Chernobyl Commando

28.10.2013 Autor recenze-Standa Madukas

Chernobyl Commando je pokračováním neblaze proslulé akční stupidity Chernobyl Terrorist Attack.Jestli čekáte nový příběh ,nové lokace,vylepšenou grafiku ,tak si nechte zajít chutě.Autoři nestydatě jen nastavili horkou kaší spíchutý první díl a rázem je tu pokračování.Nejdřív k příběhu.V prvním díle se hrdinně postavil teroristům kapitán Yuri Ryakov a dokázal sám proti přesile odvrátit nebezpečí.Podařilo se mu to ale jen částečně.A tady začíná druhý díl Chernobyl Commando.Nyní Ruská armáda útočí na pozice teroristů v Černobylu.Jenže i přes leteckou podporu se nedaří prolomit odpor teroristů.Jsou vážné obavy, že teroristé se zmocní radioaktivní látky dřív, než budou poraženi.Takže ,kdo jiný než Yuri, který zná oblast velmi dobře, je povolán opět do akce.Tentokrát však není sám,má nového partnera-kapitána Fedora Strushyna.Jsou posláni do nelítostné bitvy,ve které se pokusí teroristům překazit jejich hnusné plány.Nakonec se dostanete i do Iráku,kde bude boj proti teroristům vrcholit.Hned po spuštění hry máte na výběr tři obtížnosti.Nepřátelé opět mnoho inteligence nepobrali,i když oproti prvnímu dílu je tu vidět,že se občas za překážky schovají a nebo zalehnou.Při nejlehčí obtížnosti nejsou tak odolní,ale pokud budete hrát na tu nejtěžší,tak opět vystřílet zásobník do jednoho nepřítele není žádný problém.I na nejlehčí obtížnost to není na jednu ránu.Třeba sniperkou jsem střílel teroristům na hlavu a většinou byli schopni vydržet až 3 zásahy.Přestřelky jsou stejně trapné jako v jedničce.Nepřítel vás vidí okamžitě,vy nevidíte skoro nikoho.Musíte se orientovat podle palebné dráhy a záblesků z hlavní.Pokud konečně čekáte alespoň v rámci možností volný pohyb s vámi určenou taktikou,tak na to opět zapomeňte.Přísně koridorová hra vám nad rámec nedovolí ani odběhnout z vymezeného prostoru,protože jakmile se vzdálíte ze sektoru,kde se máte pohybovat,tak vám okamžitě naskočí časová penalizace a pokud se rychle nevrátíte je to...game over.Ovládání je standardní,klávesy si můžete nakonfigurovat podle toho,jak vám to vyhovuje.Hudba a zvuky opět zdárně sekundují celé hře,to znamená stále stejná hudební smyčka a stále stejné zvuky jako v předchozím dílu.Dabing opět není žádný zázrak. Yuri za kterého hrajete toho zase moc nenamluví.Ve hře je minimum zbraní,od pistole Glock, samopalu MP5 a Kalašnikova,až po sniperky s optikou.Model poškození je opět minimální,jen střelba do sudů a následný výbuch.Grafika je poplatná předchozímu dílu,ale postavy se přece jen lépe pohybují a při umírání vypadají uvěřitelněji.Celkem 10 misí projdete dost rychle,zhruba za 3 hodinky máte dohráno.Asi jsem už unavený nebo je v tom rezignace,ale kupodivu mě tohle pokračování nevadilo tolik jako předchozí díl,takže dávám 30%

Náhledy fotografií ze složky Chernobyl Commando