Jdi na obsah Jdi na menu
 

 

Yoomurjak´s Ring

31.12.2013 Autor návodu – Karel Frey

Den první: Město Eger

Americký novinář s maďarskými kořeny Jonathan Hunt se právě ubytoval v hotelu Senator v malebném maďarském městě Eger. Nyní se nachází ve svém pokoji č.15 v prvním patře hotelu. Prozkoumej inventář (stiskem mezerníku). Máš v něm knihu Hvězdy Egeru a dva dopisy od Pála Ábraye. Knihu si prolistuj a dopisy si přečti. Dozvíš se z nich, že Ábray pracoval na stroji času, ale vědci z Londýna se mu při jeho prezentaci vysmáli. A zatímco byl pryč, Ábrayův učeň se strojem času experimentoval a poškodil ho. Ábray tedy dál pokračuje ve svých výzkumech zde v Egeru.Všimni si též, že v dopisech jsou citáty z roků 1898 a 1901. Popojdi dál do pokoje, seber ze stolku vedle televize dálkový ovladač a použij ho na televizi. Po shlédnutí dokumentu o městě Eger vrať ovladač zpět do inventáře. Opusť pokoj a sejdi po točitých schodech naproti dolů do recepce hotelu. Promluv si s recepčním, dostaneš od něj mapu města. S pomocí této mapy se budeš moci rychle přesouvat na již prozkoumaná nebo někým jiným zmíněná či do mapy zaznamenaná místa v Egeru. Recepční tě odkáže na blízkou turistickou kancelář a dále se dozvíš, že žádného člověka jménem Ábray bohužel nezná. Otoč se doleva, vyjdi hlavním vchodem (který vidíš před sebou) ven před hotel a otevři si mapu. Pro lepší přehled zde uvádím obrázek se seznamem všech lokalit města Eger, které ve hře postupně navštívíš a kam se budeš moci rychle přesouvat s pomocí mapy. Ne všechna místa na mapě jsou totiž dostupná pěšky. Jednotlivé lokality města jsou následující (obr. mapa Egeru):

1 – hotel Senator

2 – turistická kancelář

3 – obchod s mobilními telefony

4 – kavárna

5 – dům pana Jámbora (ulice Kocsis č.8)

6 – nemocnice

7 – stanoviště taxi

8 – Istenesovy vinné sklepy

9 – Akademie humanitních věd (Biskupská knihovna, observatoř, terasa, promítací komora)

10 – muzeum Gézy Gárdonyie

11 – Tollárův antikvariát

12 – minaret

13 – dům se sklepem (ulice Torok č.4)

14 – Etnografické muzeum

15 – turecké lázně

16 – dům se zazděným náhrobkem (ulice Jokai č.2)

17 – Tetemvár (hrad mrtvých)

18 – Egerský zámek

19 – radnice

20 – dům s pavlačí (ulice Dobo č.28)

21 – byt pana Bajzika

22 – kaple Rókus

23 – park Érsekkert

24 – katedrála

25 – Arcibiskupské sklepy (labyrint)

Ještě je zde jedna lokalita kam se v průběhu hry podíváš. Ta je však dále od města Eger a jedná se o vesnici Szarvaskó. V tuto chvíli však zatím na mapě vidíš zaznamenaný pouze svůj hotel a turistickou kancelář. Pokud chceš, přesuň se do turistické kanceláře s pomocí mapy, nebo tam můžeš dojít pěšky. V tom případě jdi nejprve vpřed, až dojdeš na náměstí, obejdi pomník uprostřed a pokračuj dál, na konci náměstí se dej ulicí doleva, na další křižovatce pokračuj ulicí vpravo a před následující křižovatkou jsou po pravé straně vidět dveře turistické kanceláře. Vejdi dovnitř a promluv si se slečnou Juli, která sedí u přepážky vpravo vzadu. O žádném Ábrayovi sice nic neví, ale během rozhovoru Jonathana osloví postarší muž stojící opodál, který informace o hledaném profesorovi má a pozve proto Jonathana do kavárny. Od Juli se pak dozvíš, kde se kavárna nachází a také ti doporučí nedaleký obchod s mobilními telefony, abys mohl do turistické kanceláře kdykoliv zavolat, pokud budeš potřebovat nějaké další informace. Opusť kancelář a otevři si mapu. Přibyly zde dvě nová místa, nejdříve se vydej do obchodu s mobilními telefony, který se nachází poblíž turistické kanceláře. Přesuň se tam s pomocí mapy nebo tam dojdi pěšky. Pokud zvolíš druhou variantu, otoč se doprava, popojdi po chodníku 3x vpřed a vstup do obchodu po pravé straně. Jonathan si v obchodě koupí mobilní telefon a pak opět vyjde ven. Vrať se zpět do turistické kanceláře, promluv si s Juli a získáš od ní její telefonní číslo, které se ti uloží do mobilního telefonu. Opusť kancelář a nyní se vydej do kavárny. Pokud tam chceš dojít pěšky, vrať se známou cestou až na náměstí s pomníkem uprostřed, obejdi pomník zleva, na konci keřů po levé straně se vydej doleva a vrať se trochu zpět, kde je po pravé straně kavárna Francesco. Vejdi dovnitř do interiéru kavárny, popojdi doprava ke staršímu muži sedícímu u stolku a promluv si s ním. Jmenuje se Mihály Jámbor a dozvíš se od něj několik zajímavých informací. Například o dalších dopisech, které má u sebe, o jeho dědečkovi Zsigmondovi, který byl učněm u profesora Ábraye a dále o cestování časem. Pan Jámbor totiž věří, že jeho dědeček nezemřel, ale že se pouze pomocí Ábrayova stroje přesunul časem do minulosti a už se nemohl vrátit. Na závěr tě pozve, abys ho navštívil u něj doma, kde se dozvíš další podrobnosti. Jeho adresa je Kocsisova ulice č.8.

Den druhý: Cestovatel časem

Poté co se probudíš a vylezeš z postele, opusť hotel a přesuň se s pomocí mapy k domu pana Jámbora. Promluv si s řidičem sanitky, která stojí před domem. O panu Jámborovi se od něj bohužel nic nedozvíš, pouze tě odkáže na Markhotovu nemocnici. Jelikož však nevíš, kde se tato nemocnice nachází, přesuň se s pomocí mapy do turistické kanceláře, promluv si s Juli a ta ti polohu nemocnice zakreslí do mapy. Opusť kancelář, otevři si mapu a přesuň se do nemocnice. Promluv si s krásnou sestřičkou na recepci, odkáže tě na doktora Ostorose, který pana Jámbora přijímal. Otoč se a promluv si s doktorem, stojícím nyní přímo před tebou. Dozvíš se bohužel špatnou zprávu, pan Mihály Jámbor zemřel na infarkt. Když ho přijímali na ambulanci, byl prý velmi rozrušený a držel v ruce obálku s Jonathanovým jménem. Poté co ti doktor tuto obálku předá, rozluč se s ním a prozkoumej obálku v inventáři. Je v ní dopis od pana Jámbora, který si přečti a klíče od Jámborova domu. Z dopisu se dozvíš, že máš pokračovat v Jámborově pátrání po stroji času a po prvním cestovateli časem Yoomurjakovi. Dostaneš svolení prozkoumat dokumenty v jeho domě a pokud by měli příbuzní námitky, máš se prokázat tímto dopisem. Odlož dopis zpět do inventáře, opusť nemocnici a přesuň se opět k domu pana Jámbora. Odemkni dům pomocí klíčů a ocitneš se uvnitř, přímo v obývacím pokoji. Přistup ke stěně naproti a všimni si obrazu jednookého muže. Podívej se dolů na podlahu pod obrazem, najdeš zde lano, které si vezmi. Odstup od podlahy, dojdi k pracovnímu stolu u okna na opačné straně místnosti. Nejprve otevři hnědý zápisník vlevo nahoře. Je v něm seznam pěti důkazných dokumentů, které pan Jámbor shromáždil: dva dopisy od Gézy Gárdonyie, mapa nakreslená dědou pana Jámbora, dopis od Samuela Hunta (Jonathanova pradědečka) a šifrovaná poznámka z Bresnayovy muzejní sbírky. Přečti si dopis profesorovi Ábrayovi od Samuela Hunta, který leží vlevo dole. Odlož dopis a přečti si oba dopisy na pravé straně stolu. Odlož dopisy a prohlédni si mapu položenou uprostřed. Přečti si text vpravo nahoře a podívej se na zakreslenou polohu minaretu uprostřed mapy. Odlož mapu a podívej se na papírek s kódem položený za ní. Odlož papírek, opusť dům popojdi po ulici doprava a přesuň se s pomocí mapy do turistické kanceláře. Promluv si s Juli, ohledně šifry tě odkáže na historičku Kláru Bakónyi, která právě sedí v kavárně a dále ti poznamená do mapy polohu Istenesova vinného sklípku. Opusť kancelář, popojdi ulicí doprava, pak popojdi doleva a požádej řidiče taxi po levé straně, aby tě odvezl do Istenesova sklípku. Poté co dorazíš k Istenesově vinici za městem, popojdi vpřed, pak doprava a vejdi dveřmi před sebou do vinného sklípku. Promluv si se sklepmistrem stojícím opodál, doporučí ti pročíst si historii sklípku zaznamenanou na ceduli u dveří a prohlédnout si vzácné malby na stěnách. Otoč se doleva, jdi mezi stoly až dozadu, podívej se blíž na stůl vpravo a vezmi si ze stojánku hořící svíčku. Otoč se, dojdi mezi stolem a zdí k sudům vzadu a prohlédni si rytinu na stěně vpravo. Vrať se zpět ke stolu kde jsi sebral svíčku, popojdi doprava, dojdi mezi dvěma stoly vpravo až k sudům vzadu a prohlédni si nápis vyrytý na zdi před sebou. Je to první vzkaz od Yoomurjaka který zní: Jsem chycen. Vrať se zpět ke stolu naproti, otoč se doprava a dojdi mezi stolem a sloupem vpravo k ceduli na zdi. Přečti si něco o historii sklípku a pak odejdi dveřmi po levé straně. Dojdi zpět před vinici, kde na tebe stále čeká vůz taxi a ten tě odveze zpět do města. Nyní se nacházíš v ulici poblíž svého hotelu. Přesuň se s pomocí mapy do kavárny a promluv si s dámou v černém, která sedí u baru. Literární historička Klára Bakónyi sice kód šifry rozluštit neumí, ale alespoň ti doporučí knihovníka z Biskupské knihovny, který by ti s tím mohl pomoci. Zároveň se dozvíš, kde se knihovna nachází. Opusť kavárnu a přesuň se s pomocí mapy do budovy Akademie humanitních věd. Jdi dozadu směrem k proskleným dveřím a u schodišť vpravo nebo vlevo se podívej blíž na jednu z cedulí. Všimni si, že Biskupská knihovna se nachází v prvním patře, takže zvol na ceduli toto patro a Jonathan vyjde po schodech do prvního patra. Popojdi chodbou vpřed, vejdi do dveří vpravo a ocitneš se v knihovně. Promluv si s knihovníkem, který stojí za stolem po levé straně. Dozvíš se od něj, že po smrti Gárdonyiho syna v roce 1965 se ještě objevili nějaké další nedešifrované dokumenty. Knihovník se v šifrách trochu vyzná a tak od něj dostaneš šifrovanou poznámku s názvem města Eger. Pokud chceš, můžeš si poznámku prohlédnout v inventáři. Poté knihovnu opusť, sejdi dolů do přízemí akademie, jdi zpět ke hlavnímu vchodu a vyjdi ven z akademie. Přesuň se s pomocí mapy k domu pana Jámbora, odemkni ho pomocí klíčů a v obývacím pokoji dojdi opět k pracovnímu stolu u okna. Podívej se blíž na papírek s šifrovaným kódem položený za mapou. Nyní je tvým úkolem cifru rozluštit. Na papíru vlevo je hledaný text, v němž jsou již vyplněná dešifrovaná písmena obsažená v názvu města Eger, která jsi dostal na papírku od knihovníka. V poznámkovém bloku napravo je převodní tabulka, pomocí které budeš hledat ostatní, ještě neznámá písmena textu. Postup je ten, že nejprve zvolíš nějaké šifrované písmeno v horní části převodní tabulky a pak k němu hledáš písmeno abecedy ve spodní části převodní tabulky, neboli metoda pokus omyl. Pokud tímto postupem jakékoliv hledané písmeno dešifruješ, objeví se toto písmeno na všech jeho umístěních v textu nalevo. Jediné na co je třeba dát si pozor je to, že pokud už je nějaké písmeno správně dešifrováno a ty poté omylem jeho šifrované podobě přiřadíš ještě jednou pro změnu jiné písmeno abecedy, přepíše se i toto nově špatně přiřazené písmeno do textu vlevo. V tom případě je nutné toto písmeno opravit. Když si označíš jednotlivá šifrovaná písmena v převodní tabulce zleva doprava a shora dolů čísly 1-36, jsou hledaná písmena textu následující (obr. převodní tabulka): 2-S, 3-U, 4-Y, 11-C, 16-V, 17-D, (18-E), 19-T, 20-M, 21-W, 22-N, 23-F, (24-G), 25-H, 26-I, 30-L, 31-O, 35-A, (36-R). Pokud šifru dekóduješ správně, objeví se vlevo následující text: I HAVE FOUND THE FIFTH SIGN. IT WAS CARVED IN THE STONE OF THE HATVANI GATE. I CANNOT LOSE THIS, MERCURY GUARDS IT. Z rozluštěné šifry vyplývá, že vzkazů od Yoomurjaka je celkem 5 a že pátý vzkaz je střežen Merkurem. Opusť Jámborův dům, přesuň se s pomocí mapy do turistické kanceláře a promluv si s Juli. Dozvíš se, že brána Hatvani byla zbourána, Gárdonyiho dům, ze kterého je teď muzeum, ti vyznačí na mapě a na Merkura se máš zeptat historičky Kláry Bakónyi. Opusť kancelář, přesuň se s pomocí mapy do kavárny a promluv si s historičkou sedící u baru. Dozvíš se, že Merkur může být v antické mytologii bohem obchodníků, lapků a cestovatelů a dále že staří Řekové ho nazývali Hermes, posel bohů. Opusť kavárnu a přesuň se s pomocí mapy do Muzea Gézy Gárdonyie (objekt napravo mimo centrum). Na zahradě muzea se vydej nejprve cestou nalevo, až dojdeš k soše Gézy Gárdonyie, kterou prozkoumej blíž. Pak se vrať zpět až před vstupní branku, otoč se a nyní jdi po cestě vpravo okolo budovy muzea. Vejdi prvními dveřmi po levé straně do muzea a promluv si s jeho průvodkyní. Po zaplacení vstupného od ní dostaneš leták o Gárdonyiovu muzeu se základními informacemi. Promluv si s průvodkyní ještě jednou. Ta o Merkuru sice nic neví, ale zmíní se o Mihály Jámborovi jako o Miskovi. Pak ještě najde informaci o tom, že jeden z Gárdonyiových synů prodal nějaké věci obchodníkovi Mano Hauserovi z Budapešti. Nakonec se dozvíš, že průvodkyně se jmenuje Iza. Zavolej mobilem Juli. Jonathan jí požádá o zjištění informací ohledně obchodníka z Budapešti a hledané kolekci související s Merkurem. Po skončení hovoru prozkoumej leták o muzeu, který máš v inventáři. Otoč leták na druhou stranu, vidíš zde půdorys budovy s očíslovanými a popsanými vystavenými exponáty. V levé části budovy je ložnice, uprostřed je předsíň (kde se nacházíš nyní) a napravo je pracovna. Odlož leták a vejdi dveřmi nalevo do ložnice. Prozkoumej obrazy na stěnách, jejich čísla odpovídají číslům z letáku. Všimni si že na zadní straně některých z obrazů (ty které jdou otočit) jsou napsaná různá písmena. Dále prozkoumej knihovnu, zabrnkej si na piáno a poté ložnici opusť. Projdi dveřmi naproti do pracovny, projdi se po místnosti, prozkoumej několik knihoven, cimbál a psací stroj na pracovním stole. Poté pracovnu opusť a vyjdi ven před muzeum. Popojdi po pěšině doleva, poté jdi k plotu napravo a prozkoumej sochu po pravé straně. Podívej se blíž na zadní stranu podstavce sochy, je zde tabulka s neznámými symboly a to včetně jejich překladu. Odstup od sochy, opusť areál muzea a přesuň se s pomocí mapy zpět ke svému hotelu. Vejdi dovnitř a obdržíš SMS zprávu od Juli, kterou si přečti. Juli píše, že Gárdonyiovy pozůstalosti, kdysi odvezené do Budapešti, by se nyní měli nacházet v Tollárově antikvariátu v Egeru. Odlož mobil, opusť hotel, přesuň se s pomocí mapy do kavárny a promluv si s historičkou. Ta Tollárův antikvariát zná a zakreslí ti jeho polohu do mapy. Opusť kavárnu a dojdi tam pěšky nebo se tam přesuň s pomocí mapy. Popojdi vpřed a promluv si dvakrát s Gézou Tollárem, stojícím před jeho antikvariátem. Potvrdí ti, že zde má několik dokumentů z Gárdonyiovy pozůstalosti. Popojdi vpřed, otoč se doprava a vejdi dveřmi před sebou do antikvariátu. Uvnitř popojdi vpřed, otoč se doleva a podívej se blíž na zápisník položený na psacím stole. Je zde seznam nabízených starožitných předmětů a jejich stručný popis. Nalistuj jeho třetí dvojstranu a přečti si, kde byly v Gárdonyiově domě nalezeny následující předměty: psací stroj (byl v pracovně na malém stolku pod mapou), okřídlená část nohy – bronzová soška (byla použitá jako zarážka dveří z pracovny do temné komory), balíček karet (byl v pracovně, v levé části skříně s malovanými dveřmi). Odlož zápisník, projdi se po obchodě a najdi a prozkoumej tři předměty poznamenané v zápisníku. Psací stroj je na židli uprostřed místnosti, jedná se o značku HERMES. Okřídlená část nohy je v polici s ostatními soškami uprostřed místnosti (před skleněnými vázami). Balíček karet je v krabičce na stolku v zadní části místnosti. Na zadních stranách karet je symbol nějaké planety. Opusť antikvariát a přesuň se s pomocí mapy do akademie. Dojdi ke schodištím vzadu a zvol na ceduli observatoř, která je ve druhém patře. Jonathan vyjde po schodech do druhého patra. Vstup dveřmi do observatoře, obejdi hvězdářské dalekohledy uprostřed místnosti a podívej se blíže na plakát s planetami na zdi vzadu. Zjistíš tak, že symbol planety Merkur je totožný se symbolem, který jsi viděl na kartách v antikvariátu. Opusť observatoř, sejdi dolů po schodech, opusť akademii a přesuň se s pomocí mapy do Gárdonyiova muzea (na mapě úplně vpravo mimo centrum). Vejdi do budovy muzea a vstup do pracovny po pravé straně. Otoč se doleva a podívej se blíže na rtuťový teploměr na zdi mezi knihovnami. Otoč se a podívej se blíž na starou mapu Maďarska pověšenou mezi okny. Pod mapou je malý stolek, na kterém byl dle záznamů z antikvariátu dříve umístěný psací stroj. Otoč se doleva, dojdi k diplomům na protější stěně místnosti a všimni si zamaskovaných dveří v rohu místnosti (mezi oknem a diplomy). Jsou to dveře do temné komory, které byly dříve zaražené soškou okřídlené části nohy. Otoč se doleva, dojdi k obrazu upevněnému na malířském stojanu a všimni si, že spodní část dveří knihovny u obrazu je malovaná. Zde byly nalezené karty. Otevři si v inventáři leták o muzeu a podívej se na plánek domu na druhé straně. Všimni si, že plánek domu je nyní aktivní. Půdorys domu je rozdělen na síť čtverců. Když klikneš na nějaký čtverec sítě a pak na jiný, vytvoří se mezi nimi čára a Jonathan poznamená, že pátý bod lze nalézt v průsečíku čar vytvořených ze čtyř bodů. Když vytvoříš druhou spojnici bodů, Jonathan poznamená, že čtyři výchozí body by měly mít souvislost s významem slova Mercury (v překladu planeta Merkur nebo také rtuť). Jedná se tedy o balíček karet a psací stroj (obojí souvisí s planetou), a o teploměr s temnou komoru (obojí souvisí se rtutí). Spoj tedy na mapce čtverec nad čtvercem označeným číslem 14 se čtvercem, který je dole u zdi mezi okny (ve stejném sloupci jako čtverec s číslem 24). Dále spoj čtverec označený číslem 23 se čtvercem vpravo od čtverce označeného číslem 20. Pokud jsi to udělal správně, měl by průsečík čar vyjít na kulatý stůl uprostřed místnosti (obr. průsečík čar). Odlož leták, dojdi ke stolku uprostřed místnosti a prozkoumej ho. Jonathan najde pod sklem stolku ukrytý papírek. Je na něm pátý vzkaz od Yoomurjaka který zní: HLEDEJ CSONKA M. 7D. PINCE. Odlož vzkaz, použij mobilní telefon a zavolej Juli. Jonathan Juli požádá, aby mu našla ulici M. Csonka.

Den třetí: Yoomurjakovy vzkazy

Následující den ráno zavolá Jonathanovi Juli a sdělí mu, že žádnou ulici pod tímto jménem v Egeru nenašla. Opusť pokoj a během telefonního hovoru Jonathana s Juli si všimni, že zaměstnanec hotelu přitlouká na zeď skoby pro nové obrázky. Po ukončení hovoru se otoč, popojdi vpřed a podívej se blíž na obrázky na zdi vpravo. Podívej se blíž na obrázek uprostřed, je na něm rytina budovy ve tvaru věže označená jako Csonkův minaret. Odstup od obrázku, opusť hotel a přesuň se s pomocí mapy do turistické kanceláře. Promluv si s Juli, dozvíš se, že se často zaměňuje slovo minaret s mešitou. Juli ti pak zaznamená polohu minaretu do mapy. Opusť kancelář a přesuň se s pomocí mapy k minaretu. Podívej se nahoru, jak je minaret vysoký, pak blíže prozkoumej ceduli umístěnou na plotu okolo minaretu. Prohlédni si plánek minaretu a přečti si informace o této stavbě. Zjistíš mimo jiné, že vstup na balkon minaretu směřuje na východ. Odstup od cedule, popojdi k levé straně minaretu a promluv si s dívkou, která si čte knihu u vchodu do minaretu. Dozvíš se, že pod minaretem není žádný sklep. Vejdi brankou do minaretu a Jonathan vyjde po točitých schodech až na jeho balkon. Přistup blíže k zábradlí balkonu a otáčej se libovolným směrem tak dlouho, dokud Jonathana nenapadne, že by možná mohlo být důležité, kam dopadá stín minaretu. Prohlédni si i další části pohledů na město. Je zde krásně vidět Egerský hrad, katedrála a jiná zajímavá místa města. Až to bude možné (výhled na hotel Minaret ve spodní části) odstup od zábradlí, otoč se a opusť minaret. Otoč se doleva a promluv si s prodavačkou ve stánku se suvenýry. Podívej se blíž na nabízené suvenýry a vyber si dalekohled a dřevěnou maketu minaretu. Pokud chceš, můžeš si vybrat i brožuru o Egeru. Odstup od suvenýrů a Jonathan zaplatí. Přesuň se k Jámborovu domu, vejdi dovnitř s pomocí klíčů, dojdi k pracovnímu stolu u okna a podívej se na mapu položenou na stole. Všimni si, že okolo minaretu uprostřed je několik budov s popisky. V některé z nich je hledaný sklep, ale v které? Zjistíš to podle stínu minaretu. Polož na prostředek mapy dřevěnou maketu minaretu. Jonathan položí na stůl i hořící svíčku a tak nyní maketa minaretu vrhá stín. Svíčku lze okolo minaretu posouvat po kruhové dráze, celkem je možných 14 poloh svíčky okolo minaretu, a tím se dá simulovat pohyb slunce. Vzpomeň si, že vstup na balkon minaretu má směřovat na východ. Nastav tedy svíčku do takové pozice, aby osvětlovala na maketě minaretu dveře na balkon. Všimni si, že stín překrývá jedno z míst s popiskem umístěné na mapě okolo minaretu (obr. stín minaretu). Klikni na toto místo a Jonathan tak zjistí adresu této budovy, která je v ulici Torok č.4. Opusť Jámborův dům, jdi ulicí doprava a přesuň se s pomocí mapy na nově nalezenou lokalitu (na horním okraji mapy). Jonathan po příchodu zjistí, že dům je na prodej. Popojdi doprava a vejdi do domu dveřmi nalevo. Popojdi dál a promluv si dvakrát s paní Marikou. Je to teta vlastníka domu, kterým je Tibor Sólyoms. O historii domu sice moc neví, ale potvrdí ti, že je v něm sklep. Popojdi 2x vpřed, vejdi dveřmi nalevo do domu a ocitneš se přímo ve sklepě. Popojdi vpřed, podívej se blíž na lucernu vlevo na zemi u výklenku a vezmi si jí. Odstup od výklenku, pokračuj k peci v zadní části sklepa a prozkoumej dvířka jejího ohniště. Je na nich druhý vzkaz od Yoomurjaka, který zní: „Prsten…Žil zde svatý Turok“. Ve vzkazu však chybí jedno slovo, takže je neúplný. Odstup od pece, otoč se a vrať se zpět až před schody ze sklepa. Podívej se blíž na polici vlevo od schodů, najdeš na ní klíč od visacího zámku, který si vezmi. Odstup od police, opusť sklep dojdi k Marice a ještě jednou si s ní promluv. Dozvíš se, že chybějící část dvířek by mohla být v antikvariátu pana Tollára. Opusť dům, jdi ulicí doprava a přesuň se s pomocí mapy k antikvariátu. Vejdi dovnitř a promluv si s panem Tollárem. O části dvířek neví nic, zato má ve svém antikvariátu vzácnou truhlu, kterou se mu zatím nepodařilo odemknout. Řekni mu o nalezeném klíči a pan Tollár uzavře s Jonathanem dohodu, že si obsah „prázdné“ truhly může ponechat, pokud se mu jí podaří otevřít. Popojdi vpřed a klikni na truhlu položenou na kamnech za panem Tollárem. Ten společně s Jonathanem truhlu pomocí klíče otevře a najde v ní ztracenou petlici od dvířek pece, kterou ti dle dohody věnuje. Na petlici je vyrytý nápis: „A skončilo to zde“, a dále je zde vyrytá šipka směřující na hrot petlice. Opusť Tollárův antikvariát, na ulici ti zazvoní telefon, volá Juli, takže si s ní promluv. Potřebuje si s tebou o něčem promluvit a pozve tě do kavárny. Přesuň se tedy s pomocí mapy do kavárny a promluv si s Juli, která sedí u stolu napravo. Juli si myslí, že Jonathan pracuje na něčem nelegálním a tak s tím nechce mít nic společného. Jonathan jí tedy vše o stroji času a Yoomurjakovi vysvětlí a tak jí alespoň trochu uklidní. Dále jí prozradí, že zbývá najít ještě dva vzkazy od Yoomurjaka. Pak se Jonathan zmíní o nápisu na dvířkách pece a o nalezené petlici. Juli odhalí, že Terek je jinak zapsané slovo Turek a dále si všimne, že šipka na petlici ukazuje na turban. Vzpomene si díky tomu na turecké náhrobní kameny, které jsou často vytesané ve tvaru turbanu. Pár kamenů je umístěných v etnografickém muzeu v ulici Dobo, a tak ti zakreslí jeho polohu do mapy. Opusť kavárnu a přesuň se s pomocí mapy do etnografického muzea. Popojdi průchodem, dojdi až na konec dvorku a podívej se blíž na prostranství vpravo, kde je umístěno několik tureckých náhrobků. Vrať se zpět před průchod a vejdi dveřmi po pravé straně do muzea. Projdi se po muzeu a pak si promluv s dívkou hrající na violu. Dozvíš se od ní o historikovi Laszslo Czifrovi, který by ti mohl poradit ohledně tureckých náhrobků. Najdeš ho prý v tureckých lázních, jejichž polohu ti dívka zakreslí do mapy. Opusť muzeum a přesuň se s pomocí mapy do tureckých lázních (na spodním okraji mapy). Promluv si se zaměstnancem lázní. Potvrdí ti, že pan Czifra je právě uvnitř. Pokračuj chodbou lázní dozadu, odboč k bazénu vpravo, jdi po jeho okraji doleva a promluv si s historikem odpočívajícím ve vodě bazénu. Doporučí ti náhrobek, který je zazděný ve fasádě domu č.2 v ulici Jokai. Opusť lázně a přesuň se s pomocí mapy na uvedenou adresu. Dveře domu jsou zamčené, takže se podívej blíž na zvonky vpravo. Zkus zazvonit na několik různých nájemníků, ale nikdo z nich tě dovnitř nepustí. Odstup od zvonků a spatříš chlapce, který přijel na kole a aby se dostal dovnitř, vyťukal na klávesnici pod zvonky vstupní kód. Zkus si zapamatovat melodii tónů šesti čísel, které chlapec zadával, pak přistup blíž ke klávesnici pod zvonky a zkus kód zadat. Pokud se ti to nepovede a ty si již nepamatuješ jak šly tóny po sobě. Vyťukej na klávesnici 2x po sobě kód 666666 (nebo 999999) a scénka s chlapcem zadávajícím kód se zopakuje. Pokud se ti správný kód nepodaří zadat i tentokrát, zadej na klávesnici správný kód, který je 871430. Dveře se konečně odemknou, takže vejdi do domu. Pokračuj průchodem až na dvorek, zde se otoč, popojdi do pravé části dvorku a podívej se nahoru na fasádu domu. Spatříš zde zazděný turecký náhrobek. Použij na náhrobek dalekohled a spatříš tak třetí vzkaz od Yoomurjaka, který zní: „Jeho krása je nejvíce hovorná pode mnou“. Odstup od fasády, opusť dům a všimni si, že stojíš naproti kostelu. Přesuň se s pomocí mapy do lázní, promluv si s jejich zaměstnancem, poté dojdi za historikem a promluv si s ním. Zjistíš, že nápis na náhrobku hovoří zcela určitě o nějakém talismanu, který by se měl nacházet v nějaké hrobce. Dále se dozvíš, kde by mohly být další turecké náhrobky. Opusť lázně a přesuň se s pomocí mapy k Tetemváru – hradu mrtvých (na horním okraji mapy). Popojdi vpřed a na druhé straně silnice se podívej blíž do trávy napravo. Najdeš zde vrhací hák, který si vezmi. Pokračuj dál a přečti si na ceduli vpravo informace o Tetemváru. Odstup od cedule, pokračuj dál a přesuň se s pomocí mapy do Egerského zámku. Dojdi až k budově naproti a vejdi dveřmi, u kterých sedí turisté, dovnitř. Spatříš zde Dobovu hrobku a okolo ní sochy ze síně hrdinů. Podívej se blíž na všechny čtyři stěny hrobky a pak vyjdi ven z budovy. Dojdi zpět až před podloubí se vstupní bránou, otoč se trochu víc doprava, vydej se po chodníku směrem k budově před sebou, obejdi zprava stromy po levé straně, a na druhé straně prozkoumej v trávě pod stromy další turecké náhrobky. Opusť hlavní bránou areál zámku a zazvoní ti mobil. Promluv si s Juli, dozvíš se, že ti u ní historik Czifra zanechal vzkaz ohledně talismanu, který byl už dříve nalezen a nyní je vystaven v muzeu v areálu zámku. Dále se dozvíš, že otec Juli je šéfem ochranky v Egerském zámku. Po skončení hovoru se otoč a vejdi znovu do areálu zámku. Dojdi až k budově naproti, zde se otoč doleva a vyjdi po schodech před sebou na terasu v prvním patře budovy. Dojdi po terase až na opačnou stranu a promluv si se zaměstnancem ochranky. Dozvíš se kde je vystavený talisman, je to v červené místnosti. Vejdi dveřmi nalevo do muzea, otoč se a podívej se na plánek muzea na zdi vpravo od dveří. Červená místnost má číslo 4, je až na opačném konci muzea, takže odstup od plánku a dojdi tam. Cestou se můžeš pokochat vystavenými exponáty na zdech a ve vitrínách. Po vstoupení do červeného sálu se podívej do prosklené vitríny u stěny mezi vstupy. Zjistíš, že turecký talisman zde není, protože se právě restauruje. Až se dostatečně vynadíváš na všechny ostatní exponáty, opusť muzeum a promluv si ještě jednou se zaměstnancem ochranky stojícím na terase. Dozvíš se kde se nachází restaurátorská dílna. Sejdi z terasy dolů na nádvoří, dojdi až do míst, kde si v trávě pod stromy viděl turecké náhrobky a v bílé budově poblíž spatříš dveře restaurátorské dílny. Restaurátor Múhely má dovolenou, takže opusť areál zámku a přesuň se s pomocí mapy do turistické kanceláře. Juli zde zrovna není, takže si promluv s její kolegyní Evi, která sedí u vedlejšího stolu. Juli je prý právě se svým otcem na obědě, takže jí zde můžeš zanechat vzkaz. Podívej se blíž na poznámkový blok na Juliině stole. Jonathan chce napsat Juli vzkaz, ale všimne si svazku klíčů, které zde zanechal její otec, a tak si ho nenápadně vypůjčí. Opusť kancelář a zkombinuj v inventáři vrhací hák s lanem. Jonathan se vydá v noci na zámek, přeleze hradby a dostane se díky klíčům až do restaurátorské dílny. Popojdi vpřed, otoč se víc doleva a podívej se blíž směrem dolů. Spatříš pracovní stůl, ale není osvětlený. Klikni na vypínač lampičky, který je schovaný za miskou vpravo a tak rozsvítíš. Prozkoumej blíž talisman, který je na tácku před tebou. Jonathan uvnitř talismanu najde čtvrtý vzkaz od Yoomurjaka, který zní: „Boldogi“. Poté si ještě poznamená obsah papírku, který je ukrytý v další části talismanu, načež je dopaden šéfem ochranky na místě činu. Naštěstí je zde se svým otcem i jeho dcera Juli, takže je Jonathan zachráněn a může jim své počínání v zámku vysvětlit u sklenky dobrého vína.

Den čtvrtý: hledání prstenu

V noci má Jonathan hrozný sen, že byl zlynčován davem lidí. Po probuzení otevři svůj zápisník a přečti si báseň o Yoomurjakovi, která se v něm objevila. V básni je zmínka o andělském poslovi v opeřeném klobouku, který přináší zprávy Yoomurjakovu vnukovi. Opusť pokoj, sejdi dolů na recepci a promluv si s recepčním. O muži jménem Boldogi však recepční nic neví. Opusť hotel, přesuň se s pomocí mapy do tureckých lázní, promluv si nejprve s jejich zaměstnancem u vchodu a pak s profesorem Czifrou odpočívajícím v bazénu uvnitř. O jménu Boldogi sice nic moc neví, ale doporučí ti dojít za svým studentem Gézou Darázsem. Ten by měl být na městské radnici, která se nachází na náměstí, poblíž kostela. Opusť lázně a přesuň se s pomocí mapy na radnici. Popojdi halou a promluv si s panem Darázsem, stojícím před schody. Jméno Boldogi v Egeru nenašel, ale ví o jednom muži s tímto příjmením žijícím nedaleko Egeru, ve vesnici Szarvaskó. Je to mimo mapu Egeru, kterou máš u sebe, a tak od něj dostaneš papírek s adresou na Pála Boldogi. Opusť radnici, přesuň se s pomocí mapy na stanoviště taxi a promluv si s taxikářem. Jonathan mu ukáže papírek s adresou a taxikář ho odveze do vesnice Szarvaskó. Popojdi k brance domu a promluv si se zametající ženou, manželkou Pála Boldogiho. O rodové linii Boldogi toho moc neví a legendu o pokladu zaslechla od svého tchána. Nezbývá tedy nic jiného než se tu zastavit, až bude její manžel doma. Otoč se, nastup do vozu taxi a ten tě odveze zpět do Egeru. Obejdi stolky na zahrádce před hotelem Senator, který máš po pravé straně a vejdi hlavním vchodem dovnitř. Promluv si s recepčním, dostaneš od něj vzkaz, který zde zanechal profesor Czifra. Přečti si vzkaz a pak jej odlož zpět do inventáře. Profesor zjistil, že rodině Boldogi kdysi patřil hostinec Nagyliter, který byl později koupen rodinou Bajzik. Opusť hotel, přesuň se s pomocí mapy do turistické kanceláře a promluv si s Juli. Zná sice Blanku Bajzik, protože s ní chodila do školy, ale nemá na ní moc dobré vzpomínky. Zakreslí ti do mapy polohu domu, kde bydlí její rodina. O hostinci Nagyliter sice nic moc neví, ale měl by se snad nacházet v ulici Dobo č.28. Opusť kancelář a přesuň se s pomocí mapy do ulice Dobo, do domu č. 28. Popojdi vpřed a pak doleva a promluv si s ženou stojící nahoře na pavlači. O tom, že by tu měl být dřív hostinec nic neví, rodinu Bajzik nezná a tvůj průzkum sklepa je naprosto vyloučen. Opusť dům a přesuň se k domu, kde by měla bydlet rodina Bajzik (nahoře nad mapou). Popojdi 2x vpřed, otoč se doprava a přistup ke vchodu domu. Podívej se na zvonky vpravo od dveří a tak zjistíš, že pan Bajzik bydlí ve čtvrtém patře. Zazvoň na třetí zvonek shora v pravém sloupci a dveře se odemknou. Vejdi do domu, ocitneš se rovnou ve čtvrtém patře. Popojdi ke dveřím bytů a zazvoň na zvonek u dveří vlevo. Promluv si s panem Jeno Bajzikem. Dozvíš se pár informací ohledně hostince Nagyliter. Opusť dům, jdi po chodníku vpřed, pak doleva a přesuň se s pomocí mapy na stanoviště taxi. Promluv si s taxikářem a požádej ho o odvoz do vesnice Szarvaskó. Na dvoře domu je nyní auto, takže pan Boldogi by měl být doma. Vejdi na dvůr, za autem se otoč doleva a zaklepej na dveře domu. Paní Boldogi tě pozve dál, ocitneš se v kuchyni domu. Vejdi do obývacího pokoje nalevo a promluv si s Pálem Boldogi, který sleduje televizi. Pan Boldogi Jonathana pohostí a on se v úvodu krátce zmíní o jeho vlastní rodině. Od pana Boldogi se pak dozvíš něco o historii jeho rodiny a o jeho předkovi Bulscú Boldogi, který bojoval proti Turkům. Na otázku o pokladu se dozvíš, že „Poklad Boldogiů je ukryt v sudech.“ Ověříš si též, že rodině Boldogi skutečně kdysi patřil hostinec Nagyliter a po jeho nuceném prodeji rodině Bajzik byly zbylé sudy vína prodány jistému Tarayovi a odvezeny do Istenesova vinného sklepa. Opusť dům, nastup do vozu taxi a ten tě odveze zpět do Egeru. Přesuň se s pomocí mapy opět na stanoviště taxi, promluv si s taxikářem a nech se odvézt k Istenesovým vinným sklepům. Dojdi známou cestou až do vinného sklepa a promluv si se sklepmistrem Tamásem Nagym. Dozvíš se, že ve sklepě se stále nachází sbírka starých prázdných sudů s erby. Pokud si vzpomeneš, jak vypadá erb rodiny Boldogi, jeden ze sudů ti prodá. Opusť sklep, nastup do vozu taxi stojícím před vinicí a vrátíš se tak zpět do Egeru. Opět se s pomocí mapy přesuň na stanoviště taxi a nech se odvézt do vesnice Szarvaskó. Vejdi do domu a promluv si s Pálem Boldogi sedícím v obýváku. O tom jak vypadal erb jejich rodiny sice nic neví, ale zmíní se o jakémsi starém svitku s napůl maďarskou a napůl latinskou básní, kterou má zarámovanou na stěně obýváku. Otoč se doprava, podívej se blíž na zarámovanou báseň na stěně a Jonathan si její obsah zapíše. Odstup od stěny, popojdi zpět a promluv si znovu s panem Boldogi. Dozvíš se, že originál básně byl vystaven v hostinci Nagyliter a je možné, že báseň byla inspirovaná erbem rodu Boldogi. Opusť dům, nastup do vozu taxi a ten tě doveze zpět do Egeru. Přesuň se s pomocí mapy do akademie, dojdi ke schodištím vzadu a zvol na ceduli Biskupskou knihovnu, která je v prvním patře. Vejdi do knihovny, promluv si s knihovníkem a ten ti připraví knihy o erbech do studovny v zadní části knihovny. Popojdi vpřed a posaď se ke stolu u okna napravo. Jonathan prostuduje knihy, kterému přinesl knihovník a tvým úkolem je nyní s pomocí věcí položených na stole a dostupných informací z knih vytvořit erb rodu Boldogi. Otevři knihu vlevo dole, nejprve nalistuj kapitolu 3 (Erby) a prohlédni si následující dvoustranu. Jsou zde různé tvary erbů, tebe zajímá tvar erbu vlevo dole na levé straně (scutum gallicum). Dále nalistuj kapitolu 5 (zbarvení), ze spodního odstavce nalevo se dozvíš, že stříbrná barva kovu byla na erbech nahrazována bílou barvou. Otoč list a na další straně si to můžeš ověřit. Následuje kapitola 6 (zobrazení na erbech), otoč stránku na druhou dvojstranu se zobrazeními erbů (ze čtyř) a všimni si zobrazení erbu vlevo dole na levé straně (Gules, chape ploye Argent de point fess). Odlož knihu a nyní začni za pomoci indicií obsažených v básni ze svitku tvořit erb rodu Boldogi. Z celkem sedmi veršů básně vyplívá následující postup:

1 – vyber na oranžové šabloně vlevo nahoře základní tvar erbu (scutum gallicum), jedná se o levý spodní tvar

2 – zvol z výběru motivů napravo, ze čtvrtého řádku, postavy mužů s kyjem zahalené pouze listím

3 – zvol z výběru motivů nahoře (vpravo od palety barev) obrázek stojícího lva s mečem a přetáhni ho do středu erbu (na správném místě erbu bude lev větší než na nesprávném místě)

4 – zvol z typů zobrazení erbu v poznámkovém bloku nalevo prostřední zobrazení v prvním řádku (dva menší čtvrtkruhy v horní části), vybarvi prostor na erbu se lvem (pomocí palety barev nahoře) modrou barvou, čtvrtkruhy nahoře nech bílé, zvol z výběru motivů nahoře obrázek sudu a přetáhni ho dvakrát po sobě do obou bílých čtvrtkruhů na erbu

5 – zvol z výběru motivů napravo, ze druhého řádku, šedivou špičatou uzavřenou helmici směřující hledím doleva

6 – zvol z výběru motivů napravo, z prvního řádku, lva hledícího doleva a držícího šavli, dále zvol z výběru motivů napravo, z třetího řádku, modro bílou třepotající se ozdobu

7 – zvol z výběru motivů napravo, ze šestého řádku, zvlněnou stuhu, a nakonec zvol z výběru motivů napravo, z pátého řádku, šedivou rovnou plošinu s bílou okrasou dole.

Pokud jsi postupoval správně, měl by erb rodu vypadat následovně: (obr. erb Boldogi). Odstup od stolu a nyní bys měl mít na papíru v inventáři vyřešený erb. Otoč se doprava, opusť studovnu, v knihovně obejdi zprava vitríny před sebou a promluv si s knihovníkem. Ten slíbí, že sežene někoho pro ověření autentičnosti erbu. Opusť knihovnu, odejdi z akademie, přesuň se s pomocí mapy na stanoviště taxi a odjeď do Istenesových vinných sklepů. Vejdi do sklepa a promluv si se sklepmistrem. Jonathan mu ukáže namalovaný erb, sklepmistr najde odpovídající sud se stejným erbem, který pak Jonathanovi prodá. Jonathan sud odveze vozem taxi zpět do Egeru, cestou si ještě domluví schůzku s Juli v recepci hotelu Senator. Obejdi stolky na zahrádce, vejdi do hotelu, kde už čeká Juli. Jonathan spolu s Juli donese sud na hotelový pokoj. Zde sud rozeberou a uvnitř najdou truhlici s Yoomurjakovým prstenem.

Den pátý: Yoomurjakův prsten

Juli si prohlíží nalezený prsten, na němž je jakýsi kombinační zámek. A i když oba dva nic netuší, jsou Juli s Jonathanem kýmsi odposloucháváni. Poté co opustíš pokoj, vyjdi ven před hotel a přesuň se s pomocí mapy do Gárdonyiova muzea. Vejdi do budovy muzea a promluv si dvakrát s paní Izou. Dozvíš se od ní, že Mihály Jámbor si dopisoval s jistým mužem žijícím v Německu. Před pár dny od něj přišel balíček na adresu muzea, který by měl obsahovat nějaké dokumenty ze sbírky Imre Breznaye, historika, který napsal několik knih o Egeru. Iza neví, co si s balíčkem počít, protože měl být předán Mihálymu jenž náhle zemřel, a tak dá balíček z Německa Jonathanovi. Prozkoumej balíček v inventáři, najdeš v něm dopis od pana Korompaie, který si přečti. Dále je zde na čtyřech listech šifrovaný text a papír s hvězdou, obojí si prohlédni. Použij na šifrovaný text šifrovací klíč, který máš v inventáři a získáš dešifrovaný text. Přečti si dešifrovaný text, je v něm zmínka o pěti knihách, které je nutné na základě popisu v odpovídajících pěti odstavcích nalézt. Opusť muzeum, před brankou Jonathana napadne neznámý muž a vyhrožuje mu že skončí špatně, pokud bude pokračovat ve svém pátrání po Yoomurjakovi. Přesuň se do akademie, dojdi do knihovny v prvním patře a promluv si s knihovníkem. Ten Jonathanovi slíbí, že mu najde knihy, které Géza Gárdonyi četl pouze jednou, pokud mu Jonathan sežene nějaké vodítko o autorovi nebo o titulu knihy. Opusť knihovnu, sejdi dolů po schodech, otoč se a nyní zvol na ceduli čtvrté patro, kde se nachází promítací komora. Jonathan vyjde po schodech do čtvrtého patra. Vejdi do místnosti před sebou, otoč se a stiskni vypínač vedle dveří. Ve zhasnuté místnosti se automaticky otočíš zpět ke stolu. Podívej se blíž na promítnutý obraz, který je na jeho desce. Zvol v menu dole postupně jednotlivé lokality Egeru, obraz se vždy přiblíží na zvolené místo ve městě. Po poslední zobrazené lokalitě výběr lokalit opusť volbou úplně nahoře. Tento promítací přístroj ti poslouží později, až budeš hledat muže, který Jonathana napadl před Gárdonyiho muzeem. Otoč se a otevři dveře, opusť temnou komoru a vyjdi ven před akademii. Nyní musíš nalézt nápovědy k pěti hledaným knihám. Otevři si dešifrovaný text a přečti si odstavec s indiciemi k první knize. Klíčová slova této knihy jsou: údolí smrti, německý císař a Boldizsar. Odlož text, přesuň se s pomocí mapy do tureckých lázní, promluv si s jejich zaměstnancem a poté s profesorem Czifrou odpočívajícím v bazénu. Dozvíš se, že němci žijící dříve v Egeru jsou pohřbeni na hřbitově u kaple Rókus. Opusť lázně, přesuň se s pomocí mapy do akademie, dojdi do promítací komory ve čtvrtém patře a ověř si, jestli se u kaple Rókus nenachází muž, který Jonathana sleduje. Pokud tam není, opusť akademii a přesuň se s pomocí mapy ke kapli (vpravo dole pod mapou). Pokud však muž u kaple je, pokračuj raději v pátrání po nápovědách k dalším knihám. (Pokud ke kapli i přesto půjdeš, dostane Jonathan docela slušnou nakládačku a probudí se ve svém pokoji v hotelu Senator.) Popojdi blíž ke kapli a všimni si náhrobků rozesetých na travnatém prostranství okolo. Podívej se blíž na náhrobek, který je nejblíže k pomníku ve tvaru velkého kříže. Je to náhrobek jakéhosi Boldizsára, v jehož horní části si můžeš povšimnout částečně viditelného příjmení této osoby NCSICS. Odstup od náhrobku, jdi okolo kaple až dozadu a podívej se blíž na světle zbarvený náhrobek úplně vzadu. Je na ní jméno dívky VERA, která má stejné příjmení, jako německý císař Kaiser. Hledaný autor knihy se tedy jmenuje VERANCSICS. Opusť lokalitu s kaplí po cestě, kterou jsi sem přišel a přesuň se s pomocí mapy do akademie. Dojdi do knihovny v prvním patře, promluv si s knihovníkem a napiš na klávesnici slovo VERANCSICS. Knihovník s pomocí počítače najde knihu od tohoto autora pocházející z 16. století a pojednávající o hudbě. Kniha je poté asistentkou přinesena do studovny. Dojdi do studovny na konci knihovny a prolistuj knihu, která je položená na čtecím stolku naproti dveřím. Na jedné stránce v knize nalezneš založený papírek složený do geometrického tvaru a označený číslicí V. Vezmi si čtyřúhelník, odstup od stolku, opusť studovnu, vyjdi ven z knihovny a opusť akademii. Otevři si dešifrovaný text a přečti si odstavec s indiciemi ke druhé knize. Klíčová slova této knihy jsou: torzo, velká zahrada, brána, bílá kamenná lavice a severovýchodní urna. Odlož text, přesuň se s pomocí mapy k hotelu Senator. Vejdi dovnitř, promluv si s recepčním a zeptej se ho na velkou zahradu. Dozvíš se o arcibiskupské zahradě, lépe řečeno parku zvaném Érsekkert, jehož polohu ti recepční zakreslí do mapy. Vyjdi ven před hotel, přesuň se s pomocí mapy do akademie, aby sis ověřil, zda v zahradě není muž, který Jonathana sleduje a pokud tomu tak není, přesuň se s pomocí mapy do parku (dole pod mapou). Otoč se mírně vpravo a jdi po chodníku v parku stále vpřed, až dojdeš na rozcestí, kde můžeš pokračovat několika směry (po pravé straně je v plotu východ ven z parku). Popojdi ke stromům vlevo od východu, otoč se mírně doleva a vydej se po úzkém chodníku podél plotu parku. Vlevo od chodníku spatříš bránu, asi část bývalé budovy. Projdi bránou, poté se otoč a podívej se blíže na horní část brány. Je zde vyrytý symbol, jehož tvar si poznamenej (obr. symbol na bráně). Jedná se o jeden ze symbolů, které jsi viděl v tabulce na zadní straně pomníku v zahradě Gárdonyiova muzea. Vrať se zpět na rozcestí, otoč se zády k východu z parku a pokračuj dál po chodníku vpravo. Až nebudeš moct pokračovat dál, odboč na chodník vlevo a jdi stále dál, až narazíš na můstek přes jezírko. Uprostřed můstku se otoč doprava a prozkoumej blíž sloupek nad kamennou lavicí. Najdeš zde vyrytý další povědomý symbol, jehož tvar si poznamenej (obr. symbol na lavici). Odstup od lavice, otoč se doleva a pokračuj po chodníku za můstkem stále vpřed, až dojdeš k fontáně. Všimni si, že v trávě okolo fontány je postaveno několik sloupků ve tvaru urny. Nyní musíš zjistit, který sloupek je umístěný severovýchodně. Popojdi po kruhovém chodníku okolo fontány doleva a podívej se blíž na mapku zahrady na ceduli po levé straně. Z mapy zjistíš, kde je sever. Odstup od mapy a otoč se směrem k fontáně. Nyní se na fontánu díváš ze severu, takže severovýchodní sloupek s urnou je z tvého pohledu po levé straně. Dojdi tedy ke sloupku nalevo, podívej se na něj blíž a najdeš na něm vyrytý další symbol, jehož tvar si poznamenej (obr. symbol na urně). Odstup od urny, vrať se k ceduli s mapou a vydej se po chodníku vlevo od cedule. Až dojdeš na křižovatku u východu z parku, otoč se k němu zády a pokračuj po chodníku vlevo stále dál. Až projdeš okolo altánku, opusť park a přesuň se s pomocí mapy ke Gárdonyiovu muzeu. Vejdi na zahradu okolo budovy muzea, dojdi k pomníku v pravé části zahrady a podívej se blíž na jeho zadní stranu. Z tabulky symbolů vyplívá, že tři symboly nalezené v parku mají významy SAC, ROB a OSCO. Hledané slovo je tedy SACROBOSCO. Odstup od pomníku, odejdi z muzea a přesuň se s pomocí mapy do akademie. Dojdi do knihovny v prvním patře, promluv si s knihovníkem a napiš na klávesnici slovo SACROBOSCO. Knihovník s pomocí počítače najde knihu od tohoto autora pocházející z 15. století a pojednávající o astrologii. Kniha je poté asistentkou přinesena do studovny. Dojdi do studovny na konci knihovny a prolistuj knihu, která je položená na čtecím stolku naproti dveřím. Na jedné stránce v knize nalezneš založený papírek složený do geometrického tvaru a označený číslicí IX. Vezmi si čtyřúhelník, odstup od stolku, opusť studovnu, vyjdi ven z knihovny a opusť akademii. Otevři si dešifrovaný text a přečti si odstavec s indiciemi ke třetí knize. Je zde uvedeno celkem šest latinských nápisů a z nápovědy nad nimi vyplývá, že v každém textu něco důležitého chybí. Tvým úkolem je tedy najít někde ve městě těchto šest latinských nápisů a porovnat je s nápisy uvedenými v dopise. Latinské nápisy by se mohly nacházet především v kostelech a nebo v katedrálách. Odlož text a podívej se do dálky (nad střechou bílé dodávky, která je zaparkovaná před tebou). Vidíš střechu a podpěrné sloupy nejbližší katedrály. Obejdi tedy zleva dodávku a dojdi parkem na protější straně ulice až ke katedrále. Vstup hlavním vchodem do prostor katedrály a pokračuj vpřed prostřední uličkou mezi lavicemi. Až dojdeš za sloupek zhruba uprostřed katedrály tak se zastav a otoč se postupně na pravou a poté i levou stranu katedrály. Na každé z bočních stěn katedrály je velký obraz a nad ním žulová deska s nápisem. Dojdi postupně k oběma obrazům a podívej se blíž na nápisy nad nimi. Nad obrazem vpravo je na žulové desce nápis O CRUX AVE SPES UNICA! Když nápis porovnáš s druhým textem z dopisu tak zjistíš, že v něm chybí písmeno O. Nad obrazem vlevo je na žulové desce nápis PROPHETA ALTISSIMI. Když nápis porovnáš se čtvrtým textem z dopisu tak zjistíš, že v něm chybí písmeno P. Pokud chceš, projdi se po katedrále a prohlédni si oltáře, malby, sochy a jiné zajímavosti. Poté katedrálu opusť, otevři mapu a všimni si, že poloha katedrály se ti do mapy automaticky zaznamenala. Přesuň se s pomocí mapy před hotel Senator, otoč se a dojdi až k pomníku uprostřed náměstí. Všimni si kostela po levé straně a dojdi až přímo před jeho hlavní vchod. Podívej se blíž na desku úplně nahoře nad hlavním vchodem. Je na ní nápis DEO.O.M. IN HONOREM. Když nápis porovnáš s pátým textem z dopisu tak zjistíš, že v něm chybí písmeno E. Podívej se zpět dolů, otoč se mírně doleva a jdi podél budovy sousedící s kostelem, až narazíš na její vchodové dveře. Podívej se blíž na portál nad dveřmi, je na něm nápis CONVENTUS ORDINIS F.F. MINORUM CONVENTUALIUM. Když nápis porovnáš se třetím textem z dopisu tak zjistíš, že v něm chybí dvě písmena V. Odstup od portálu a přesuň se s pomocí mapy do ulice Jokai č.2 (tam kde jsi řešil puzzle s melodií kódovaného zámku dveří). Otoč se a podívej se s pomocí dalekohledu na portál nad dveřmi kostela, který stojí naproti. Je na něm několik nápisů, úplně spodní nápis je CURA FRATUM MINORUM. Když nápis porovnáš s prvním textem z dopisu tak zjistíš, že v něm chybí písmeno C. Odlož dalekohled a přesuň se s pomocí mapy do akademie. Dojdi ke schodištím vzadu a zvol na ceduli terasu, která je ve třetím patře. Jonathan vyjde po schodech do třetího patra. Nahoře se otoč a otevřenými dveřmi před sebou vidíš v dálce katedrálu, kterou jsi před chvílí obdivoval zevnitř. Vyjdi ven na terasu, podívej se na katedrálu co nejblíže a spatříš na ní nápis DECURSU. UNIUS. LUSTRI. EXSTRUCTA. Když nápis porovnáš se šestým textem z dopisu tak zjistíš, že v něm chybí písmeno R. Nyní už znáš chybějící písmena ze všech šesti latinských nápisů uvedených v textech dopisu. Když je složíš dohromady (dle pořadí vět shora dolů), mělo by ti vyjít slovo COVVPER. Odstup od přiblíženého pohledu na katedrálu a pokud chceš, podívej se na město i z jiných míst terasy. Opusť terasu a pokud chceš, prozkoumej výhled na město i z protější strany terasy. Pak terasu opusť, sejdi dolů po schodech a vydej se pro změnu do knihovny v prvním patře. Promluv si s knihovníkem, napiš na klávesnici slovo COVVPER (nebo COWPER). Knihovník s pomocí počítače najde knihu od tohoto autora pocházející z 18. století a pojednávající o anatomii. Kniha je poté asistentkou přinesena do studovny. Dojdi do studovny na konci knihovny a prolistuj knihu, která je položená na čtecím stolku naproti dveřím. Na jedné stránce v knize nalezneš založený papírek složený do geometrického tvaru a označený číslicí III. Vezmi si čtyřúhelník, odstup od stolku, opusť studovnu a jdi knihovnou směrem k východu. Na mobil ti přijde SMS zpráva od Juli, kterou si přečti. Vyjdi ven z knihovny a opusť akademii. Otevři si dešifrovaný text a přečti si odstavec s indiciemi ke čtvrté knize. Klíčová slova jsou: Schubertova symfonie č.7, quartsext akord, přidat 3 k základnímu tónu, 3 k prostřednímu tónu a 6 k poslednímu tónu, sváteční obraz, Casagrandův apoštol. Odlož text, přesuň se s pomocí mapy do etnografického muzea, vejdi dovnitř a promluv si s violistkou. Dozvíš se, že quartsext akord se skládá z kombinace tónů G-C-E. Opusť etnografické muzeum a přesuň se s pomocí mapy do Gárdonyiova muzea. Uvnitř muzea vstup do pracovny vpravo, dojdi až k psacímu stolu vzadu a prozkoumej blíže psací stroj. Všimni si, že když bys přesunul písmeno G 3x doprava, je zde písmeno K, když bys přesunul písmeno C 3x doprava, je zde písmeno N a když bys přesunul písmeno E 6x doprava, je zde písmeno O. Vznikne z toho tedy KNO. Opusť pracovnu a jdi naproti do ložnice. Podívej se do letáku z muzea a zjisti, kde se nachází obraz číslo 6. Dojdi k obrazu v pravém zadním rohu (je na něm namalovaná žena ve svátečním oblečení) a otoč ho. Na jeho zadní straně je písmeno R. Opusť muzeum a přesuň se s pomocí mapy ke katedrále. Vejdi do katedrály, dojdi prostřední uličkou až za sloupek uprostřed katedrály, popojdi mírně vpravo a přečti si informační leták o katedrále, který je umístěný poblíž sloupu. Dozvíš se, kde se před katedrálou nachází socha Casagrandeho. Odstup od letáku, opusť katedrálu, dojdi až na prostranství před katedrálou obklopené čtyřmi sochami, otoč se a podívej se blíž na sochu vpravo. Zjistíš, že má v ruce listy s vyrytým písmenem R. Nyní už víš, že další slovo je KNORR. Odstup od sochy, přesuň se s pomocí mapy do akademie a dojdi do knihovny v prvním patře. Promluv si s knihovníkem a napiš na klávesnici slovo KNORR. Knihovník s pomocí počítače najde knihu od tohoto autora pocházející z 18.století a pojednávající o historii přírody. Kniha je poté asistentkou přinesena do studovny. Dojdi do studovny na konci knihovny a prolistuj knihu, která je položená na čtecím stolku naproti dveřím. Na jedné stránce v knize nalezneš založený papírek složený do geometrického tvaru a označený číslicí VII. Vezmi si čtyřúhelník, odstup od stolku, opusť studovnu a jdi knihovnou směrem k východu. Na mobil ti přijde SMS zpráva od Juli, kterou si přečti. Vyjdi ven z knihovny a opusť akademii. Otevři si dešifrovaný text a přečti si odstavec s indiciemi k páté knize. Klíčová slova jsou posvátná kniha střežená Dobem, ornamenty na žluté zdi, církevní sklep, samostatná brána. Odlož text, přesuň se s pomocí mapy k hotelu Senator, otoč se a dojdi až k soše uprostřed náměstí. Obejdi sochu a podívej se blíž na její podstavec. Je na něm rytina ve tvaru bludiště, kterou si Jonathan zakreslí na papírek (obr. schéma labyrintu). Odstup od sochy a přesuň se s pomocí mapy k minaretu. Otoč se mírně vpravo, popojdi 2x vpřed podél zdi žlutého domu vpravo, otoč se doprava a podívej se blíž na kamennou desku na zdi domu. Jsou na ní vyryté ornamenty, které si Jonathan zakreslí na papírek (obr. schéma směrů). Odstup od domu, přesuň se s pomocí mapy do turistické kanceláře a promluv si s Evi, sedící u stolu naproti dveřím. Dozvíš se, že sklepy se nachází pod celým městem a vytváří tak celý labyrint. Radní města Eger právě chystají rekonstrukci tohoto labyrintu. Jedním z radních je i manžel Evi Géza Darázs, který Jonathanovi pomůže dostat se do labyrintu. Opusť kancelář, přesuň se s pomocí mapy na radnici a promluv si s panem Darázsem, který stojí ve vstupní hale. Dostaneš od něj svolení na chvilku do labyrintu nahlédnout, když mu slíbíš, že se neztratíš. Následně od něj dostaneš klíč od zámku vstupu do labyrintu. Opusť radnici a přesuň se s pomocí mapy do Arcibiskupského sklepa (na mapě vlevo nad katedrálou). Jonathan odemkne vstupní bránu a vejde do labyrintu. Podívej se v inventáři na papírek s kresbou ze sochy na náměstí. Kresba má tvar bludiště, před kterým se nacházíš (nyní stojíš na místě, které je na kresbě dole na začátku samostatné svislé čárky). Bludiště má ale spoustu chodem a ty tedy musíš nejprve zjistit, na konec jaké chodby se máš vlastně dostat. Prohlédni si tedy papírek s kresbou na desce domu. Jednotlivé ornamenty kresby jsou X, < a >. Tyto symboly čtené zleva doprava a shora dolů udávají přesný postup chůze labyrintem chodeb (jednotlivé znaky znamenají rovně, doleva a doprava). Postup labyrintem je tedy následující (kde R znamená jít rovně, L jít doleva a P jít doprava): R, R, P, R, P, L, L, P, L, P, R, L, R, L, R, R, R, P, P, R, L, R, P, R, L, L, R, R, R, P, L, R, L, P, R, L, R, P, R, P. Postupuj tedy labyrintem těmito směry a pokud neuděláš chybu, narazí Jonathan na konci labyrintu na destičku na zdi s nápisem BESSONI. Poté se Jonathan vrátí zpět na začátek labyrintu. Otoč se, opusť arcibiskupské sklepy a přesuň se s pomocí mapy do akademie. Dojdi do knihovny v prvním patře, promluv si s knihovníkem a napiš na klávesnici slovo BESSONI. Knihovník s pomocí počítače najde knihu od tohoto autora pocházející z 16. století a pojednávající o historii techniky. Kniha je poté asistentkou přinesena do studovny. Dojdi do studovny na konci knihovny a prolistuj knihu, která je položená na čtecím stolku naproti dveřím. Na jedné stránce v knize nalezneš založený papírek složený do geometrického tvaru a označený číslicí XII. Vezmi si čtyřúhelník a odstup od stolku. Nyní už jsi našel všech pět čtyřúhelníků v pěti knihách, takže je v inventáři přetáhni na papír s nakresleným obrazcem ve tvaru hvězdy. Objeví se před tebou puzzle, jehož cílem je umístit správně všechny čtyřúhelníky do obrazce. Není to nic složitého, protože jednotlivé čtyřúhelníky jsou označené římskými čísly z hodin a navíc se při posuvu směrem k obrazci samy natáčejí do správné polohy (obr. složená hvězda). Poté co puzzle vyřešíš, máš nyní u sebe vyřešený obrazec s hvězdou. Opusť studovnu, vyjdi ven z knihovny a dole v hale akademie obdržíš SMS zprávu od Juli. Přečti si jí, dozvíš se, že prsten dala zpět do krabičky a nechala ho pro jistotu na recepci hotelu Senator. Opusť tedy akademii a přesuň se s pomocí mapy k hotelu Senator. Vejdi do hotelu, dojdi k recepci a promluv si s recepčním Istvánem. Dozvíš se, že někdo slídil ve tvém pokoji. Yoomurjakův prsten ale naštěstí nenašel, protože ho Juli před svým odchodem odnesla a nechala ho raději na recepci. Recepční pak po nezbytném úklidu odnesl prsten zpět na pokoj. Dojdi do svého pokoje v prvním patře a podívej se blíž na Yoomurjakův prsten, který je v krabičce položené na tácku pod zrcadlem. Na prstenu je pět hvězd, které lze stisknout a při každém stisku se měsíc uprostřed prstenu trochu pootočí. Po dvanáctém stisku libovolné hvězdy se měsíc vrátí zpět do výchozí polohy. Je tedy potřeba najít správnou kombinaci, která souvisí se složenou hvězdou na papíru v inventáři. Odstup od prstenu, opusť pokoj, vyjdi ven z hotelu a přesuň se s pomocí mapy k domu pana Jámbora. Odemkni dveře domu pomocí klíčů a uvnitř jdi k pracovnímu stolu u okna. Podívej se na stůl blíž a přečti si dopis, který leží v pravém dolním rohu. Géza Gárdonyi se v něm zhruba uprostřed zmiňuje, že navštívil dvanáct různých maďarských měst: Kecskemét, Szeged, Szabadka, Makó, Békéscsaba, Nagyvárad, Debreczen, Miskolcz, Losoncz, Gyöngyös, Jászberény, Nyíregyháza. Poznamenej si názvy těchto měst, odlož dopis, opusť dům pana Jámbora, popojdi po ulici doprava a přesuň se s pomocí mapy do Gárdonyiova muzea. Vejdi do budovy muzea, jdi doprava do pracovny a podívej se blíž na mapu Maďarska pověšenou vpravo na zdi mezi okny. Všimni si, že jednotlivé provincie Maďarska mají na mapě pět různých barev a tyto barvy odpovídají pěti různým barvám na složené hvězdě v inventáři. Podívej se tedy postupně ještě blíž na čtyři různé kvadranty mapy, najdi na nich všechna města z dopisu a přiřaď jim barvu jejich provincie (obr. mapa 1, mapa 2, mapa 3, mapa 4). Zjistíš tak, že pořadí barev jednotlivých provincií měst uvedených v dopisu je následující: Kecskemét (růžová), Szeged (fialová), Szabadka (zelená), Makó (modrá), Békéscsaba (zelená), Nagyvárad (fialová), Debreczen (růžová), Miskolcz (žlutá), Losoncz (žlutá), Gyöngyös (zelená), Jászberény (žlutá), Nyíregyháza (modrá). Odstup od mapy a podívej se blíž na papír se složenou hvězdou v inventáři. Když porovnáš zjištěné pořadí barev s jednotlivými barevnými a očíslovanými cípy na složené hvězdě, získáš následující kombinaci čísel: V, III, XII, IX, XII, III, V, VII, VII, XII, VII, IX. Opusť muzeum, přesuň se s pomocí mapy k hotelu Senator, vejdi do hotelu a dojdi do svého pokoje v prvním patře. Podívej se blíž na prsten pod zrcadlem a stiskni postupně hvězdy okolo měsíce uprostřed přesně podle zjištěné sekvence. Pokud to uděláš správně, začne se měsíc samovolně otáčet a Jonathanovi se rozostří zrak. Ještě stačí zavolat Juli a domluvit si s ní schůzku u městských hradeb a pak se teleporuje na neznámé místo v Egeru. Přivítá ho zde profesor Ábray který mu oznámí, že se kupodivu neocitl v minulosti. Stále se totiž píše rok 2005 a Jonathan se nachází v profesorově tajné laboratoři ukryté ve sklepě kdesi pod tureckými hradbami okolo Egeru. Jonathan se dozví o Ábrayových plánech umožnit lidem cestovat na výpravy do minulosti. Bohužel tajemství cestování časem nesmí být nikdy vyzrazeno a tak je nyní Jonathan (a každý kdo už okusil cestování časem) Ábrayovým zajatcem. Naštěstí se mu ale podaří profesora přesvědčit, aby ho poslal alespoň na krátký čas do minulosti, a to do Egeru v období pod vládou Turků. Poté co je Jonathan převlečen do dobového kostýmu tureckého kupce, je teleportován do Egeru v roce 1615. Zde se setká se Zsigmondem Jámborem, alias Yoomurjakem, který však není Jonathanovou teleportací nijak překvapen. Jonathan Yoomurjakovi doručí zprávu od jeho vnuka a dále mu sdělí informace o knize Hvězdy Egeru a o také o Gézovi Gárdonyiovi. Promluv si s Yoomurjakem, domluvíš se s ním, že je potřeba stroj času zničit, aby nemohl být nikým zneužit. K tomuto plánu je potřeba, aby Jonathan vyrobil bombu, zatímco Yoomurjak bude pomocí vzkazu informovat Juli, v které části města Eger se Ábrayova tajná laboratoř nachází. Poté co Yoomurjak odejde, ocitneš se sám v jeho skromném příbytku (jedná se o sklep pod domem v ulici Torok č.4, který jsi už dříve navštívil). Jak jsi jistě postřehl z rozhovoru s Yoomurjakem, budeš pro výrobu bomby potřebovat 40 dílů síry, 30 dílů uhlí a 200 dílů ledku. Otoč se, popojdi směrem k východu a podívej se blíž na stůl vpravo. Je na něm připravená většina surovin a nástrojů pro výrobu bomby, chybí pouze uhlí. Odstup od stolu, otoč se doleva a popojdi ke schodům u východu. Podívej se blíž na polici vlevo od schodů a vezmi si z ní kladivo. Odstup od police, otoč se a podívej se blíž dolů na malý stolek s odloženými věcmi v rohu místnosti. Vezmi si z převrženého hrnku hřeb, odstup od stolku a otoč se zpět směrem do středu místnosti. Popojdi dvakrát vpřed, otoč se doleva a vezmi si ze země vlevo od lavičky hrnecpoklicí. Otoč se doprava, popojdi směrem k peci, podívej se na pec blíž a vezmi si z hromady vpravo připravené dřevo na podpal. Odstup od pece, otoč se doleva a popojdi k polici v rohu místnosti. (Pokud jsi pozorný, všimneš si zajisté obalu počítačové hry AGON, pocházející též od autorů této hry, vystavené na polici mezi nádobami.) Podívej se blíž na stolek vlevo od police a vezmi si z něj kámen. Nyní budeš vyrábět dřevěné uhlí. Dej dřevo na podpal do hrnce a zkus hrnec uzavřít pokličkou. Jonathan ti napoví, že je třeba udělat v pokličce díru. Zkombinuj tedy kladivo s hřebem a použij to na pokličku. Získáš pokličku s dírou, pomocí které přiklop hrnec se dřevem. A aby poklička z hrnce náhodou nespadla, dej na uzavřený hrnec se dřevem jako zátěž kámen. Nyní máš vše pro výrobu dřevěného uhlí připravené, takže se otoč, dojdi k peci a podívej se na ní blíž. Otevři dvířka pece a dej dovnitř připravené dřevo v hrnci. Nyní musíš chvíli počkat, než se dřevěné uhlí vyrobí. Odstup tedy od pece, dojdi třeba až k východu z místnosti, pak se zase vrať k peci, otevři její dvířka a vezmi si zevnitř hrnec s dřevěným uhlím. Zavři dvířka pece, odstup od ní, otoč se a dojdi ke stolu, na kterém budeš vyrábět bombu. Podívej se na stůl blíž. Juli si mezitím přečte vzkaz na zdi, který jí tam právě napsal Yoomurjak, ale zpět k výrobě bomby. Na stole před tebou jsou postavené zleva doprava následující věci: nádoba na 250 dílů zcela naplněná ledkem, lahvička na 80 dílů zcela naplněná sírou, prázdná lahvička na 50 dílů, prázdná lahvička na 30 dílů, hrnec na smíchání směsi, hmoždíř a nakonec leží zcela vpravo otevřený kulatý obal bomby. První složkou směsi je 40 dílů síry. V plné lahvičce je 80 dílů síry což je moc, takže získej s pomocí dvou prázdných lahviček lahvičku se správným množstvím síry. Dosáhneš toho následujícím způsobem: nasyp 50 dílů síry z levé lahvičky do prostřední lahvičky, nasyp 30 dílů síry z prostřední lahvičky do pravé lahvičky, nasyp 30 dílů z pravé lahvičky do levé lahvičky, nasyp 20 dílů síry z prostřední lahvičky do pravé lahvičky, nasyp 50 dílů síry z levé lahvičky do prostřední lahvičky, nasyp 10 dílů síry z prostřední lahvičky do pravé lahvičky. Nyní bys měl mít v prostřední lahvičce 40 dílů síry, takže její obsah vysyp do hrnce na smíchání směsi. Poté si ještě vyprázdni lahvičku na 30 dílů plnou síry tak, že její obsah vysypeš zpět do lahvičky na 80 dílů. Druhou složkou směsi je 30 dílů uhlí. Použij dřevěné uhlí v inventáři na hmoždíř, získáš tak uhelný prášek. Naplň uhelným práškem lahvičku na 30 dílů a pak její obsah vysyp do hrnce na smíchání směsi. Poslední složkou směsi je 200 dílů ledku. Odsyp 50 dílů ledku z plné nádoby vlevo do prostřední lahvičky a zbylých 200 dílů ledku nasyp do hrnce na smíchání směsi. Nyní už máš směs připravenou, takže obsah hrnce nasyp do otevřené bomby vpravo. Vezmi hotovou bombu do ruky a Jonathan jí uzavře víkem. Mezitím se vrátí Yoomurjak a Jonathan se krátce poté teleportuje zpět do současnosti. Následuje akční scéna, při které je díky Jonathanově důvtipu zničena celá Ábrayova laboratoř i se strojem času. Jonathan výbuch vlastnoručně vyrobené bomby naštěstí přežije a tak se může setkat s Juli na domluveném místě.Konec hry

Uložené pozice

Čeština

Demo

Recenze

Videoukázka

Obal na cd(dvd)

 

Náhledy fotografií ze složky Yoomurjak´s Ring

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář