Global Ops: Commando Libya

11.2.2012 Autor recenze-Standa Madukas

Týmová akce Global Ops si na nic nehraje,ani nemůže.Už od prvního zkouknutí se jedná o budgetový titul,který si neklade velké nároky.Podíváme se do Libye, kde musíte zabránit nukleární katastrofě, vyhrožují …jak jinak…arabští teroristé.Už jen z prvních několika minut ve hře je jasné,že hra opravdu trochu zaspala dobu.Vysloveně odfláknutá úvodní animace a poté i samotná postava ,kterou ovládáte, nejsou tím,co bych si představoval v roce 2012.Hra je přísně koridorová a to v té nejprimitivnější formě.Jdete prostě koridorem,vyskakují na vás nepřátelé,vy se kryjete za okatě předpřipravené zátarasy a likvidujete protivníky.Nedá se říci,že by to byla jen nuda a stereotyp,ale toho co potěší a zaujme je málo.Naprosto nepochopitelnou věcí je,že naprosto absentuje zaměřovací mod zbraní.To znamená,že v boji nablízko musíte soupeře praštit,ale zastřelit ho pořádně nejde,protože musíte nejprve zmáčknout pravé myšítko a až se vám zobrazí zaměřovací kurzor,tak můžete střílet.Jenže to už je většinou pozdě.... ,to však není všechno,pokud použijete zbraň s optikou ,tak zapomeňte na nějaké zoomování-přiblížit ani oddálit nelze.Hod granátem,to je opravdová lahůdka...těžko se to popisuje,ale až granát použijete,tak budete vědět o čem mluvím.Ve hře je i několik bugů,které svědčí o tom,že hra neměla ani čas na kvalitní testování.Autoři nejspíš na vývoj nedostali mnoho peněz,takže se šetřilo na všem možném.Je však otázka,jestli má cenu vydávat takhle slabé a nedodělané tituly,které nejspíš ani nebudou nijak prodejně úspěšné.Ale zpátky ke hře samotné,v terénu se pohybujete s jedním kolegou,který vám pomáhá,ale většinou jste na všechno důležité sami.Prostředí jednotlivých misí se mění,nejprve je to sněhem a ledem pokrytá krajina,poté se podíváme do zalesněné krajiny až se nakonec ocitneme v samotné Libyi,respektive Tripolisu.Ve hře naprosto absentuje skok/ten tu sice je,ale jen ve formě,že přiběhnete k překážce,kterou chcete přeskočit ,a dvakrát rychle kliknete na mezerník/.Systém krytí spočívá v tom,že přijdete k překážce za kterou se chcete schovat,zmáčknete mezerník,tím se za překážku přikrčíte/to je jediná možnost ,jak se ve hře přikrčit/ a pravým myšítkem zpoza překážky vykukujete a levým myšítkem střílíte.Nepřátel jsou mraky,v podstatě si neodpočinete.Ovládání je pevné,nelze nijak nakonfigurovat.Herní čas není nikterak dlouhý,zhruba za 5 hodin máte dohráno.I když je graficky hra velmi slabá,tak jsou v momenty které překvapí,třeba povedené vykreslení vody .Global Ops: Commando Libya je další z řady her,které raději měli zůstat v šuplíku.To si raději stáhněte nějaký mod/těch dobrých je docela dost/ a užijete si pořádnou zábavu.

Náhledy fotografií ze složky Global Ops-Commando Libya