Jdi na obsah Jdi na menu
 

Black Sails – Das Geisterschiff

11.9.2014 – Autor návodu: Karel Frey

Je temná a bouřlivá noc roku 1884, mladá novinářka Anna pluje zaoceánskou lodí z New-Yorku do Portugalska, právě čte v novinách článek o pohřešované „Lodi duchů“, když v tom loď, na jejíž palubě se právě nachází, bez sebemenšího varování naráží na podmořská skaliska a jde velmi rychle ke dnu. Anna naštěstí unikne jisté smrti v hlubinách studeného oceánu, jelikož se na poslední chvíli chytí plovoucích trosek, stejně jako další cestující z lodi, mladý muž jménem Lex. Najednou se před oběma trosečníky vynoří z mlhy neznámá pomalu plující loď a tak na ní vyšplhají v naději, že jejich trápení skončí happyendem. Poté co se dostanou otevřeným oknem do kapitánovy kajuty však zjistí, že loď pluje oceánem opuštěná, bez kapitána, posádky či jakýchkoliv cestujících. Je tedy na tobě, abys přišel na kloub této záhadě, prozkoumal tuto tajuplnou loď, zjistil co se tady stalo, proč je loď bez jakékoliv známky života. Ocitneš se při tom jak v roli novinářky Anny, tak v roli malé holčičky jménem Fiona, která byla na této lodi jedním z posledních cestujících…..

Ovládání hry:

V hlavním menu hry jsou následující položky: Pokračovat ve hře, Nová hra, Načíst hru, Nastavení hry (zde se dá zvolit nastavení obrazu, zvuku, zapnutí titulků a nebo zobrazení aktivních míst), Závěrečné titulky a Opustit hru. Po spuštění hry je v liště nahoře: Lupa (dá se použít pro prohlížení dokumentů v inventáři a nebo pro zjištění podrobnějšího popisu předmětů), Inventář s okénky pro předměty (po najetí na každý z předmětů se vždy zobrazí jeho přesný název). V levém dolním rohu obrazovky jsou pak tři ikony: Otevřeného oko nebo stisk mezerníku (zobrazí se aktivní místa na aktuální obrazovce, pokud je oko zavřené je zobrazování míst deaktivováno v nastavení hry a aktivní místa se nezobrazují), Ozubené soukolí nebo stisk Esc (přechod do menu, kde lze zvolit položky: Pokračovat ve hře, Načíst hru, Uložit hru, Nastavení hry, Přechod do hlavního menu), List papíru (zobrazí se seznam aktuálních úkolů, které je třeba splnit pro další pokračování ve hře, který lze přepnout na seznam naposledy splněných úkolů). Vlastní hra se ovládá pouze levým tlačítkem myši, které slouží jak pro pohyb, tak pro sbírání nebo kombinování předmětů a také pro rozhovory.

Kapitola 1

Po skončení úvodní animace si promluv s Lexem a prober s ním všechna dostupná témata. Poté si prohlédni staré navlhlé noviny pohozené na podlaze před tebou (je v nich zmínka o zavražděných dětech pocházejících z ostrova Lajes Do Pico). Všimni si prádelní šňůry uvázané pomocí uzlu ke sloupu vzadu. Zkus uzel na konci šňůry rozvázat, ale Anna to holýma rukama nesvede. Popojdi vpravo k psacímu stolu uprostřed kajuty a seber z knihy položené na poličce nad pracovní deskou stolu vývrtku (Korkenzieher). Prozkoumej všechny tři zásuvky psacího stolu (horní dvě jsou zamčené a spodní pro změnu nemá madlo). Zabodni do spodní zásuvky vývrtku a pak zásuvku otevři. Vyndej ze zásuvky list papíru (Zettel) a prozkoumej ho v inventáři (jedná se o útržek novin, na kterém je poznamenáno několik čísel). Prozkoumej papír se seznamem cestujících položený vpravo od knihy, na které byla položená vývrtka (zjistíš, kdo všechno byl na lodi při její poslední plavbě). Všimni si obrazů na zdi u dveří vzadu, pak prozkoumej a následně seber pootočený obraz (Schiefes Bild). Prozkoumej obraz v inventáři a Anna v něm najde schovaný klíč (Schlüssel). Seber z police s knihami vpravo od obrazů další list papíru (Zettel) a prozkoumej ho v inventáři (je to list ze zápisníku popsaný čísly a proděravělý několika otvory). Prozkoumej knihy v knihovně v místě, kde jsi našel list papíru a pak dej knihy na stranu (objevíš za nimi větrací mřížku). Vrať se k psacímu stolu, odemkni pomocí klíče obě horní zásuvky a pak je obě otevři. Vezmi si z levé zásuvky další list papíru (Zettel) a prozkoumej ho v inventáři (je to fotografie malé holčičky, opět proděravělá několika otvory). Zkombinuj v inventáři všechny tři nalezené dokumenty a pak složené papíry (Zettel Kombination) prozkoumej (ve třech otvorech na fotografii holčičky spatříš čísla 8, 6 a 3, které si poznamenej). Popojdi od stolu směrem dozadu, všimni si truhly postavené na podlaze vzadu a prozkoumej blíž její číselný zámek. Nastav na zámku zleva doprava kombinaci čísel 863 (zámek truhly se odemkne a Anna truhlu otevře). Vezmi si z truhly břitvu (Rasiermesser), Amulet (Amulett) a přečti si dopis, který je zde uschovaný. Pak prozkoumej dřevěnou stěnu za truhlou a následně i otvor po suku uprostřed stěny (jedná se o posuvnou stěnu, která je ale něčím zablokovaná). Vrať se do levé části kajuty, použij na uzel, pomocí kterého je prádelní šňůra přivázaná ke sloupu, břitvu a zvol možnost 1: použít – Vervenden (Anna uzel odřízne a prádelní šňůra se odporoučí za posuvnou stěnu). Prozkoumej stěnu ještě jednou (Anna jí odsune). Seber ze země prádelní šňůru (Wäscheleine), dále si vezmi harpunu (Harpune), pak obojí zkombinuj v inventáři a získáš provizorní kotvu (Anker). Všimni si ještě zásobníku na plyn postaveného vzadu a vyndej z něj rozbitou nádobu na plyn (Defekte Gaskartusche) (Anna nádobu postaví vedle zásobníku). Vrať se doprostřed kajuty, jdi ke dveřím napravo a přivaž k nim provizorní kotvu. Nyní popojdi zpět až do levé části kajuty, otevři okno úplně vpředu (to, kterým se sem Anna s Lexem dostali) a vyhoď oknem do oceánu kotvu přivázanou ke dveřím (Anker an Tür), kterou máš v inventáři (kotva vytrhne zámek ze dveří a tak už jdou nyní konečně otevřít). Dojdi ke dveřím a zkus opustit kapitánovu kajutu (Lex to nechce Anně dovolit, během jejich dohadování a vzájemného přetahování se uvolní bedny přivázané u stropu, které Lexe zavalí). Dokonči rozhovor s Lexem a pak z něj zkus bedny sundat (nejde to, protože bedny jsou moc těžké). Všimni si, že na jedné z beden je kovový uzávěr (Verschluss), takže ho otevři (na podlahu se vysype pepř uskladněný uvnitř a tak se bedna odlehčí). Nyní už můžeš dřevěné bedny (Holzkisten) z Lexe sundat (Lex je sice osvobozen, ale je zraněný a krvácí a tak se Anna pokusí sehnat něco, čím by mu způsobené zranění ošetřila). Opusť kajutu dveřmi vzadu, po skončení rozhovoru s Lexem si na chodbě všimni rozvodné stanice na plyn a vezmi si z ní prázdnou nádobu na plyn (Gaskartusche). Pokračovat dál chodbou Anna odmítne, protože je tam tma, takže se vrať zpět do kapitánovy kajuty. Dojdi k plnící stanici na plyn za odsunutou dřevěnou stěnou, vlož do ní prázdnou nádobu na plyn a pak použij ventil vpravo od nádoby (během chvilky se tak láhev naplní plynem, potrubí vedoucí dál do lodi se však ihned poté rozbije). Vezmi si naplněnou nádobu na plyn (Gefüllte Gaskartusche), dojdi opět na chodbu, vlož nádobu s plynem do rozvodné stanice a pak použij vypínač na stěně vpravo od stanice (Anna rozsvítí světlo v chodbách lodi). Popojdi doprava (dojdeš na T křižovatku chodeb), zvedni poklop v podlaze a přečti si ukrytý vzkaz na listu papíru. Popojdi chodbou vpravo dolů, všimni si naproti sobě naloďovacích dveří v boku lodi a vlevo od nich na stěně pověšeného vzkazu na listu papíru, který si přečti. Zkus otevřít dveře napravo (jsou zamčené) a pak se podívej do kajuty okénkem ve dveřích (zjistíš, že se jedná o kajutu lodního doktora a vede do ní ventilační šachta z kapitánovy kajuty). Pokud chceš, prozkoumej i dveře kajuty naproti (jsou však také zamčené), pak se vrať chodbou k místu, kde jsi našel vzkaz v podlaze a pokračuj chodbou vlevo nahoru (dojdeš na další T křižovatku). Popojdi nejprve směrem po levé ruce Anny a otevři dveře před sebou (ocitneš se v kajutě lodního inženýra). Seber řetěz (Kette), kterým je uvázán motor před tebou (motor se převalí na stranu), pak seber ze země pod povaleným motorem ozubené kolo (Zahnrad) a vezmi si ještě kus kůže (Leder) položený na bedně vlevo dole. Popojdi do zadní části kajuty, přečti si vzkaz položený na stole vlevo a pak si vezmi ze stolu šroubovák (Schraubenzieher). Prozkoumej hodinový stroj vzadu a zkus na něj použít ozubené kolo (k jeho přimontování však bude ještě potřeba sehnat šrouby). Opusť kajutu, pokračuj chodbou na opačnou stranu a hned v průchodu do další chodby (až se změní natočení kamery) si vezmi z lodního zvonu nalevo provaz (Schnur). Asi v polovině chodby si všimni poklopu v zadní stěně vedoucího do obslužné šachty, který můžeš otevřít a podívat se dovnitř. Vlevo od poklopu je na zemi další vzkaz, který si přečti a pak pokračuj dál doleva (pootevřené dveře před Annou se z ničeho nic samovolně dovřou). Vejdi do dveří (ocitneš se v chodbě vedoucí do lodní jídelny, na kapitánský můstek a do další kajuty. Anna záhy zjistí, že schody vedoucí dolů do jídelny jsou zničené). Vezmi si rybářský prut (Angelrute) pověšený vlevo od vchodu do jídelny, pak jdi úplně doleva a zkus vyjít po schodech do kajuty nahoře (schody se však rozlomí a Anna se tak propadne rovnou do lodní jídelny). Popojdi doprava, vezmi si z ponku vzadu štípací kleště (Zange) a ze skříně vpravo od ponku seber láhev alkoholu (Alkohol). Popojdi směrem k sobě a pokračuj okolo stolu doprava (až se přiblížíš k sudu s olejem, spadnou na zem bedny se zásobami, které byly uvázané u stropu). Seber část plánku lodi (Kartenstück), která je částečně schovaná pod sudem na olej, pak použij kleště na povalenou bednu s odklopeným víkem a získáš tak hřebíky (Nagel) a prkna (Bretter). Popojdi směrem dolů, seber ze sporáku prázdné láhve (leere Flaschen), použij je na hrnec položený na podlaze u sporáku a získáš tak láhve naplněné vodou (gefüllte Flaschen). Dojdi znovu k ponku na opačné straně jídelny, upni do svěráku v jeho pravé části jeden hřebík a Anna z něj vyrobí háček (Haken). Dojdi ke zničeným schodům a použij na ně prkna z rozebrané bedny (Anna schody opraví). Vyjdi po schodech nahoru a pokračuj po schodech vlevo od jídelny nahoru na kapitánský můstek (Anna se zde nejprve trochu porozhlédne). Seber ze stolu před sebou další část plánku lodi (Kartenstück). Projdi se po můstku, můžeš zde prozkoumat kormidlo, kompas nebo ovládání lodního jeřábu. Pak si přečti vzkaz na papíru připevněný na stěně u ovládacích kol jeřábu a než kapitánský můstek opustíš, vezmi si z bedny uprostřed kajuty ruční kotvu (Handlog). Dojdi známou cestou zpět do kapitánovy kajuty. Promluv si s Lexem a pak použij šroubovák na odmontování odkryté větrací mřížky za knihami v knihovně. Podívej se do větrací šachty, vyndej zevnitř těsnící látku (Dammmaterial) a pak zkus sebrat i ruční vrtačku, kterou zde spatříš (je však příliš daleko). Zkombinuj v inventáři rybářský prut s provazem, přidej k tomu háček a pak zkompletovaný prut (Angel) použij na vytažení ruční vrtačky (Schädelbohrer) z větrací šachty. Opusť kapitánovu kajutu, dojdi chodbou ke dveřím kajuty doktora a použij na ně ruční vrtačku (Anna odvrtá zámek dveří). Vstup do kajuty doktora, hned na posteli u dveří prozkoumej lékařskou knihu a přečti si také vzkaz na papíru položeném na stolku uprostřed kajuty. Vezmi si z druhé postele ohřívač peřin (Bettwärmer) a z lavice vzadu za postelí seber lékařskou brašnu (Arzttasche). Prohledej brašnu v inventáři a najdeš v ní obinadlo (Verbandszeug) a jehlu s nití (Nadel und Faden). Prohledej obě zásuvky ve spodní části skříňky úplně nalevo, z horní zásuvky si vezmi kožený opasek (Ledergürtel), ve spodní si prohlédni knihu se založeným vzkazem na papíru. Dojdi zpět do kapitánovy kajuty (zraněný Lex se mezitím doplazil ke stolu a sedl si na židli). Promluv si s Lexem (zvol nejprve druhou a následně libovolnou možnost odpovědi) a dostaneš od něj Anninu kabelku (Handtasche). Prohledej kabelku v inventáři a najdeš v ní obrázek v zaskleném rámečku (Bild im spiegelnden Rahmen), zápisník (Notizen) a nůžky (Schere). Použij nůžky na kus kůže, pak proužky kůže (Lederbänder) sešij pomocí jehly s nití a vyrobíš tak sešitý kožený pás (Genähtes Lederband). Opusť kapitánovu kajutu a dojdi do lodní jídelny (Anna si všimne dveří za spadlým bednami). Popojdi k bednám a všimni si pohonného ústrojí jeřábu vpravo vzadu. Použij na pohon nejprve sešitý kožený pás, potom kožený opasek a tak uvedeš jeřáb do provozuschopného stavu. Opusť jídelnu dojdi na kapitánský můstek a všimni si čtyř ovládacích kol jeřábu. Jednotlivá kola slouží zleva doprava pro následující úkony jeřábu: zdvižení nebo spuštění lana jeřábu, posunutí lana dozadu nebo dopředu, otočení jeřábu doleva, otočení jeřábu doprava. Podívej se ven skrz okno nad ovládacím pultem. Zjistíš tak, že na lano jeřábu je uvázaný záchranný člun, který blokuje dveře vedoucí na venkovní palubu (které jsou vpravo od ovládacího pultu jeřábu). Zkus lano jeřábu pomocí odpovídajícího ovládacího kola vytáhnout nahoru (část lana se utrhne a spadne až do podpalubí). Podívej se oknem ještě jednou a všimni si, že skrz mříž nalevo jsou vidět popadané bedny v jídelně. Lano jeřábu je však nad druhou mříží a je vytažené nahoře. Posuň tedy lano jeřábu nejprve dozadu a pak ho spusť dolů. Dojdi se podívat do lodní jídelny (Anna zjistí, že lano je sice nad bednami, ale je příliš krátké). Opusť jídelnu, vrať se na chodbu vedoucí ke kajutám doktora a kapitána a uprostřed chodby se podívej otevřeným poklopem ve stěně do obslužného prostoru. Vidíš zde konec spuštěného lana jeřábu, takže k němu přivaž řetěz a pak se vrať do jídelny (nyní už řetěz přivázaný k lanu jeřábu dosáhne až k bednám). Uvaž řetěz k plošině s naloženými bednami, dojdi na kapitánský můstek a vytáhni lano jeřábu nahoru (náklad s bednami se zvedne a díky tomu už je volný přístup ke dveřím vzadu). Dojdi tedy do jídelny, popojdi ke dveřím vzadu a zkus do nich vstoupit (dveře jsou zamčené). Použij tedy zdeformované dveře hned vedle (následuje animace, ve které Anna ztratí vědomí a čas na lodi se přesune do minulosti. S holčičkou jménem Fiona právě mluví nejprve lodní doktor Chuaréz a poté lodní inženýr César. Následně je Fiona v kajutě zamčena, ale pak na ní někdo za stěnou promluví).

Kapitola 2

Promluv si s dotyčným za stěnou (Fiona zjistí, že je to její bratr Ruben). Promluv si s Rubenem ještě jednou a prober s ním všechna témata. Po skončení rozhovoru se podívej do inventáře, máš u sebe pouze hedvábný šátek (Kuscheltuch) a medailonek (Halskette). Popojdi k posteli napravo a vezmi si z ní hadr (Lappen). Odsuň koberec na podlaze vlevo (zjistíš, že jsou pod ním uvolněná prkna), odstraň prkno na kterém stojíš (objevíš pod podlahou větrací šachtu). Slez do větrací šachty (Fiona si poslechne rozhovor doktora s kapitánem a pak zjistí, že zde ztratila svůj medailonek). Všimni si rozlité kapaliny na podlaze vlevo, použij na ní hadr a získáš tak mokrý hadr (Nasser Lapen). Prolez skulinou mezi rourami vzadu (ocitneš se v kapitánově kajutě). Popojdi okolo truhly v popředí doprava a vezmi si hasák (Rohrzange), který je opřený o bednu vlevo od truhly. Popojdi k oknům vzadu a vezmi si lahvičku uspávacího prostředku (Schlafmittel) postavenou na bednách vlevo. Popojdi před židli postavenou u psacího stolu nalevo a vezmi si z psacího stolu klíč (Schlüssel). Opusť kapitánovu kajutu otvorem ve stěně větrací šachty, popojdi směrem k sobě a prolez rourou napravo zpět do zamčené kajuty (Fiona si promluví s Rubenem). Odemkni pomocí klíče dveře kajuty a otevři je (Fiona nechce jít dál do jídelny, aby si jí někdo z posádky nevšiml). Prozkoumej plášť pověšený napravo, pak prohledej kapsu v levé spodní části pláště a najdeš v ní krabičku zápalek (Streichholzschachtel), ve které je však jen jedna zápalka. Vrať se zpět do své kajuty, popojdi směrem k sobě a použij hasák na odmontování spojovací části potrubí v pravém předním rohu kajuty. Nacpi do potrubí mokrý hadr a zapal ho pomocí zápalky (kouř z ohně se vyvalí z potrubí v jídelně a lodní inženýr s kapitánem díky tomu odejdou zkontrolovat strojovnu. Fiona si poté promluví s Rubenem). Otevři dveře kajuty, projdi jídelnou až ke schodům a tak zjistíš, že nahoře u východu z jídelny se baví doktor s lodním inženýrem. Dojdi tedy ke sporáku a nalij do hrnce s jídlem uspávací prostředek (Fiona se dojde schovat do své kajuty a posádka pak po požití jídla usne). Vrať se do jídelny, opusť jídelnu po schodech na opačné straně a pokud chceš, můžeš dojít prozkoumat kajutu nalevo od kapitánského můstku (je plná totemů a zvířecích trofejí, ale nic zde nejde sebrat ani otevřít). Pak kajutu opusť, (na kapitánském můstku hlídá doktor,  takže tam ani nemá cenu chodit) jdi okolo vchodu do jídelny doprava a projdi dveřmi vzadu do chodby vedoucí ke kajutám kapitána a doktora. Popojdi chodbou dozadu, na křižovatce chodeb si všimni svazku klíčů (jsou však příliš vysoko) a pak použij káď na praní prádla, kterou vidíš na křižovatce v chodbě vzadu (Fiona káď odvalí k naloďovacím dveřím na boku lodi). Vrať se na křižovatku chodeb, otevři poklop v podlaze a vezmi si z tajné skrýše mušketu (Muskete). Pokračuj chodbou zpět směrem k sobě, na další křižovatce použij mušketu na pověšený svazek klíčů a tak klíče (Schlüssel) konečně sundáš. Vrať se zpět do jídelny a použij klíče na dveře strojovny, které jsou vedle kajuty, ve které byla Fiona zamčená (následuje animace, ve které Fionu v jídelně přistihne doktor, následně se čas vrátí zase do současnosti, kde Anna v jídelně opět nabere vědomí).

Kapitola 3

Zkus znovu vejít do dveří strojovna vzadu (nyní jsou již dveře odemčené a tak se Anna dostane dovnitř). Poté co se Anna ve strojovně trochu porozhlédne, seber ze země před sebou nabíjecí tyčku (Ladestock) z muškety a u sudů vlevo si vezmi opřené lodní bidlo (Bootshaken). Přečti si vzkaz na listu papíru položeném na polici před tebou, pak jdi směrem k sobě a až narazíš na páku ukotvenou v podlaze, vezmi si z police před sebou krabici šroubků (Schraubenbox). Nyní jdi zpět směrem ke vstupním dveřím strojovny a seber z jedné z beden poslední část plánku lodi (Kartenteil). Nyní všechny tři nalezené části plánku zkombinuj v inventáři a získáš tak úplný plánek lodi (Vollständige Schiffskarte). Pokud chceš, tak si plánek prohlédni pomocí lupy a pak seber lopatu na uhlí (Kohleschaufel) položenou na zemi za tebou. Nyní se vrať zpět ke kotli vzadu, použij lopatu na jeho zamřížovaná dvířka a vyndáš tak z kotle kus žhavého uhlí (Heißer Kohle). (Pokud se nyní vydáš směrem ke vstupním dveřím strojovny, kus uhlí ti na lopatě v inventáři vychladne a ty si budeš muset z pece vyndat nový kus žhavého uhlí). Přendej tedy kus žhavého uhlí z lopaty do ohřívače peřin, získáš tak horký ohřívač peřin (Heißer Bettwärmer) a nyní už můžeš strojovnu konečně opustit. Poté co tak učiníš, projdi jídelnou na druhou stranu a zkus vyjít po vstupních schodech nahoru (z lodního jeřábu se utrhne hák, proletí jídelnou a propadne dírou v podlaze do vody). Opusť jídelnu, popojdi doleva a zkus vejít po rozbitých schodech do kajuty vzadu (Anna to odmítne, protože dírou ve schodech proudí pára z proraženého potrubí v jídelně). Vrať se tedy zpět do jídelny a jdi do rohu místnosti pod rozbitými schody, kde uniká z potrubí pára. Zkombinuj v inventáři nabíjecí tyčku s těsnícím látkou, pak tyčku s rukojetí (Ladestock mit Griff) zkombinuj s horkým ohřívačem peřin a výsledek použij na otvor ve spojce trubek, ze kterého uniká menší proud páry (Anna otvor v potrubí zvětší a tak pára začne unikat místo z otvoru pod schody z tohoto otvoru). Opusť jídelnu a nyní konečně vejdi do kajuty za rozbitými schody nalevo (Anna zde nečekaně narazí na zraněného Lexe, který po ní dokonce vystřelí z revolveru, protože má díky horečce halucinace. Naštěstí však Annu kulka mine.) Promluv si s Lexem (Lex Annu požádá, aby mu sehnala léky proti bolesti). Popojdi směrem k Lexovi a přečti si vytrženou stránku z knihy se vzkazem položenou na menším stolku napravo. Vezmi si z horní police s knihami (hned za tebou) šperhák (Dietrich), použij na odemknutí krabičky položené na psacím stole vpravo dole amulet a Anna v ní najde dopis (Brief), který si přečti v inventáři. Nyní prozkoumej všechny předměty v kajutě označené jako suvenýry (Souvenir), které jsou vystavené na stěnách a pod každým z nich bys měl najít papírek se souřadnicemi (Koordinatenzettel), celkem by měly být papírky se souřadnicemi čtyři. Opusť kajutu dveřmi vzadu, dojdi do jídelny, použij na zdeformované dveře vzadu (vedle dveří do strojovny) lodní bidlo a tak dveře vypáčíš. Vejdi do kajuty, kde byla vězněná Fiona a seber z police napravo injekci morfia (Morphium). Dojdi opět do kajuty, kde na Annu čeká zraněný Lex, dej mu injekci morfia a pak si s ním promluv (Lex Annu pověří, aby zjistila jejich aktuální polohu). Opusť tedy kajutu, dojdi na kapitánský můstek a popojdi do zadního rohu kajuty, kde se nachází stůl na mapy (Kartentisch). Odemkni stůl pomocí šperháku a pak horní desku stolu otevři. Vezmi si sextant (Sextant) položený na námořní mapě a pak seber papírek (Zettel), který je k námořní mapě přilepený (Anna papírek odtržením od mapy sice okamžitě zničí, ale zůstane po něm na mapě alespoň jeho obtisk). Použij na obtisk na mapě (Abdruck) obrázek v proskleném rámečku (Anna obrázek položí na mapu a získá tak informaci o souřadnicích z přilepeného papírku, které si poznamenej). Nyní ještě v inventáři postupně prozkoumej všechny čtyři papírky se souřadnicemi (zapiš si z nich všechny číselné údaje) a nyní už znáš celkem pět míst definovaných zeměpisnými souřadnicemi délky a šířky ve stupních:

1) 25 délka, 37 šířka

2) 26 délka, 38 šířka

3) 27,25 délka, 38,75 šířka

4) 28,75 délka, 38,5 šířka

5) 31 délka, 39 šířka

Podívej se blíž na námořní mapu, najdi na ní s pomocí právě zjištěných souřadnic všechna odpovídající místa (místa jsou na mapě vyznačená červenými tečkami) a označ správně těchto pět míst (Anna místa na mapě vyznačí pomocí špendlíků). (Poznámka: V horní části mapy je vyznačená stupnice zeměpisné délky, v pravé části mapy je vyznačená stupnice zeměpisné šířky.) Místa odpovídající souřadnicím z papírků mají na mapě uvedeny tyto názvy:

1) Castelo Bianco

2) Pedro Miguel

3) Santero

4) Lajes Do Pico

5) Monte

Odstup od mapy a nyní se podívej do knihy s námořními trasami (Routenbuch), položené hned vedle. Nyní je tvým úkolem označit v knize všech pět názvů zeměpisných míst nalezených na námořní mapě. Jednotlivé názvy míst jsou v knize uvedeny zde:

1) třetí sloupec zleva, sedmý řádek

2) čtvrtý sloupec zleva, čtvrtý řádek

3) první sloupec zleva, sedmý řádek

4) druhý sloupec zleva, pátý řádek

5) první sloupec zleva, druhý řádek

Pokud uvedené názvy vybereš v knize správně, Anna to okomentuje slovy, že pro těchto pět míst existuje jednoznačná lodní trasa (eindeutige Schifffahrtsroute), která se následně automaticky vyznačí na námořní mapě. (Pokud se spleteš, je reakce záporná a na námořní mapě se trasa nevyznačí). Nyní je třeba zjistit aktuální polohu lodi na zjištěné trase. Polož tedy sextant na jedno z kulatých oken poblíž stolu (Anna sice venku spatří racka, tudíž je pravděpodobně blízko pevnina, ale je mlha, takže poloha lodi s pomocí sextantu zjistit nejde). Další možností jak zjistit polohu lodi je změřit její rychlost. Opusť kapitánský můstek (Anna má na chodbě vidinu, že naproti ní stojí Lex). Projdi dveřmi vzadu za rohem do chodby vedoucí ke kajutám kapitána a posádky a dojdi až do kajuty lodního inženýra, která je úplně vzadu (přímo naproti dveřím, kterými si do chodby vstoupil). Zkombinuj v inventáři šrouby s ozubeným kolem a pak ozubené kolo se šrouby (Zahnrad mit Schrauben) zasuň do volné mezery (Lücke) mezi ozubenými koly hodinového stroje v zadní části kajuty. Pak zatoč klikou (Kurbel) nalevo, hodinový stroj se díky tomu natáhne a jeho ozubená kola se začnou otáčet. Na hodinách je nastaven čas 1 hodina. Nyní je třeba trochu si pohrát s hodinovými ručičkami: posuň hodinovou ručičku na 2 hodiny (v otvoru dole se objeví figurka kapitána lodi), posuň hodinovou ručičku na 4 hodiny (v otvoru nahoře se objeví figurka lodního inženýra), vezmi si kapesní hodinky (Taschenuhr), které drží figurka v ruce a posuň hodinovou ručičku na 6 hodin (v otvoru dole se objeví figurka lodního lékaře), posuň hodinovou ručičku na 8 hodin (v otvoru nahoře se objeví figurka lodního kuchaře), posuň hodinovou ručičku na 10 hodin (v otvoru dole se objeví figurka námořníka), posuň hodinovou ručičku na 12 hodin (v otvoru nahoře se objeví figurka Fiony). Opusť kajutu lodního inženýra a dojdi chodbou až do kapitánovy kajuty. Popojdi okolo psacího stolu až k otevřenému oknu naproti a vyhoď z něj do oceánu ruční kotvu (Anna změří rychlost lodi, následně má další vidinu, že za ní stojí jeden z bývalých členů posádky). Dojdi za Lexem, který na Annu čeká v kajutě nad jídelnou a promluv si s ním. Prober všechna témata a po skončení rozhovoru Lex Anně dá svůj revolver (Revolver). Prozkoumej revolver v inventáři a Anna z něj vyndá jeden náboj (Patrone). Opusť kajutu, dojdi do jídelny a zkus použít vodní čerpadlo, které se nachází mezi vstupními schody a prasklým potrubím, ze kterého uniká pára (čerpadlo je rozbité). Oprav čerpadlo za pomoci náboje z revolveru, pak ho 3x po sobě použij a tak vyčerpáš vodu z podpalubí. Dojdi do kajuty, ve které byla vězněná Fiona, prozkoumej otvor v podlaze (Anna ve ventilační šachtě najde hák (Haken) z lodního jeřábu a Fionin ztracený medailonek (Halskette), následně se děj vrací zpět v čase a nyní hraješ opět za Fionu).

Kapitola 4

Fiona utekla do strojovny, doktor se však snaží jí opět chytit a zamknout v její kajutě. Seber z bedny napravo prázdnou olejničku (Leere Ölkanne). Použij na horké ovládací kolo na potrubí vzadu kapesník (zvýšíš tak tlak v potrubí a ukazatel jeho tlaku tak praskne). Seber ze země ručičku (Anzeigenadel), která vypadla z tlakoměru a použij jí na sud vlevo (Fiona sud navrtá a na podlahu začne vytékat etanol). Naber etanol do olejničky, pak se podívej skrz bedny napravo na slídícího doktora a chrstni mu naplněnou olejničku (Volle Ölkanne) do obličeje. Nyní máš konečně trochu víc prostoru, takže prolez skulinou mezi bednami vzadu a octneš se přímo vedle kotle. Oslepený doktor Fionu sice nevidí, ale slyší její pohyb. Vezmi si lopatu na uhlí (Kohleschaufel), otevři poklop v podlaze a vlez do něj. Na opačné straně strojovny zatáhni za páku před sebou (dvířka kotle se otevřou a spadne do něj kus uhlí). Prolez zpět ke kotli a nyní použij skluzavku pro zásobování kotle uhlím, která je vzadu (Fiona vyleze skrz skluzavku nahoru ke stropu strojovny). Vydej se po potrubí dozadu, na odbočce trubek pokračuj do pravé části místnosti, až narazíš na maso pověšené na háku. Použij na maso lopatu a tak napíchnutou vepřovou hlavu (Aufgespießter Schweinekopf) sundáš. Prozkoumej jí v inventáři a tak z vepřové hlavy (Schweinekopf) sundáš řeznický hák (Fleischerhaken). Použij hák na otevření kufru na polici vpravo a Fiona v něm najde plyšové pantofle (Plüschpantoffeln). Nasaď si pantofle na nohy a nyní už doktor Fionu ani neslyší. Vrať se po potrubí zpět až ke skluzavce na uhlí a vhoď do ní vepřovou hlavu (doktor se díky tomu vrátí zpět ke kotli). Vydej se opět po potrubí směrem dozadu, na odbočce trubek však nyní nechoď doprava, ale jdi směrem k sobě. Až dojdeš na konec potrubí, skoč dolů na uskladněné pytle a Fiona se vrátí zpět do skrýše za bednami. Prolez skulinou vzadu ke kotli, prolez otvorem v podlaze na druhou stranu strojovny a zatáhni za páku před sebou (doktor spadne do kotle a tím pro něj mise na této lodi končí, následně se čas vrátí do normálu a Anna se probírá ve strojovně zachvácené ohněm).

Kapitola 5

Anna jde urychleně za Lexem do kajuty nad jídelnou. Promluv si s ním (Lex s Annou se poté přesunou na kapitánský můstek). Použij ovládací kolo lodního jeřábu úplně nalevo (náklad na jeřábu sjede dolů do jídelny). Dojdi do jídelny ke spuštěnému nákladu, klikni na lana, kterým je náklad připevněný (tím lana odpojíš od řetězu jeřábu) a nyní připevni k řetězu jeřábu hák. Vrať se na kapitánský můstek a po skončení rozhovoru s Lexem si ulož hru, abys mohl vyzkoušet všechny její alternativní konce. Vytáhni lano jeřábu nahoru (ovládací kolo úplně nalevo), posuň lano jeřábu dopředu (druhé ovládací kolo zleva) a pak otoč jeřáb doleva (třetí ovládací kolo zleva). Hák jeřábu nadzvedne záchranný člun, ze kterého vypadnou mrtvoly čtyř členů posádky. Promluv si s Lexem a dozvíš se tak zajímavé spojitosti mezi ním, Annou a Fionou. Na závěr rozhovoru si můžeš vybrat, jestli bude Lex Annu následovat a zachrání se tak oba, nebo nikoliv.Konec hry.

Uložené pozice

Čeština

Recenze

Videoukázka

Obal na cd(dvd)

 

 

Náhledy fotografií ze složky Black Sails – Das Geisterschiff

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář