Gunman Chronicles

Hra z roku 2000

20.9.2012  Autor recenze-Standa Madukas

Do delším čase jsem spáchal recenzi na hru staršího data,konkrétně z roku 2000,kdy vyšlo podařené dílo s názvem Gunman Chronicles.Klasiku žánru akčních stříleček jménem Half-Life není třeba nijak obšírně představovat,ale proč ho vlastně zmiňuji?.Gunman Chronicles má celkem zvláštní historii vývoje.Nejprve se několik nadšených amatérů rozhodlo na enginu zmiňovaného Half Life vytvořit mod,který pozměnil design levelů a grafiku textur.Jenže jak hra rostla a byla propracovanější,tak se amatéři/jejich úsilí vyústilo v založení společnosti Rewolf Software/ rozhodli požádat o pomoc společnost Valve.Profíci kteří měli na starosti  vývoj Half-Life, poznali potenciál projektu a poskytli členům Rewolfu podporu.Ve finále z předlohy zůstal jen engine,vše ostatní bylo komplet předěláno.Gunman Chronicles vás ani ve své době neposadil na zadek svojí grafikou,ta je opravdu hodně průměrná,ale kouzlo této hry je v něčem jiném.Pokud vezmu všechny aspekty  a rozeberu je na jednotlivosti,tak Gunman je jen průměrné dílko.Jenže když vše složíme dohromady ,tak výsledný efekt je úplně jiný.Jak to?

Scénář hry vás zavede na vesmírnou stanici.Jste členem elitní jednoty nazvané "Gunmen".Centrála ztratí kontakt s jednou z laboratorních základen a vyšle vás ,abyste zjistili, co se stalo.Navštívíte čtyři planety,každá je jiná,na každé je jiné nebezpečí,jiný protivník.Jednou je to dinosaurus,pak plivající kytka,škorpioni,roboti,droni,mutanti a také lidé.Gunman Chronicles je koridorovkou v tom nejlepším smyslu slova.Nemusíte složitě hledat cestu jak jít kupředu,ale není to zas tupé postupování vpřed.Tady musíte aktivovat páku,tamhle zase otočit ventilem,tady spravně stisknout tlačítko.Právě tohle je velmi osvěžující a hře to dodává potřebnou šťávu a zajímavost.Tím jak je každá planeta jiná,tak se nemusíte bát nějakého stereotypu a už vůbec ne nudy.Velmi slušný je arzenál zbraní,respektive různé kombinace střelby.Ve hře máte celkem sedm zbraní(nůž, pulsní pistoli, brokovnici, rotační samopal, energetickou pistoli, raketomet, granáty a kyselinovou pistoli)Proti silným nepřátelům je dobré využít správné kombinace střelby k jejich eliminaci.Zajímavým prvkem je i použití kulometného hnízda nebo tanku.

Umělá inteligence nepřátel je poplatná době vzniku.Nepřekvapí vás nějakým extra krytím,ale nebudete ani znechuceni.Hudba,zvuky a dabing postav je na vysoké úrovni,je zde zřetelně vidět profesionální podpora společnosti Valve.Ovládání je také velmi příjemné,klávesy si můžete nakonfigurovat ,jak to vyhovuje vám.Stejně tak ovládání myši je v pohodě.Herní čas je zhruba kolem 6 hodin.Gunman Chronicles je i po letech zajímavou hrou,která vás sice neoslní grafikou,ale dobře se u ní bude bavit,což je to nepodstatnější.Dávám 60%