vpravo jsou zavalené a nic v nich není. Dejte se tedy vlevo a zamčené dveře vpravo si opět zpřístupněte pomocí Lockpicku. Vlevo na zemi leží vedle kbelíku křesadlo. Zatočte klikou GRAMOFONU a poslechněte si záznam. Vyjděte ven do chodby, projděte na její konec, pomocí Lockpicku si odemkněte dveře do další úrovně a vstupte do nich.

Cistern

Před vámi je těžká padací mříž, přes kterou se nedostanete. Nahoře vysoko na stropě je poklop. Přistavte si dvě bedny pod poklop, zvedněte nějaký kámen vedle závalu, vyskočte na bedny a hoďte kamenem proti poklopu. Poklop se odklopí a dolů vám sjede žebřík. Vyšplhejte po žebříku nahoru a skočte do ventilační šachty. Na rozcestí se dejte vlevo do slepé chodby, na jejímž konci leží křesadlo. Vraťte se na rozcestí a pokračujte dál druhou chodbou. Na konci seskočte dolů do chodby. Na jedné straně chodby je schodiště zatopené vodou. Tuto vodu budete muset nějak odčerpat. Jděte tudíž na opačnou stranu a vyjdete ve stoce. Po chodníku vpravo a poté po plošinách se dostanete do strojovny, ale tam zatím nemá smysl chodit. Dejte se tudíž po levém chodníku a dostaňte se na rozcestí tunelů. Na jednom konci tunelu je ventil označený římskou 1 a na druhém ventil označený číslicí 2. Musíte oběma ventily zatočit a poté se opět vrátit na začátek úrovně. Odtud se dejte do přeskakování vpravo až se dostanete ke dveřím, kterými vstupte do strojovny. Vlevo ze země seberte křesadlo a poté zatáhněte za obě páky. Tím jste si odčerpali vodu ze schodiště. Vraťte se tedy známou cestou na začátek, sejděte po schodech dolů a vstupte do dveří do další úrovně.

Sewers

Běžte chodbou vpřed a ze země seberte lucernu. Slezte po žebříku dolů do šachty a octnete se v podivné chodbě. Vstupte do nedalekých dveří a v místnosti seberte vlevo ze stolu Crowbar. Vpravo v proskleném stolku je dokument Document 186 – IMPORTANT – a v polici je ještě křesadlo. Vraťte se do chodby a dejte se vpravo. Z místnosti po pravé straně by mělo vyrazit monstrum. V této místnosti leží na psacím stole dokument Warden's Paper – Looping. Vyjděte zpět do chodby a dejte se vpravo. Dveře vlevo vylomte páčidlem. Projděte dveřmi a octnete se v krátké chodbě, kde jsou na konci po stranách dvě padací mříže. Zkuste otočit pravým ventilem, ale ten vám zůstane v ruce. Otočte levým ventilem až do konce, čímž si otevřete levou mříž. Sejděte po schodech dolů do stoky, jděte 2x vpravo a vyjděte po schodech nahoru. Na konci chodby jsou troje dveře. Vstupte do těch levých a v malé místnosti najdete na regálu OLEJNIČKU. Vraťte se do chodby a Lockpickem si odemkněte další dveře. Nad vámi je dlouhá šachta se žebříkem. Vylezte po žebříku nahoru a přenesete se do další úrovně.

CHAPTER 3 – THE RETURN

Dungeon Entrance

Vyjděte do chodby a vlevo na bedně je položené křesadlo. Dejte se chodbou na druhou stranu a vstpte do dveří vpravo. Octnete se na ochoze na velkou místností. Seskočte dírou v zábradlí dolů. Vpravo je zřícené schodiště. Pomocí nějakého předmětu můžete vyskočit nahoru, ale tam je jen zablokovaný vchod do strojovny, kam se nedostanete. Vstupte tudíž do dveří vlevo, které vedou do skladiště.

Destroyed Storage

Vstupte do dveří vpravo a pokračujte do dalších dveří na konci. V tom okamžiku začnou padat ze stropu balvany a vy ztratíte vědomí.

Lower Dungeon

Probíráte se opět ve vězeňské cele, a dokonce v té samé, ve které jste hru začínali. Ze země seberte lucernu. Přistrčte si převrácenou postel k díře v mříži, přes bednu vyskočte nahoru a prolezte mříží ven. Chodbou vlevo nemá smysl chodit. Cely po stranách jsou prázdné a dveře na konci zamčené. Dejte se tudíž vpravo, kde je chodba zakončená zamčenými mřížovými dveřmi. Hoďte několikrát nějaký předmět na zámek mříže a ten odpadne. Cesta dál je volná. Vyjděte po schodech nahoru a na konci chodby jsou dvoje dveře naproti sobě. Vstupte do pravých a z psacího stolu seberte dokument Warden's Paper – Capture a také OLEJNIČKU a nakonec ze zásuvky stolu křesadlo. Vraťte se do chodby a vejděte do dveří naproti. Dostanete se tak do další chodby, kde vstupte do druhých dveří vpravo a vlevo u postele seberte ze země křesadlo. Vraťte se do chodby a pokračujte na rozcestí, kde se chodba rozdvojuje. V pravé chodbě jsou zablokované dveře, které vedou do skladu. Budete tedy muset do skladiště najít nějakou alternativní cestu. Pokračujte k mřížovým dveřím, kterými projděte a vyjděte po schodech nahoru. Rovně před vámi jsou mřížové dveře zamčené na pevný visací zámek, takže se dejte vpravo, kde jsou po stranách dvoje dveře. Za levými nic není, takže si od těch pravých odtahejte balvany a poté do nich vstupte. V malé místnosti je vchod do nízkého tunelu. Seberte ze země Strong Hammer a skočte dolů do tunelu. Na rozcestí se dejte vpravo, protože levá odbočka je stejně slepá, a vylezete ve skladišti, Z levého regálu seberte Stone Chipper a OLEJNIČKU a z pravého křesadlo. Chipper si můžete rovnou zkombinovat v inventáři s kladivem a získáte tak Stone Hammer and Chipper. Odstraňte sudy od dveří a vyjděte ven do známé chodby. Jděte opět vpravo a po schodech nahoru a na zámek mřížových dveří na konci použijte kladivo s dlátem z inventáře. Pokračujte ke dveřím do další úrovně a vstupte do nich.

Inner Facility

Tato úroveň opět slouží jako rozcestí. V chodbě je vlevo vstup do laboratoří, do kterého vejděte.

Laboratories

Nejprve vejděte do dveří vpravo a v místnosti seberte vlevo ze stolu Chemical A a OLEJNIČKU. Ze země seberte Chemical Container. Vyjděte zpět do chodby a pokračujte na rozcestí, kde se dejte vlevo a vstupte do dveří. Z psacího stolu seberte dokument Test Report – Mind Transplant a ze zásuvky Laboratory Key. Po sebrání dokumentu ztratíte vědomí a octnete se v jakémsi snovém světě. Zatočte klikou GRAMOFONU a poslechněte si záznam. Až přijdete opět k sobě vyjděte opět do chodby a vraťte se na začátek úrovně, kde si sebraným klíčem odemkněte dveře vpravo. V malé místnosti seberte z police vlevo Chemical B (je schovaná za knihami), ze stolu pak Chemical C a křesadlo. Vraťte se do chodby a jděte opět na rozcestí, kde se tentokrát dejte vpravo. Vstupte do dveří vpravo a v malé komoře seberte z pravého regálu Chemical D a z levého křesadlo. Vyjděte zpět do chodby a vstupte do posledních dveří naproti. Na stole je laboratorní zařízení. Nalijte do skleněných baněk všechny čtyři chemikálie a umístěte na stůl pod vývod kontejner z inventáře. Otočte vodorovným kohoutkem, abyste zapálili hořáky. Poté otočte postupně všemi čtyřmi kohoutky nahoře a chemikálie se tak smísí a vytečou do kontejneru. Seberte hotový výrobek – Mixture. Nyní se můžete vrátit na začátek úrovně a vstupte do dveří, které vedou zpět na křižovatku.

Inner Facility

Projděte dveřmi na konci chodby, sejděte po schodech dolů a prohledejte prostor pod schody. Najdete křesadlo a vzadu za bednami je Bonus Key. Díky tomuto klíči můžete hru zakončit prvním způsobem. Pokud chcete zakončit hru prvním způsobem odemkněte si klíčem dveře vedoucí ven a vstupte do nich. Pokud chcete ve hře pokračovat vstupte do dveří, které vedou do Antechamber.

Outside

Nedaleko visí na sloupku dokument Friendly Neighborhood Scarer. V zahradě jsou celkem tři tlačítka, která je třeba stisknout, abyste si zvedli padací mříž vpravo. První tlačítko je vlevo za bednami na stěně, druhé je přibližně uprostřed prostranství na zemi u keře, u kterého leží balvan, a poslední je na zdi vlevo od mříže (za balvanem). Projděte krátkou chodbou a vstupte do dveří na konci, čímž hru zakončíte.

CHAPTER 4 – THE TRUTH

Antechamber

Pokud jste se tedy nerozhodli už skončit, tak jste nyní v úrovni Antechamber. Když půjdete vlevo, dostanete se krátkou chodbou do místnosti, kde jsou na stěně páky. Jedna páka však chybí. Vpravo na bedně leží dokument Underground Acces. Vraťte se do chodby, projděte dveřmi naproti a sestupte po dlouhém točitém schodišti dolů. Vlevo pod schody leží OLEJNIČKA. Dál mezi bednami je na zemi dokument Reminder a v nedaleké truhle je Lever a křesadlo. Pod schody jsou ještě těžká padací vrata, která je zapotřebí nějak otevřít. Vyjděte po točitých schodech zpět nahoru a jděte do místnosti s pákami. Doplňte chybějící páku a tiskněte páky takto: první dolů a zbylé nahoru. Tím si otevřete padací dveře pod schodištěm. Sejděte tudíž opět dolů a projděte chodbou přes několikery dveří až se dostanete ke dveřím do další úrovně, do kterých vstupte.

Portal Chamber

Vstupte do dveří vpravo a poté do dalších. Přiběhne monstrum a srazí vás. Octnete se opět ve vězeňské cele, tentokrát však v místnosti s portálem. Pomocí beden prolezte dírou v mříži. Vlevo od vás je portál. Po stranách místnosti jsou na třech místech ventily, kterými otočte a nakonec vyběhněte po troskách na plošinu nahoru, kde zatáhněte za páku. Tím hra končí.

Uložené pozice

Čeština

Recenze

Videoukázka

Obal na cd(dvd)

screenshot

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář