Jdi na obsah Jdi na menu
 

So Blonde

13.5. 2008 Autoři návodu: Midnight Knight a Standa Madukas

9.5. 2014 Revize návodu: Karel Frey

So Blonde je klasická point and klik adventura, hlavní hrdinkou je krásná, ale nafoukaná a rozmazlená Sunny Blonde, která se plaví na luxusní lodi Atlantikem i se svými zazobanými rodiči. Sunny se hodně nudí, ale nuda končí v momentě, kdy se loď přiblíží k Bermudskému trojúhelníku, kde se strhne pořádná bouře. Sunny se ocitá v záchranném člunu a ráno se probudí na krásné pláži. Začne pátrat po ostatních pasažérech, ale žádné nevidí. Sunny se sice ocitne na stejném ostrově jako další pasažéři, ale o několik století zpět. Čeká jí setkání s piráty i obyvateli karibského ostrova. Setkáte se i s řadou různě těžkých rébusů. Hra má nádherně malovanou grafiku a pokud máte adventury rádi, tak vám So Blonde mohu jen doporučit.
Kapitola 1
Seberte rozpůlený kokosový ořech pod palmou nalevo. Uděláte to tak, že najedete na ořech a až se u něj objeví ikona oka, kliknete pravým tlačítkem myši a až se objeví ikona oka a ruky, tak vyberete ikonu ruky levým tlačítkem myši. Použijte kokosový ořech na kaluž na kameni vlevo dole a můžete si zahrát první minihru. (Pokud hrát nechcete, tak před spuštěním minihry stiskněte tlačítko „vyhrát automaticky“ a máte minihru za sebou. Takhle to můžete udělat i u většiny dalších miniher.) Vaším úkolem je chytat dešťové kapky do kokosového ořechu tak, abyste ho celý naplnili. Nesmí vám však spadnout na zem víc jak 2 kapky. Pohyb ovládáte šipkami vpravo a vlevo. Po úspěšném zvládnutí minihry máte u sebe kokosový ořech s vodou. Prohledejte nepořádek u vraku lodi, sunny najde záchrannou vestu a vezme si z ní plastovou trubici. Jděte dozadu na pláž, sedí tu černošský chlapec. Zkuste si s ním promluvit, ale Sunny to odmítne, protože není nalíčená. Prohledejte nafukovací člun napravo. Z člunu vyskočí mýval, vyběhne ven s kabelkou v tlamě a vyleze na palmu vlevo. Sunny si z člunu stačila vzít balíček s dávkou sušených potravin. Nyní musí získat ještě svou kabelku, kterou má mýval, protože má uvnitř věci potřebné k nalíčení. Vezměte si tropické ovoce, které leží na zemi vlevo u květin, kde létají motýli. Zkuste na ovoce nalákat mývala na stromě, ale ten na to nereaguje. Dejte tedy v inventáři do kokosového ořechu s vodou ovoce, pak k tomu přidejte ještě sušené potraviny z člunu a získáte kokosový ořech s pochoutkou pro domácí mazlíčky. Použijte kokosový ořech s pochoutkou na mývala, Sunny ho položí na zem, mýval sleze dolů z palmy a odevzdá Sunny její kabelku. Sunny se s mývalem skamarádí a dá mu jméno Max. Prohledejte kabelku v inventáři, Sunny v ní najde svojí sadu na líčení, pilníček na nehty, tělový olej, kreditní kartu a mobilní telefon. Vraťte se doprava na začátek pláže, tam co se Sunny probudila po ztroskotání, použijte líčící sadu na kaluž vody a Sunny se konečně nalíčí. Jděte opět dozadu za černošským chlapcem a promluvte si s ním. Vyptejte se ho na všechno, zjistíte mimo jiné, že se jmenuje Enrico, a po ukončení rozhovoru jděte dozadu k přístavnímu molu. Jděte po molu okolo zakotvené lodi vpravo dolů, až dojdete k menší lodi s nápisem TITAN. Jsou tu také dva muži. Promluvte si nejprve s malířem, který na loď maluje nápis. Po skončení rozhovoru s ním si vezměte ze sudu malý špinavý trychtýř. Pak si promluvte s básníkem vlevo. Až odejde, vezměte si ze sudu, na kterém seděl, korkovou zátku. Jděte na konec mola až k rackovi, Sunny šlápne na uvolněné prkno a katapultuje racka do dálky. Vraťte se na začátek mola k velké lodi a vejděte do boudy vzadu. Nahoře na polici je provazový žebřík, který by se mohl hodit, ale Sunny na něj nedosáhne. Použijte tedy korek z inventáře na kouli, která je položená vedle provazového žebříku. Koule se skutálí dolů a z police spadne i provazový žebřík, který si vezměte. Vyjděte ven z boudy a použijte provazový žebřík na velkou loď vpravo. Potřebujete ale něco, co žebřík zabezpečí tak, aby se po něm dalo vylézt na loď. Použijte tedy žebřík na Maxe a poté provazový žebřík s Maxem použijte na loď. Sunny díky tomu zavěsí provazový žebřík na loď. Vylezte po žebříku nahoru a na palubě lodi vejděte do kajut pro posádku vlevo. Vidíte tu piráty, kteří spolu soupeří v páce. Za nimi je na sloupu pověšený kožený váček, který si vezměte. Pak si promluvte se soupeřícími piráty, ten hubenější pustí Sunny sednout a začíná další minihra. Vaším úkolem je nyní třikrát po sobě přetlačit piráta Carla v páce. Je to jednoduché, mačkejte střídavě šipku vlevo a vpravo, pořád ve stejném co nejrychlejším tempu. Až vyhrajete, dostanete Carlův talisman pro štěstí (první bonusový předmět). Poté vstoupí do kajuty kapitánka Morganová. Je to sice na první pohled atraktivní žena, ale zdání klame. Promluvte si s ní a Sunny se po skončení rozhovoru ocitne rovnou v lodním vězení. Zkuste použít pilníček z inventáře na dveře cely, ale mříž bohužel přepilovat nejde. Naštěstí se tu objeví váš kamarád Max, nyní tedy hrajete za něj. Vydejte se nahoru po schodech vlevo, Max vyběhnete do chodby mezi kajutami. Prohledejte tašku pověšenou na stěně vpravo vzadu. Vypadne z ní láhev rumu, kterou si vezměte. Projděte dveřmi vlevo vzadu, ocitnete se na hlavní palubě lodi. Jděte úplně doleva, až do přední části lodi k pirátovi, který zde chytá ryby. Vedle něj jsou postavené sudy s rumem a na nich jsou položené prázdné láhve rumu. Použijte láhev rumu z inventáře na prázdné láhve, tím umístíte vaší láhev rumu mezi ostatní. Pirát se poté rumu napije a odejde. Klikněte na rybářský prut, ten se vám uloží do inventáře. Zároveň si všimněte, že na palubu spadl čtvercový držák, kterým byl prut ukotven. Nyní se vraťte do prostřední části lodi a jděte k místu, kde vidíte z podpalubí stoupat skrze dřevěnou mříž v podlaze zelený kouř. Použijte na dřevěnou mříž prut z inventáře a je tu další minihra. Vaším úkolem je sebrat klíč, který visí vlevo nad pirátem. Nesmíte však přitom o nic v kajutě zavadit. Vše ovládáte dvojitým stiskem šipky dolů nebo nahoru. Až budete mít v inventáři klíč od vězení tak jděte do zadní části lodi a dojděte známou cestou zpět až k cele, kde je uvězněná Sunny. Max položí klíč před dveře cely. Nyní už hrajete opět za Sunny, takže si klíč od vězení vezměte a použijte ho na zámek ve dveřích cely. Pak na dveře ještě klikněte rukou, Sunny je vykopne a hluk probudí i spáče v cele. Promluvte si s ním. Jmenuje se Nacho a po skončení rozhovoru vyskočí okénkem ven z lodi. Seberte svou kabelku položenou vedle schodů nalevo, opět máte všechny své věci v inventáři. Vyjděte po schodech vlevo do chodby a u sudů vlevo na zemi si vezměte sušenky. Jděte směrem dozadu, Sunny zazvoní mobil, hned nato se tu objeví kapitánka Morganová a vy se s ní musíte utkat ve slovním souboji. Ocitnete se na palubě, souboj začíná. Správné otázky a odpovědi jsou následující:
1. Proč jsou vtipy o blondýnách tak krátké? Aby si je brunety zapamatovaly. (2)
2. Jaký je rozdíl mezi duchem a chytrou brunetou? Někteří lidé tvrdí, že už ducha viděli. (5)
3. Proč jsou brunety tak pyšné na své vlasy? Protože se výborně hodí k jejich kníru. (1)
4. Jak si bruneta nejlépe vytvoří přátele? Když si obarví vlasy na blond. (3)
5. Proč se chtějí brunety pokaždé stát kapitánem? Protože je to jediný způsob, kdy je budou muži poslouchat. (4)

Až duel skončí tak se ocitnete v podpalubí, v kajutě posádky. Promluvte si s kapitánkou Morganovou. Poté vyjděte ven na palubu a běžte do podpalubí v zadní části lodi, tam co byla Sunny uvězněná. Před levým lodním dělem je na podlaze rozsypaný střelný prach. Klikněte na něj koženým váčkem z inventáře, tím získáte váček střelného prachu. Vedle pravého lodního děla leží na zemi knot. Použijte na něj tělový olej z inventáře a namazaný knot se vám uloží do inventáře. Vyjděte ven na palubu a jděte ke kormidlu, kterým zkuste otočit. Něco z něj upadne, vezměte si ze země stříbrňák s lebkou. Jděte dopředu, tam co předtím jeden z pirátů chytal ryby a použijte na vědro postavené na zábradlí špinavý trychtýř z inventáře. Sunny ho vypláchne a získá čistý trychtýř. Seberte ze země poblíž zábradlí dřevěný čtvercový držák, který předtím upadl z rybářského prutu, a vraťte se zpět do chodby v podpalubí na zádi, kde jste našli sušenky. Vpravo vzadu jsou dveře do kajuty kapitánky Morganové. Nalevo od dveří vidíte otvor, použijte na něj stříbrňák s lebkou. Pak klikněte na žlutý znak nad stříbrňákem, tím otevřete dveře kajuty. Poté už můžete vstoupit do kajuty kapitánky Morganové. Můžete si kajutu prohlédnout, ale není tu nic, co by vás v tuto chvíli mohlo zajímat. Jděte tedy nahoru na palubu a opusťte loď. Vyjděte nahoru na padací most, který je od boudy po pravé straně. Dostanete se do nové lokace, stojíte na mostíku přes potok a před vámi je dřevěná brána do města. Jděte k ní a použijte na zámek brány postupně trychtýř, střelný prach ve váčku a nakonec knot. V tom sem přijde pirátský kolohnát Diablo. Promluvte s ním, ale je to zbytečné, navíc Sunny sebere mobil a rozdupe ho. Prozkoumejte Diabla ikonou oka, zjistíte, že má v kapse zápalky. Použijte na Diabla ikonu ruky a Sunny mu ukradne krabičku zápalek. Použijte zápalky na zámek brány. Sunny zapálí knot, pak rychle poodběhne, ale kolohnát Diablo ne a tak ho výbuch zraní. Kopněte do něj (to má za ten mobil), vezměte si ze země čistý trychtýř a pak projděte bránou na tržiště. Jděte dopředu k hloučku lidí a promluvte s nimi o všem co je v nabídce. Pomalým krokem sem mezitím přijde černošský chlapec jménem Angelo. Promluvte s ním také o všem. Přijde sem opět kolohnát Diablo a v obrázkové animaci uvidíte, jak uchopí Enrica a odejde s ním pryč. Promluvte si opět s hloučkem lidí, respektive se starou matronou Sanchou. Poté vejděte do hospody vpravo. Uvnitř jděte doprava k pultu, promluvte s hostinským Vascem. Řekne vám, že za dublon vám poskytne pokoj. Jděte zpátky doleva, kde u stolu sedí Nacho. To je chlapík, kterého Sunny osvobodila ze společného vězení na lodi. Dá vám dublon, se kterým jděte k hostinskému a dublon mu z inventáře dejte. Dá vám na oplátku klíče od pokoje. Jděte od pultu doleva dozadu ke dveřím od pokoje, na které použijte klíče z inventáře. Sunny vejde do pokoje, ale za chvilku zas vyběhne ven, protože v pokoji je prase a to jí moc nevyhovuje. Jděte ke krbu a napravo si vezměte foukací měchy. Jděte k hostinskému a dejte mu z inventáře klíč od pokoje. Hostinský vrátí Sunny dublon. Vyjděte ven z hospody, jděte směrem dolů, pak doprava do další části města, až dojdete před radnici, která se nachází vpravo od mohutného stromu. Vejděte dovnitř a promluvte si s recepční. Dozvíte se, že Juan je starostou města. Vyjděte ven a jděte do koloniálního parku /mezi radnicí a chrámem/. Podívejte se nalevo na růže, jsou plné mšic. Promluvte si s pohvizdujícím si zahradníkem. Vyptejte se ho na všechno, zahradník pak přejde k růžím a na horním balkonu se objeví starosta Juan. Jděte zpátky na radnici a vyjděte po schodech nahoru do kanceláře starosty. Seberte ze země ozubené kolo a pak si promluvte s Juanem. Po skončení rozhovoru opusťte radnici, jděte přes tržiště zpět ke křižovatce, tam co Sunny vyhodila do povětří bránu a vydejte se cestou doprava. Promluvte si s Marií, která tu cvičí v parku. Je to Enricova sestra. Je potřeba zachránit Enrica a k tomu budeme potřebovat pomoc kapitánky Morganové. Dojděte tedy zpět na palubu lodi kapitánky Morganové a jděte do její kajuty. Nenajdete zde nic, takže jděte do podpalubí, tam co je cela. Pospává tu černošský chlapec, který má na starosti čištění lodního děla. Promluvte si s ním, zjistíte, že se jmenuje Amadeo a je to bratr Enrica a Angela. Amadeo poprosí Sunny o leštidlo. Odejděte z lodi na molo a dejte se doprava k lodi TITAN a z bedny postavené na molu si vezměte z malířského náčiní leštidlo. (Pokud chcete, vezměte si z levého kbelíku na zemi suchý štětec, namočte ho v kyblíku s barvou napravo a pak štětec s barvou použijte na nápis na lodi. Sunny na loď dopíše název na TITANIC.) Vraťte se zpět k Amadeovi, dejte mu leštidlo a on vám za něj dá šídlo. Jděte do kajuty kapitánky Morganové a použijte šídlo na zásuvku u psacího stolu. Podívejte se na celý obsah zásuvky, Sunny pak zásuvku zase zavře. Jděte k posteli a klikněte na ní /ikona ruky/ a Sunny sladce usne.
Kapitola 2
Probuzení je nepříjemné. Je tu kapitánka Morganová a ta Sunny pěkně vynadá, že spala v její posteli. Promluvte si s ní a Sunny pak kajutu kapitánky opustí. Vyjděte na palubu a jděte doleva až do přední části lodi, kde si na sudech vezměte prázdnou láhev od rumu. Poté se vraťte z lodi do hostince. Sedí tu paní Brownová, sekretářka starosty. Promluvte si s ní, dozvíte se, že hostinský Vasco dělá hrozné kafe. Promluvte si tedy s hostinským, Sunny si napíše na papír recept na kapučíno. Je na něj však potřeba nejdříve sehnat všechny přísady. Potřebujete k tomu filtr, cukr, mléko a nastrouhanou čokoládu. Vyjděte ven z hospody a jděte do banky, která je za rohem napravo. Promluvte s úředníkem u přepážky, který se představí jako ředitel banky Alfonso Guzman. Až se vrátí zpět za přepážku tak s ním promluvte ještě jednou. Použijte na něj vaší kreditní kartu z inventáře, ale ředitel jí odmítne. V polici za ředitelem si všimněte čokolády (hodila by se na kapučíno), ale je potřeba odlákat Guzmana z místnosti. Klikněte na okno vpravo a zkuste ho otevřít. Bohužel to nejde, je potřeba použít kleště. Vyjděte tedy ven a jděte do koloniálního parku, tam kde je zahradník. Jděte dozadu k dřevěnému altánku a vezměte si z něj pověšené kleště. Vraťte se zpět do banky a použijte kleště na okno. Guzman vstane a dojde k oknu. Je jeho opravou plně zaměstnaný, takže vejděte do jeho místnosti vzadu a vezměte si z police čokoládu. S pomocí pilníčku na nehty si můžete čokoládu v inventáři rovnou proměnit na nastrouhanou čokoládu. Vyjděte ven z banky, popojděte doleva a jděte si pohovořit se Sanchou, kterou vidíte u domku vlevo nahoře. Pak se vraťte dolů na náměstí, popojděte doprava a vejděte do dveří domku vzadu za stromem (mezi bankou a radnicí). Je to krámek s látkami, které zde prodává Olivia. Promluvte s ní, dá vám kousek látky, který v inventáři zkombinujte s trychtýřem a získáte filtr. Nyní vyjděte až za bránu, kterou Sunny vyhodila do povětří a dejte se vpravo. Jděte k Marii, která tu stále cvičí, a promluvte si s ní. Je tu další minihra, kdy musíte projet cvičební trať v časovém limitu a nesmíte při tom z trati vybočit. Používáte pouze levé tlačítko myši, které držíte a pak jen kroužíte po trati. Poté co minihru úspěšně zvládnete, vezměte si z bedýnky na stolku vedle Marie velkou kostku cukru. Vraťte se zpátky do banky a promluvte si s Guzmanem o jeho synovi a také o táboru vězňů. Poté vyjděte ven, opět jděte k bráně a klikněte za domorodce s oštěpem, směr vesnice Bajari. Domorodec vás po druhém kliknutí pustí do vesnice. Promluvte si ve vesnici se strážcem, který stojí před chatou náčelníka. Dozvíte se, že náčelník má bolesti hlavy z nervního bubeníka, který mu bubnuje před chatou. Promluvte si i s bubeníkem, ale zatím nic nedocílíte. Jděte zcela doprava. Zde se za bránou nachází tábor vězňů, ale zatím tam vstoupit nemůžete. Jděte tedy alespoň ke krávě stojící poblíž, použijte na ní prázdnou láhev od rumu. Tím získáte plnou láhev mléka. Přímo naproti bráně, za kterou je tábor vězňů, roste planá rostlina. Utrhněte si jí a získáte její žlutý list. Zde je to vše, takže se vraťte zpět do hospody a jděte k hostinskému Vascovi. Klikněte na něj, promluvte si s ním a Vasco přinese dva hrnečky, jeden s kafem a druhý prázdný. Použijte filtr na prázdný hrneček. Poté klikněte na hrneček kávy a použijte ho na hrneček s filtrem. Dejte láhev mléka z inventáře Vascovi, ten dojde mléko ohřát. Až vrátí Sunny láhev horkého mléka, tak v inventáři spojte měchy s hadicí a pak s lahví mléka. Láhev napěněného mléka pak použijte na hrneček kávy na pultu. Poté ještě na hrneček použijte z inventáře cukr a nakonec nastrouhanou čokoládu a kapučíno je hotové. Vasco se napije, kapučíno ho nadchne a dá Sunny za odměnu mapu ostrova. Mapu si můžete v inventáři prohlédnout, ale to je asi tak všechno, co s ní můžete udělat. Škoda, hodila by se na rychlý přesun mezi jednotlivými lokacemi ostrova. Popojděte k paní Brownové, z inventáře jí dejte hotové kapučíno a ta přemluví Vasca, aby dal Sunny láhev vzácného rumu. Opusťte hospodu a na tržišti si promluvte s Angelem. Vypráví Sunny o talismanu, ale víc prý ví Sancha, takže se vraťte do hospody a promluvte si se Sanchou stojící vpravo u výčepu. Řekne vám cosi o voodoo. Vyjděte tedy ven z hospody, popojděte před banku a jděte směrem dolů do džungle. Přejděte po lávce přes potok, popojděte napravo před malý vodopád, kde poblíž poklopu na zemi najdete planou rostlinu, ze které si utrhněte červený list. Klikněte hned vedle na poklop na zemi. Jsou na něm napsaná čísla 4, 8, 15, 16, 23, 42, které si poznamenejte. Pak jděte vlevo nahoru, kde se vám zobrazí šipka s otazníkem. Přijdete do voodoo vesničky. Jděte doprava a vstupte do chrámu. Jděte doprava k oltáři a promluvte si s voodoo náčelníkem Cheminem. Z oltáře si vezměte svůj MP3 přehrávač. Náčelník se přesune ke dveřím, a pokud bude chtít Sunny odejít, tak jí nepustí ven. Dejte tedy přehrávač zpět na oltář a náčelník se zase vrátí. Dejte náčelníkovi láhev vzácného rumu z inventáře, dostanete od něj na oplátku vzácný prsten (druhý bonusový předmět). Vyjděte ven z chrámu, sedněte si na kámen napravo od domorodců a po chvilce přiběhne Max. Nyní tedy ovládáte zase mývala. Klikněte na keř napravo od chrámu a Max proleze na druhou stranu. Klikněte na klacek, ten se vám uloží do inventáře. Použijte klacek na zavalený otvor v chrámu, Max odvalí kámen. Vlezte do otvoru a je tu další minihra. Vaším úkolem je sbírat lebky položené po stranách a vrhat je na hořící lampy úplně nahoře (obojí pomocí mezerníku), dokud obě lampy nezhasnou. Musíte se při tom ale vyhýbat tryskajícím žhavým kouskům lávy. Až to zvládnete tak uvidíte, jak se oltářní soše rozsvítí oči a zahýbe rukama. Náčelník vyběhne strachy z chrámu a dá Sunny MP3 přehrávač. Zde je to vše, takže se vraťte k městské bráně a jděte naproti do vesnice Bajari. Jděte k bubeníkovi, dejte mu MP3 přehrávač a následuje další minihra. Nyní musíte kurzorovými klávesami vždy trefit správnou notu tak, aby nota byla přímo na bubnu. Ukazatel úspěšnosti je vpravo, když se zbarví červeně až po okraj, tak jste minihru úspěšně absolvovali. Poté ze své chýše vyjde náčelník s tím, že jeho bolesti hlavy ustoupili a pozve vás dovnitř. Vejděte do náčelníkovy chatrče, poslechněte si ho a sedněte si (kliknout rukou na židli). Pak s ním proberte všechna témata. Pokud chcete, promluvte si s náčelníkovou ženou Tanou. Chce pro svého manžela nějaký dárek a dá vám dublon. Opusťte chatrč východem dole, dojděte za Olivií do obchodu s látkami a nabídněte jí dublon. Vezme si od vás sice oba dva dublony, které máte u sebe, ale dostanete od ní zlatý medailonek. Vraťte se do vesnice Bajari, náčelník nyní stojí přímo před svou chatou, takže za jeho ženou Tanou se dovnitř prozatím nedostanete. Necháme si tedy předání dárku pro náčelníka na později. Jděte doprava až k bráně vězeného tábora a vstupte dovnitř. Promluvte na tři sedící vězně, nic vám neřeknou. Promluvte tedy s chlápkem sedícím vpravo od skupinky. Je to bankéřův syn Miguel. Dozvíte se od něj, že potřebuje papír a pero, aby mohl svému otci napsat vzkaz. Dále Sunny požádá, zda by mu nesehnala želvu, chce totiž v táboře pořádat želví závody. Nakonec se dozvíte něco o mlčících vězních, kdo prý první promluví, bude vytírat latríny. (Tady někde už zápletka definitivně přesáhla moje znalosti němčiny, sice mám jakous takous vlastní představu, o co kdy půjde, ale nechci vás mást, takže většinou už budu jen psát, co udělat, bez komentářů proč.) Opusťte tábor a odejděte z vesnice, je jedno, jestli cestou vpravo nebo vlevo, než stačíte dorazit do města, narazíte na kapitánku Morganovou i s doprovodem. Carlo, vazba jak se patří, složí Sunny na zem, když se Sunny probere, je uvězněná v malém kamrlíku na neznámé lodi, všude okolo je tma. Použijte ruku na reliéf na dveřích ve tmě vpravo, osvětlí se část vedlejší kajuty, kapitánka Morganová s někým mluví, ale není jim pořádně rozumět. Seberte z regálu vzadu sklenici (pokud máte během hry potíže něco najít, zaškrtněte si v nastavení hry bublinu s otazníkem, po stisknutí mezerníku se vám zobrazí všechny věci v dané lokaci) a použijte jí na dveře, vyslechnete debatu mezi kapitánkou Morganovou a pirátem zvaným Jednooký, o kterém jste se již během pobytu na tomto ostrově zcela jistě něco doslechli. Kapitánka během debaty odejde, chvíli nato se Sunny podaří vpadnout do kabiny. Když už tam jste, vyzpovídejte Jednookého (všimněte si, že je i jednonohý), pak promluvte na Diabla a než řeknete švec, ocitnete se opět zavření v kumbálu. Použijte na dveře kreditní kartu, tahle finta zabere vždycky, a jste opět v kajutě, Jednooký i Diablo už jsou naštěstí pryč. Není tu nic, co by se dalo sebrat, opusťte tedy kajutu směrem dolů a vyjdete před loď. Sunny si chce promluvit s kapitánkou Morganovou, takže se časem, jak to vyjde, stavíme na její lodi. Promluvte si s piráty, pak jděte vpravo, dojdete k psovi Cerberusovi v popředí. Pokračujte směrem k sobě, dojdete na temnou křižovatku. Směrem vpravo je důl, ale Sunny se k němu nechce zatím přibližovat, pokud se dáte cestou vlevo, ječící Sunny odtud vyběhne a zastaví se až v džungli, takže pokud se nechcete zdržovat, opusťte křižovatku spořádaně rovnou směrem dolů do džungle. (Zde si zapamatujte, kde je v džungli vstup k temné křižovatce, je to za stromem úplně vpravo dole.) Vezměte to džunglí doleva a vraťte se cestou úplně vlevo dole do města. Až v něm budete, zajděte do zahrady za radnicí a z vody jezírka v popředí seberte hrst kamínků, budou se hodit. Vraťte se před radnici (zaregistrujte, že se odtud dá jít dolů k dřevěnému mostu u vodopádu, ale v půlce cesty vás zastaví štěkající pes), vejděte do radnice a promluvte si s paní Brownovou. Oznámí vám, že starosta Juan je pryč a papír ani pero vám nedá. Opusťte radnici, dojděte do hospody a promluvte si s Elvisem. Poté seberte jeden koncertní plakát z hromady vedle Elvise a můžete pokládat nalezení papíru za splněný úkol. Jestli máte chuť se odreagovat, použijte terč na zdi vlevo od Elvise, je na něm vyobrazený pirát Jednooký. Zkuste naházet víc bodů než Diablo, stačí se 3x trefit přesně do pirátova zdravého oka nebo do srdce, dosažená výše skóre však nemá na další vývoj hry žádný vliv. Vyjděte ven z hospody, jděte dozadu na křižovatku a narazíte na Juana. Promluvte si s ním, dá vám klíč od své kanceláře. Pak si promluvte s pirátem Razzem, který sem mezitím také dorazil. Až Razzo zmizí, vraťte se do města, dojděte do radnice, jděte nahoru do Juanovy kanceláře a seberte ze stolu husí brk. Opusťte radnici a vydejte se konečně na loď kapitánky Morganové. Dojděte za ní až do její kajuty a po poměrně krátké výměně názorů loď zase opusťte. Pokud chcete, dojděte se podívat na konec mola a pokud jste předtím domalovali na druhé zakotvené lodi nápis TITANIC, bude nyní tato loď potopená. Pokud chcete znát podrobnosti této nehody, promluvte si s malířem Pablem, pak molo opusťte a vraťte se na pláž vlevo, tam kde Sunny ztroskotala. Na kameni u pláže leží želva, použijte na ní ruku, následuje další minihra. Vaším úkolem je pomocí numerické klávesnice mlátit kladivem želvy bez krunýře, které nepředvídatelně vylézají z celkem devíti děr. Pokud však trefíte želvu s krunýřem, přijdete o jeden život, když trefíte Maxe, hra okamžitě končí. Pokud se vám podaří minihru úspěšně dohrát, máte v inventáři želvu. Potom, pokud jste to neudělali už předtím, vezměte si z nafukovacího člunu ještě jeden balíček s dávkou sušených potravin. Nyní se opět vypravte do vesnice Bajari, náčelník nyní nestojí přímo před svojí chatou, ale poslouchá spolu s ostatními vystoupení bubeníka. Vejděte tedy do náčelníkovy chaty, dejte jeho manželce Taně zlatý medailonek a dostanete od ní modrý a zelený list ze vzácných rostlin. Opusťte chatu, promluvte si s náčelníkem stojícím za strážcem vpravo od vchodu do chaty (to musíte pokaždé, když chcete jít do vězeňského tábora) a pak jděte do vězeňského tábora. Dejte skupince třech vězňů želvu, Miguelovi dejte pro změnu plakát a brk. Pak si s Miguelem promluvte, dostanete od něj dvě zprávy k doručení, jednu zprávu pro bankéře Guzmana, druhou zprávu pro Carmen. Vraťte se z vesnice do města, jděte do banky a předejte Guzmanovi zprávu pro něj. Dostanete od něj 20 dublonů. Vyjděte před banku, Sunny se raduje, že má peníze a najednou nastane zatmění slunce. Pak do města přijde voodoo maestro Chemin s doprovodem a odtáhnou Sunny k vulkánu kvůli nějakému rituálu. Sunny je zavěšená nad vulkánem, asi nějaká blbá hra. Promluvte si napřed s obyvateli ostrova a potom s Cheminem. Pak budou postupně přicházet různí lidé a klást vám otázky, bohužel je úplně jedno, co odpovíte, ale pokud nechcete, aby byla za každou špatnou odpověď Sunny pomalu spouštěna do vulkánu, použijte postupně tyto odpovědi:

1. Kdo jsem? Jeden z trojčat. (4)
2. Co spatříš, až otevřu ruku? Tvou dlaň. (3)
3. Proč je obloha modrá? Protože je modré moře. (2)
4. Proč mají lidé různou barvu kůže? Díky kožní pigmentaci. (2)
5. Na co právě teď myslím? Na to nebudu odpovídat v přítomnosti dětí. (3)

Mezitím skončí zatmění slunce a obyvatelé ostrova tedy usoudí, že Sunny musí být mocný šaman, takže by bylo škoda jí obětovat. Následuje divoký mejdan, ze kterého se Sunny probere druhý den ráno (no, záleží na tom, co si kdo pod pojmem ráno představuje) v hospodě.
Kapitola 3
Až se Sunny trochu probere, seberte ze stolu slánku a pak si promluvte s Duice, matkou Carmen, která v hospodě právě uklízí nepořádek po včerejší bujaré oslavě. Po skončení rozhovoru vyjděte ven z hospody, jděte do zadní části města a vstupte do Oliviina obchodu s látkami. Dejte Olivii 20 dublonů na šaty, pak v pravém zadním rohu místnosti odhrňte závěs a seberte prázdnou cívku na látky, která je zde odložená. Vyjděte ven z obchodu, jděte na radnici a promluvte si s paní Brownovou. Vyjděte po schodech za Juanem do jeho kanceláře a promluvte si s ním. Dostanete klíč od Juanovy chaty i s popisem, jak se k ní dostat. Opusťte radnici, vraťte se do obchodu k Olivii a řekněte jí, ať vám šaty doručí na Juanovu adresu. Vyjděte z obchodu a vydejte se průchodem v levé spodní části obrazovky do džungle. Zde popojděte směrem k vodopádu uprostřed džungle a pak se vydejte cestou vzadu směrem doleva (symbol „?“ vlevo od cesty k voodoo vesnici), ocitnete se před domem s věží a dalekohledem. Sice to ještě není Juanova chata, nýbrž zapomenutý klášter, ale to nevadí. Všimněte si podivného létacího stroje, který se povaluje vlevo od domu, použijte na něj kleště a získáte struny od piána. Z inventáře pak uchopte hrst kamínků a mrskněte je po rackovi, který sedí na věži u dalekohledu. A nyní, když už jste si vybili svoje násilnické pudy, se konečně vydejte cestou doprava a dojdete před Juanovu chatu. Sunny se chce vykoupat, ale přívod vody je v dezolátním stavu, takže budeme muset trochu improvizovat. Vlevo dole seberte pod palmou bambusovou trubku. Potom jděte blíž k chatě, okno na levé straně je zvenčí podepřené opěrkou, kterou seberte též. Pak ještě trochu vlevo seberte u záchodu do země zaraženou železnou tyč. Stěna záchodu sice spadne do rokle, ale co, nemůžeme mít všechno. Na rozbité potrubí v levé části chaty použijte cívku na látky a přesuňte se k pumpě u potoka. Zasuňte do pumpy železnou tyč, bude sloužit jako páka na pumpování. Pak na pumpu použijte podpěrku, připevněte k ní bambusovou trubku a celé potrubí je nyní spraveno. Takže několikrát zapumpujte a až Sunny usoudí, že to stačí, tak toho nechte. Z hromady dřeva vpravo od chaty seberte jedno poleno a použijte ho na sekeru zaťatou ve špalku. Následuje další minihra, šipkami se pohybujete mezi hromadou dřeva a špalkem, mezerníkem dřevo seberete nebo rozsekáte. Při tom všem si dávejte pozor, ať vám ptáci cestou mezi hromadou a špalkem nekálejí na hlavu. Pokud budete úspěšní, získáte nasekané poleno. (V opačném případě si musíte vzít z hromady dřeva další poleno, použít ho opět na sekeru a začít s minihrou znovu.) Nyní konečně odemkněte klíčem dveře chaty a vlezte dovnitř. Sunny se ani nestačí rozkoukat, přijde Juan, vymění si spolu názory na to, co si kdo představuje pod pojmem komfort a nakonec Juan odejde, takže můžeme nerušeně pokračovat. Ze stolku za postelí seberte kus papíru, vyjděte ven, do kamen pod sudem po levé straně chaty dejte papír a naštípané dřevo z inventáře a nakonec to všechno podpalte zápalkami (tím myslím v kamnech, chatu nechte, jak je). Vraťte se dovnitř, v koupelovém sudu je nyní připravená horká voda, tak do ní hupsněte. Po vydařené koupeli opusťte chatu, vraťte se do města, zde počkejte, než se Angelo doplazí na svoje oblíbené místo a pak si s ním promluvte. Dozvíte se jak se dostat do dolu, ve kterém je vězněn jeho bratr Enrico. Pak přijde bankéř Guzman a sprdne vás, že jste koupili šaty, které patřily Carmen. Jděte do džungle, odbočte vpravo na temnou křižovatku, z ní pokračujte doprava a ocitnete se poblíž dolu. Sejděte dolů k pirátům střežícím jeho vchod a promluvte si s pirátem vpravo. Nic moc tady nedocílíte, vraťte se tedy do města a promluvte si s Angelem. Dozvíte se od něj, že Carmen najdete v parku. Takže jděte do zahrady za radnicí, Carmen zde předvádí něco mezi brekem a epileptickým záchvatem, tak si s ní promluvte a dejte jí pak z inventáře zprávu od Miguela, aby se holka trochu zklidnila. Nyní vyjděte z města na křižovatku a až se pomazlíte s Maxem a poklábosíte se strážným, jděte do vesnice Bajari, kde si promluvte si s náčelníkem. Vraťte se do města, jděte na radnici a promluvte si s Juanem v jeho kanceláři. Dostanete od něj nepodepsané povolení k svatbě. Následuje menší zmatek, do kanceláře vletí kapitánka Morganová, když se vysvětlí, že Juan se Sunny nic neměl, přiřítí se Diablo a chce kapitánce nafackovat, protože ona s ním pro změnu nechce jít k Jednookému. Juan po Diablovi vyjede a výsledkem je souboj mezi Diablem a Juanem. Jedná se o trochu netradiční souboj v trhání palem. Diablo vytrhne dvě, Juan táhne, táhne, ale palmu vytáhnout nemůže, takže je na Sunny, aby Juanovi nějak pomohla. Podívejte se na jeden z malých stromků, Sunny navrhne Juanovi, aby tyto stromky vytrhnul. To se ale nelíbí Diablovi. Přeptejte se náčelníka vesnice Bajari na pravidla, zdá se, že nemá ujasněný, jestli malé stromky platí nebo ne, potřebuje názor experta. Takže aby jsme hledali experta přes stromy. Jděte tedy do města, pokračujte do zahrady za radnicí a zeptejte se věčně pohvizdujícího si Percyho, jestli je expert na stromy. Kupodivu není, ale jednoho zná, jmenuje se Javier a obývá zapomenutý klášter nedaleko od Juanovy chaty. Tak běžte do džungle, zahněte vlevo ke klášteru a vlezte dovnitř. Javier teď nemá náladu řešit malicherné problémy, tak jděte směrem dozadu a vylezete na věž kláštera. Seberte smotané lano položené vpravo pod dalekohledem a pak dalekohled použijte. Sunny zjistí, že je namířený přímo do kanceláře paní Brownové. Vraťte se dolů k Javierovi, vybalte na něj, že je šmírák a on najednou začne ochotně spolupracovat. Až ho ze všeho vyzpovídáte, použijte knihovnu po levé straně, Sunny zde najde a sebere knihu o stromech. Ještě ale Javierovi trochu zpustošíme příbytek. Prohlédněte si graffiti na pravé i na levé stěně místnosti (vpravo je graffiti skoro u podlahy, vlevo nad knihami). Na zadní stěně vlevo seberte pověšený klobouk a na vytržení háku pod kloboukem použijte kleště. Hák v inventáři zkombinujte s lanem, získáte lano s hákem pro pozdější použití. Na pravé stěně vzadu si prohlédněte a pak sundejte obraz, najdete za ním trezor. Zeptejte se Javiera na graffiti, dozvíte se, že jsou to pasáže z bible. Na stěnách jsou teď v místech graffiti vidět čísla jednotlivých řádků graffiti. Na levé stěně si tedy postupně přečtěte řádky 1, 2 a 3, na pravé řádky 4, 5 a 6. Dozvíte se čísla konkrétních pasáží z Bible. Použijte Bibli na stojanu uprostřed místnosti, Sunny pasáže v Bibli prozkoumá a najde tak kombinaci k trezoru. Zkuste tedy trezor otevřít, ale Javier to Sunny prozatím rozmluví. Tak jo, opusťte příbytek Javiera, jděte zpět na místo souboje a dejte náčelníkovi vesnice Bajari knihu z inventáře. Juan se pak pokusí vytrhnout malý stromek, ale pořád nic. Ach jo, jděte tedy přes džungli opět k zapomenutému klášteru, vpravo před ním je studna. Seberte z okraje studny prosakující vědro, v inventáři do něj strčte klobouk (nebo dřevěný čtvercový držák, který jste našli na palubě lodi) a tím díry ve vědru ucpete. Použijte teď opravené vědro na studnu a to spadne dolů. Použijte na studnu lano s hákem, vědro tak opět vytáhnete. Použijte vědro na studnu znovu. Následuje minihra, ve které musíte přesouváním mozaiky složit obraz příběhu, jak Sunny vytahuje vodu ze studny
(obrázek Studna). Až se vám to podaří, získáte opravené vědro s vodou. Vraťte se opět na místo souboje a použijte vědro na jeden z malých stromků. Sunny všechny tři stromky zalije vodou a Juan je konečně bez problému vytáhne. Diablo se omluví kapitánce Morganové a pak všichni odejdou. Vydejte se do města, vejděte do hospody, promluvte si s Duice a podepíše vám povolení ke svatbě, pak jděte do banky za Guzmanem pro totéž, následně se stavte u Olivie a promluvte si s ní, nakonec zaparkujte opět v hospodě a zeptejte se hostinského Vasca na Elvise. Je prý na pláži, takže se za ním přes křižovatku a kolem lodi vydejte. Elvis sedí na nafukovacím člunu a trénuje na kytaru (no, čekal jsem, že to bude větší vodvaz, než to co hošan předvádí). Promluvte si s ním, Elvis souhlasí, že Carmen s Miguelem oddá, ale potřebuje nejdříve opravit kytaru a taky nemá Bibli. Dejte mu tedy z inventáře alespoň struny od piána, teď už se dá to jeho brnkání trochu poslouchat. Pokud chcete, dejte Elvisovi ještě slánku, dostanete od něj na oplátku polodrahokam (třetí bonusový předmět). Ne nadarmo se říká, že je sůl nad zlato. Nyní jděte přes džungli do kláštera k Javierovi. Promluvte si s ním, ukáže vám v levé horní části knihovny knihu pro Elvise, je to modrá kniha, ale musíte si ji najít sami. Co je v trezoru Javier neví, protože zapomněl jeho kombinaci. My už ji známe, jsou to čísla 11, 52, 20 a 1. Použijte trezor, uvidíte ozubená kola s čísly a taky zjistíte, že jedno kolo chybí. Vezměte tedy ozubené kolo z inventáře (našli jste ho u Juana v kanceláři, pokud ho nemáte, budete se tam pro něj muset vrátit), dejte ho na volné místo a pak celým soukolím zatočte. Čísla jsou však posunutá, takže správná kombinace nejde zadat. Vytáhněte tedy opět před chvílí vložené ozubené kolo zase ven, ozubená kola vlevo nastavte tak, aby nahoře byla čísla 10 a 13 a pravé ozubené kolo nastavte na číslo 05. Nyní do soukolí opět vložte ozubené kolo z inventáře a pak soukolím dvakrát zatočte. Teď už by měla naskočit správná kombinace a trezor se díky tomu konečně otevře. Seberte z trezoru obrázek neznámé ženy a klíček. Klíčkem odemkněte zámek na Bibli a tu pak seberte. Ještě si vezměte z knihovny (ze spodní části vlevo vzadu) knihu o muzice a vydejte se zpět na pláž za Elvisem. Dejte mu modrou knihu (a pokud jste mu už předtím nedali slánku, dostanete od něj polodrahokam až nyní), dejte Elvisovi ještě Bibli a přesunete se automaticky přímo na radnici. Promluvte si postupně s Duice, Guzmanem, Elvisem a nakonec s Juanem. Domluvíte si bezva fintu, jak se všichni naráz dostanete přímo do vězení. Chudák Juan nejdřív vyfasuje facku od Sunny, pak se do něj pustí i ostatní (ne do obličeje, kvílí Juan) a nakonec se všichni přesunou do vesnice Bajari. A až si Sunny promluví s náčelníkem, ocitnou se konečně společně ve vytouženém vězeňském táboře. Nyní všichni stojí jak solné sloupy a nic se neděje. Promluvte si tedy s Carmen, v čem je problém. Vadí jí, že Miguel není oholený. Promluvte si s Juanem, má břitvu doma a my teď budeme chvíli ovládat pro změnu Juana. Vyjděte ven z vězeňského tábora, Juan automaticky dorazí ke své chatě, ale zjistí, že nemá klíč od dveří. Seberte z pumpy železnou tyč, kterou tam předtím pracně nacpala Sunny a z hromady dřeva si vezměte jedno poleno. Použijte na dveře chaty nejprve poleno a potom železnou tyč. Dveře jsou nyní vysazené z pantů a my můžeme konečně vlézt dovnitř. Seberte ze skříně vlevo nahoře šaty. Klíčkem, který máte v inventáři, otevřete skříňku nalevo u koupelny a uvnitř seberte břitvu s mýdlem. Při pokusu odejít ven vejde do chaty kapitánka Morganová. Chce si promluvit, ale Juan nemá čas a tak automaticky dorazíte zpět do vězeňského tábora. Dejte Miguelovi šaty, Juan s ním vejde do chatky (asi mu bude asistovat při holení) a Sunny se opět ujímá velení. Zaklepejte na dveře chatky vpravo, Juan s Miguelem vylezou ven a svatební obřad konečně začne. V tom nejlepším však přijde Diablo s Jednookým a po menší výměně názorů skončí Sunny opět v kajutě Jednookého galeony. Promluvte si s Jednookým, do toho přihopsá Max, tak si promluvte i s ním a pak znovu s Jednookým. Proberte všechna témata, po skončení rozhovoru Sunny odejde pryč z lodi. Poté, co si Sunny poklábosí ještě s Diablem, vydejte se přes temnou křižovatku do džungle. Až budete v džungli tak zjistíte, že se setmělo, všude světélkují keře a ještě ke všemu se začal probouzet vulkán. Sunny nechce ztrácet čas a proto rychle upaluje do města. Zkuste vejít do radnice, je zavřená, tak jděte do zahrady a po bambusech vlevo zkuste vyšplhat nahoru do Juanovy kanceláře. Následuje minihra, ve které lezete po bambusech stále nahoru a vyhýbáte se při tom pavoukům a jiné havěti. Před pomalejšími pavouky musíte přeskočit na jiný bambus, u těch rychlých se stačí na bambusu pouze pootočit. Až minihru úspěšně dokončíte, ocitnete se konečně v Juanově kanceláři. Seberte ze stolu papír s básničkou, pak si promluvte s Juanem, ke konci debaty přijde Diablo s Jednookým a vyhodí Sunny oknem zase ven. Jděte se tedy uklidnit před hospodu a prohlédněte si plakáty, které jsou zde vyvěšené. Je mezi nimi jeden nový plakát o daních, Sunny ho automaticky sebere. Vejděte do hospody a promluvte si s Vascem a pak se Sanchou o Jednookém. Opusťte hospodu, jděte na křižovatku, hned u brány seberte ze země kladivo a pak použijte světélkující keř. Následuje minihra, ve které chytáte modré světlušky a musíte se při tom vyhýbat hadům, kteří vylézají z křoví. Po jejím úspěšném zvládnutí máte světlušky v inventáři. Jděte doleva k lodi kapitánky Morganové, vylezte na její palubu, pokuste se dostat do dveří vpravo, ale nejde to. U dveří stojí Amadeo, promluvte si s ním, ale nechce vás pustit dovnitř. Vylezte tedy na vyšší palubu vpravo Amadea a dejte do lebky připevněné na zábradlí (vlevo od pozičního světla) nachytané světlušky. Jděte si znovu promluvit s Amadeem, lekne se světélkující lebky jako čert kříže, uteče a cesta do podpalubí je volná. Dojděte až do kajuty kapitánky Morganové, nikdo není doma, tak seberte ze stolu prázdnou láhev od vína a pak otevřete šuplík u stolu. Použijte básničku z inventáře na papír v šuplíku, styly písma však nesouhlasí. Tipněte si tedy, že by to mohl být rukopis Jednookého a díky tomu máte teď v inventáři výhrůžný vzkaz. Porovnejte ho s plakátem o daních, rukopis je stejný, oba papíry se v inventáři spojí a vznikne z nich usvědčující materiál. Ještě seberte ze šuplíku obrázek Juana, odejděte pryč z kajuty a vraťte se nahoru na palubu. Přeběhněte na její opačný konec (až do míst kde byly ve dne lahve od rumu), promluvte si s Amadeem a pak mu ukažte usvědčující materiál s Jednookého rukopisem. Sunny si myslí, že by jí teď mohl pomoct jedině náčelník vesnice Bajari. Odejděte tedy z lodi a jděte do vesnice Bajari.
Kapitola 4
Promluvte si s náčelníkem, ukažte mu usvědčující materiál a vyzpovídejte ho. Pak se vraťte do města a jděte do hospody. Promluvte si s Nachem, Vascem a Sanchou, dostanete tip, ať vyhledáte Chemina ve voodoo vesnici. Když vyjdete ven před hospodu, spatříte zraněného Maxe, který však na nic nečeká a uteče někam do džungle. Prozkoumejte Maxovy krvavé stopy, které zanechal na zemi před bankou, pak jděte do džungle, pokračujte do voodoo vesnice. Promluvte si s Cheminem, dozvíte se o duchovi ostrova Atabeyovi, o trojjediném duchovi Mabuyovi a o ruinách starého chrámu v džungli. Vraťte se do džungle a jděte dolů podle šipky označené „?“ ve spodní části obrazovky. Dojdete k velkému stromu, ve kterém je otvor a na jeho kmenu nápis ruiny, takže máme jistotu, že jdeme dobře. Projděte stromem a ocitnete se před ruinami starého chrámu. Jeho hlavní brána je však zavřená a Sunny se musí za každou cenu dostat dovnitř. Všimněte si, že na nádvoří chrámu hoří dva fialové ohně. Dále si všimněte, že u levé strany brány je malý oltář, ve kterém se dá také zapálit oheň. Musíme v něm tedy asi zapálit něco a to něco musí také hořet fialově. Prohlédněte inventář, co by se tak dalo obětovat, jediné co je použitelné jsou barevné listy. (Máte nyní u sebe buď jen dva nebo všechny čtyři druhy barevných listů podle toho, jestli jste manželce náčelníka vesnice Bajari Taně sehnali zlatý medailonek nebo ne. V každém případě na fialový plamen budete potřebovat modrý a červený list, takže pokud některý z těchto listů nemáte, utrhněte modrý list přímo zde a pro červený list si odskočte doprostřed džungle.) Vložte tedy do malého oltáře po straně brány modrý a červený list (v libovolném pořadí) a pak oltář zapalte sirkami. Fialový plamen, který jste vytvořili, otevře bránu chrámu a Sunny se tak dostane na nádvoří. Zde si prohlédněte si následující věci: obětní oltář uprostřed, obří vulkanickou horninu v popředí a hrob úplně napravo, zjeví se vám trojjediný duch Mabuya. Promluvte si s jedním z duchů, chce po vás, abyste mu sehnali posvátnou kost. Vzpomeňte si, že bubeník ve vesnici Bajari měl takovou divnou paličku, vypravte se tedy do vesnice, abyste jí mohli víc prozkoumat. Promluvte si s bubeníkem, hledanou kost sice má, ale kdyby vám jí dal, neměl by čím bubnovat. Vzpomeňte si, že Chemin si v kotlíku něco míchal lžící, vydejte se tedy do voodoo vesnice a promluvte s Cheminem. Lžíci vám nechce dát, asi má velký hlad. Dejte mu tedy buď sušené potraviny, který jste sebrali z nafukovacího člunu na pláži nebo sušenky nalezené v podpalubí lodi. Ať už mu dáte cokoliv, Cheminovi se udělá poněkud špatně, odběhne a vy mu v poklidu seberte jeho dřevěnou lžíci. Vraťte se do vesnice Bajari, dejte bubeníkovi lžíci a s posvátnou kostí se vraťte do starých ruin k duchovi Mabuyovi. Ukažte mu kost, řekne vám, abyste jí položili do hrobu. Až tak učiníte, promluvte si s ním znovu, teď chce pro změnu nějakou osobní oběť. Položte tedy na obětní oltář svojí sadu na líčení a promluvte si opět s Mabuyem. Dva ze tří duchů zmizí, promluvte si s posledním z nich, dá vám nápovědu, jak otevřít kruh na zadní stěně a zmizí taky. Nápověda zní následovně:

1. Za svítání chodím po čtyřech nohou.

2. Mám sice zuby ale nemám pusu.

3. Osvětlím tmu bez ohně.

4. Jsem nositel prvního.

Podívejte se na kruhové dveře na zdi, Sunny si nápovědu zopakuje a vy nyní vidíte zblízka čtyři otočné kruhy s různými symboly po jejich obvodu. Nalevo a napravo od kruhů jsou pak popisky, co který symbol znamená. Když jednotlivé symboly porovnáte s nápovědou, vyjde vám následující řešení:

1. Muž.

2. Hřeben.

3. Měsíc.

4. Žena.

Nastavte tedy kruhy od největšího po nejmenší tak, aby byly v určitých pozicích následující symboly: muž nahoře, žena dole, hřeben nahoře, měsíc dole (obrázek Kruhy). Po nastavení kruhů stiskněte fialový znak ve tvaru dlaně napravo a pokud jste vše udělali správně, kruhové dveře se odvalí. Projděte vzniklým otvorem a ocitnete se před pastí jako vystřižené z akční hry Princ z Persie. Z výklenku vlevo seberte starou kovovou hvězdici a zkuste ji použít na střed výklenku. Něco to udělalo, ale není to ještě ono. Opusťte tedy ruiny chrámu a dojděte přes džungli a město až na loď kapitánky Morganové. Vlevo na palubě lodi pořád stojí vyděšený Amadeo, dejte mu hvězdici, vyleští vám ji. Vraťte se zpět do ruin starého chrámu, dojděte k výklenku před pastí, použijte na něj vyleštěnou hvězdici a cesta dál je volná. Přejděte přes světelný most dozadu a hups, narazíte na další hádanku. Cesta dál vede přes pole mnoha dlaždic označenými čtyřmi symboly před chvílí nastavenými na kruhových dveřích. Vy se však můžete pohybovat po jednotlivých dlaždicích pouze v tom pořadí, jak byly symboly na kruzích nastavené shora dolů, to znamená: muž, hřeben, měsíc a žena. Pokud vstoupíte na špatný symbol, nebo i na správný, ale v místě, kde cesta nevede dál, propadnete se a začínáte znovu. Nedoporučuji také zdržovat se delší dobu na jednom místě, opět hrozí propadnutí. První dva kroky jděte nahoru, pak vpravo, dolů a dál se pak držte po pravé straně (obrázek Dlaždice). Až dorazíte na poslední čtverec nahoře, šipkou opustíte rébus a můžete jít dál. V následující místnosti najdete Maxe a na podstavci zářící modrou kouli, která je vlastně Jednookého druhé oko. Seberte tedy oko a prohlédněte si strom vpravo, jsou na něm opravdu zajímavé věci: Thorovo kladivo, Kryptonit, Svatý Grál a jiné relikvie, mezi nimi i vaše sada na líčení, tak si jí vezměte. Promluvte si s Maxem a pak mu dejte Juanovu básničku. Viditelně pookřeje, můžete ho třeba ještě podrbat na břiše a je třeba dát se zase na cestu. Při odchodu Sunny prohlásí, že musí najít Sanchu, takže další cestu máme nalinkovanou. Jděte tedy přes džungli do města. Sancha stojí před hospodou, promluvte si s ní, nasměruje vás do vesnice Bajari, takže se tam přesuňte. Ukažte náčelníkovi vesnice oko, pošle vás do voodoo vesnice, takže jděte opět přes město do džungle a pak do voodoo vesnice. Chemin je pořád naštvaný, tak mu ukažte oko, poví vám historku o Jednookém a pošle vás za Jibarem, ke kterému se dostanete z temné křižovatky směrem doleva (a kohoutek pořád leží v komoře s nohama nahoře). Takže opusťte chrám, v džungli se dejte doprava na temnou křižovatku a z ní jděte doleva. Dorazíte do hezkého přízračného lesa, vlevo u ohniště seberte mořskou lasturu a kus bambusu a v inventáři je složte dohromady, vyrobíte si tak provizorní nůž z lastury. Jděte doprava ke stromu, ufikněte z jeho pravé větve nožem liánu a v inventáři pak liánu spojte s kleštěmi. Popojděte zpět ke stromu uprostřed, až uvidíte jeho větev, použijte na ní liánu s kleštěmi. Sunny si zahraje na Tarzana, ale větev se pod její váhou ulomí. Přejděte dozadu přes potok a seberte ze země spadlou větev. Vraťte se přes oba potoky do spodní části obrazovky a jděte doprava až k velkému balvanu. Použijte na něj větev z inventáře, pak na větev skočte, šutr spadne do potoka a vy přejděte přes kámen do nově otevřené lokace. Promluvte s poustevníkem Jibarem v jeho jeskyni, až se probere, ukažte mu oko, pro výrobu kouzla mu musíte přinést několik ingrediencí: mořskou vodu, kus vulkanického kamene, několik Jednookého vlasů, bílou kytku a něco, čemu říká srdce ostrova, ale sám neví, co to vlastně je. Brnkačka, jdeme na to. Ještě než jeskyni opustíte, dejte Jibarovi portrét ženy, který jste nalezli v šuplíku stolu v kajutě kapitánky Morganové. Vysvětlí vám, že se jedná o jeho tragicky zesnulou manželku a dá vám na oplátku dřevěný vyřezávaný kříž (čtvrtý bonusový předmět). Nyní vyjděte z jeskyně do přízračného lesa, jděte do jeho levé horní části, tam najdete požadovanou kytku, tak si ji utrhněte. Nejde to, že jo? Použijte na kytku mušlový nůž a bílá lilie je vaše. Další svoje kroky nasměřujte přes džungli do starých ruin, kladivem odsekněte z vulkanického balvanu na nádvoří chrámu černý kámen a máme druhou ingredienci. Nyní se přemístěte přes džungli a město do přístavu, u lodi naberte do prázdné láhve od vína, kterou jsme sebrali u kapitánky Morganové, mořskou vodu. Vraťte se zpět do města, jděte do zahrady za radnicí, potkáte Nacha, dozvíte se příhodu o tom, jak Jednooký spadl do studny. Vraťte se k bance a od ní jděte spodní částí obrazovky k domu Sanchy vlevo nahoře. Dojděte ke studni vzadu, hrábněte do vody rukou a máte chomáč vlasů Jednookého. Fajn, ale co teď s tím srdcem? Jděte opět přes temnou křižovatku k Jibarovi, promluvte si s ním, pošle vás za Cheminem, takže se obraťte a běžte do voodoo vesnice. Promluvte si s Cheminem, naučí vás větu, kterou opět přivoláte ducha Mabuya. Takže se jde do starých ruin, až dojdete skoro k hrobu, Sunny vysloví naučenou větu, zjeví se Mabuya, až s ním domluvíte, zase zmizí a vy pokračujte k světelnému mostu. Přejděte přes něj a na konci cesty seberte vzorek kůry z nejstaršího stromu na ostrově. Nyní už máme vše, co potřebujeme, takže jděte opět přes temnou křižovatku za starým lišákem Jibarem. Promluvte si s ním, pak jděte k hmoždíři postaveném na stolku vlevo od vchodu do jeskyně, a jednotlivé ingredience v něm podle Jibarových instrukcí postupně rozemelte. Hmoždíř se směsí pak seberte a dejte ho do pece vlevo v popředí. Promluvte si s Jibarem, dá vám váček, do kterého Sunny nabere vyrobený kouzelný prášek. Po skončení rozhovoru s Jibarem se Sunny druhý den ráno probouzí v Juanově posteli (ovšem bez Juana), takže co podnikneme teď? Jděte do města, u plakátů vidíte hlouček lidí, to většinou slibuje nějaký skandál, tak se přidejte a promluvte si s Duice. Matróna téměř beze slova důstojně odkráčí, koukněte na vývěsky, a hele, Jednooký chystá svatbu s kapitánkou Morganovou. Jděte si na radnici promluvit s Juanem, nakonec však s vámi vyrazí dveře, asi ho to nějak všechno vzalo. Jděte do přístavu, vylezte na loď a promluvte si s kapitánkou Morganovou v její kajutě, taky s vámi brzo vyrazí dveře. Lidi jsou dneska nějak nervózní, asi bude pršet. No co, když už jste tady, vezměte si z podlahy mezi sudy další sušenky, pokud jste tedy ty předchozí dali Cheminovi. Pak odejděte z lodi, na molu potkáte Sanchu, promluvte si s ní, ukažte jí Jednookého oko, vymění ho s vámi za obyčejné skleněné oko. Když už jste tady, skočte si vedle na pláž sebrat z nafukovacího člunu další balíček s dávkou sušených potravin, budete ho možná zase časem potřebovat. Nyní jděte do města, na křižovatce narazíte na Diabla, přehodí si vás přes rameno a šup s vámi do dolu. Amadeo to ale naštěstí viděl, informoval Juana a vy teď budete zase chvíli ovládat pana starostu. Promluvte si s Amadeem a pak se automaticky přesunete na vyhlídku za městem, kde cvičí Maria. Promluvte si s ní, pak se vydejte do džungle, dorazíte k dolu právě včas, abyste viděli, jak se za Diablem se zajatou Sunny zavírá brána dolu. Juan usoudí, že bude potřebovat převlek a odejde do Diablovy kajuty. Z kostry vpravo seberte vestu a šátek na hlavu, na posteli si můžete přečíst knihu, jinak tady nic není, opusťte kajutu, dorazíte do města, do obchodu s látkami. Promluvte si s Olivií, zkuste sebrat náušnici vystavenou vpravo na pultu, nedá vám jí, tak vlevo na pultu strčte do perel, ty se rozkutálí, a zatímco je bude Olivia sbírat, rychle seberte z pultu náušnici. Opusťte obchod, další zastávka je na křižovatce, kde Duice pere v potoce prádlo. Promluvte si s ní a pak, až bude Duice zaměstnaná praním, rychle seberte z provazu s prádlem mokrou košili, získáte zároveň s ní i kolíčky na prádlo. Projděte městskou branou, dorazíte k vulkánu. V inventáři dejte dohromady košili s kolíčky, pak košili pověste na lano nad vulkánem, použijte mechanismus na posunování lana a po chvilce získáte suchou košili. Teď máte všechno, co jste potřebovali, odejděte tedy od vulkánu a vrátíte se k Marii. Promluvte si s ní, pak na sebe klikněte nějakou součástí převleku, Juan se převleče a společně s Marií dorazí k dolu, ze kterého právě odchází Jednooký. Teď musíte rychle, než k vám Jednooký dorazí, použít pařez stromu napravo od Juana. Až Jednooký zmizí, promluvte si se stráží napravo a dostanete se do dolu. Promluvte si se Sunny, pak s Marií, postaví se za hlídače, promluvte si s hlídačem a Maria ho sejme. Až bude Sunny rozvázaná, opět se ujímá velení. Seberte lano, svažte stráž, jděte dozadu a seberte ocelovou tyč. Tyč ohněte pomocí kladiva v inventáři a použijte jí na dveře do dolu. Pak si promluvte s Enricem, Juanem a Marií, poslední jmenovaná párkrát narazí do dveří a vyrazí je. Až se všichni rozloučí, Sunny skončí na temné křižovatce. Jděte do města, od radnice se dejte do spodní části města s provazovým žebříkem, až přijdete k psovi, dejte mu sušené potraviny nebo sušenky a pak seberte modrý náramek. Jděte na temnou křižovatku, pak dál rovně k pirátům, použijte na psa Cerbera modrý náramek. Cerberus odběhne, seberte ze země provazy a jděte k pirátům u lodi. Použijte na piráty lano, následuje minihra, poměrně snadná, musíte myší „vybarvit“ bílá místa, tím piráty svážete, pokud se některý z nich vzbudí, rychle ho zase uspěte kladivem. Po jejím úspěšném zvládnutí odejděte do vesnice Bajari, promluvte si s bubeníkem a pak jděte do vězeňského tábora. Zaklepejte na dveře vpravo, Carmen vám dá svoje svatební šaty, odejděte do města, v hospodě si promluvte s Elvisem a dostanete barvu na vlasy. Jděte do Juanovy chatky, barvu na vlasy použijte na mýdlo ve sprše a jste připraveni na svatbu. Jděte po cestě doprava, dojděte až ke svatebčanům a začne obřad. Vyčkejte na vhodný okamžik, foukněte na Jednookého kouzelný prášek, použijte některou z odpovědí (konec je podle nich mírně odlišný), no, a to je konec.

 

Náhledy fotografií ze složky So Blonde

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář