Hunted: The Demon's Forge

10.7.2011 Autor recenze-Standa Madukas

Nejsem zrovna příznivec akčních mlátiček,kde zuřivě klikáte do myšítka,ale občas není na škodu si takovou hru zahrát.inXile Entertainment je i podle názvu ,celkem neznámé herní studio ,v jehož čele stojí Brian Fargo.Tento chlapík byl u založení Interplay a podílel se na hrách jako je Baldur's Gate či Fallout. Jeho nové studio ve spolupráci s Bethesdou vydalo akční mlátičku s názvem Hunted: The Demon's Forge,která staví na kooperaci dvou hráčů,respektive ve hře jsou dvě postavy,mezi kterými se můžete přepínat.Příběh je klasikou v žánru akčních rubanic.Dva hrdinové-silný ,urostlý chlapák jménem Caddoc a celkem hezká,štíhlá elfka E'lary se vydávají na dlouhé putování za záchranou světa.Přitom budete bojovat se spoustou monster,budete osvobozovat porobené kmeny a  přijdete si i na hezké peníze.Hra je prokládána mnoha animacemi,které se snaží držet chatrnou zápletku při životě.Bohužel se to moc nedaří,protože nejdůležitějším aspektem hry je neustálý boj,kontakt,souboje.Už jen z podstaty jsou oba hrdinové navzájem hodně odlišní.Caddoc je robusní ,umí to s mečem a vůbec v kontaktních soubojích si libuje.E'lary skvěle zachází s lukem,navíc je štíhlá,takže jí nedělá problém protáhnout se kdejakou škvírou ve skále.Každý z dvojice umí i to co ten druhý,ale je nesmysl využívat Caddoca ke střelbě z luku,když je výborný v práci s mečem a naopak.Obě postavy spolu i dobře spolupracují.Caddoc zvládne odsouvat těžké předměty a E'lara umí hořícím šípem zapalovat různé pochodně.Oba svorně pak nadzvedávají dveře a postupují tak do dalších lokací.Oba hrdinové si mohou pomáhat i v boji. Příkladem je E'lařino zmrazování nepřátel, díky kterému Caddoc lehce zlikviduje nepřátele,nebo Caddocovo kouzlo zvedající protivníky ze země,kdy E'lary může protivníky zdálky sestřelovat.Herní kampaň je v režimu jednoho a dvou hráčů stejná. Jediný rozdíl je v tom, že v singlplayeru je váš partner řízený počítačem. Občas ve hře narazíte na různé hádanky ,třeba když musíte najít 4 runy ,které vám otevřou dveře v místnosti s velkou truhlou na hromadě lebek.V truhlách zase pro změnu nacházíte zlato,které milují obě postavy za které hrajete.Grafika hry na první pohled nevypadá vůbec špatně. Použitý Unreal engine dokazuje, že má stále co nabídnout.Zvláště exteriéry jsou hezkou podívanou, i když i ta krásně barevná krajina se po chvilce okouká.Interiéry už jsou znatelně horší,vše se utápí  v tmavých chodbách nebo v podzemí,kde moc světla z principu neuvidíte,takže i lokace podle toho vypadají.Ovládání hry si můžete nakonfigurovat podle sebe.Výhodou je, že použijete jen několik kláves,které si rychle zapamatujete.Hudba a zvuky jsou kvalitně zpracovány,zvláště při soubojích /cinkot zbroje a mečů/zvuky vyniknou.Dabing postav je také povedený.Hunted: The Demon's Forge je s českými titulky,které jsou také bez chyb.Ve hře sbíráte krystaly,za které si nakoupíte dovednosti.Vybíráte jak z bojových,tak i magických schopností.Právě magické schopnosti jsou ve hře hodně důležité,protože hlavně jejich zásluhou můžete rychle likvidovat odolné protivníky .Těch je ve hře široké spektrum.Jsou tu klasičtí skřeti,pavouci,orkové,nekromancerové,kostlivci,minotauři,démoni a nezbytní velcí bossové.Souboje jsou postupem doby stále těžší,takže pokud nebudete hrát na tu nejslabší obtížnost,hodně se při tom zapotíte a některé úseky budete hrát několikrát.Ve hře nelze ukládat,jsou tu klasické checkpointy,které jsou celkem dobře rozvrženy i když na některých problematických místech bych je umístil hustěji než autoři.Hra je klasická koridorovka,musíte postupovat jedinou možnou cestou do oblasti,kde v několika vlnách na vás budou útočit nepřátelé.Až je všechny pobijete,tak se vám otevře brána nebo si jí prostě nadzvednete sami.Je to hodně stereotypní, a zvláště v druhé polovině hry, i dost ubíjející a nudné. Jak už jsem zmínil,obtížnost hry je nastavena docela dost vysoko, a pokud si nebudete hlídat svého parťáka ,tak se vám může stát,že vám zemře a vy budete muset úsek opakovat,pokud ho rychle neproberete k životu.Takže moje rada je-vždy si hlídat ,kde máte parťáka,abyste v případě potřeby mohli okamžitě vystartovat směrem k němu.Výměna zbraní a štítů probíhá následovně-všude po celou dobu hraní jsou zbrojní stojany ze kterých si doplňujete co potřebujete.Je tu i popisek,takže nehrozí ,že byste si vzali horší zbraň než máte.Hra bohužel používá stokrát vytěžené,neustále se opakující nadzvednutí dveří,průlez skulinou mezi skálou...to samé popadesáté už není prostě zábavné,je to zabřednutí do bezradnosti a stereotypu.Hra má celkem 6 kapitol,které jsou hodně dlouhé/odhaduji zhruba 15 hodin herního času/,ale tím ,že se drtivá většina věcí stále opakuje, by klidně stačilo hru zkrátit na polovinu herní doby,zapracovat na oživení hry.Hunted: The Demon's Forge zůstala někde na půlce cesty.Je vidět,že hru dělal zkušený tvůrce,bohužel však podcenil atmosféru a hratelnost.Obojího se hře nedostává a tak recykluje stále stejná monstra,prostředí....naprosto chybí prvek variability....nápad,který by stereotyp ochutil.No nevím jestli je problém na mé straně,ale já se prostě nebavil tak,jak jsem si představoval.Nuda a neskutečný stereotyp hru zabil.Dávám 45%

Náhledy fotografií ze složky Hunted- The Demon's Forge