Kane & Lynch 2 Dog Days

Kane & Lynch 2: Dog Days

18.9.2010 Autor recenze-Standa Madukas

Je to tři roky zpátky,v roce 2007 jsem hrál první díl,který se mi velmi líbil,ač nesklidil nijak zvláštní ovace.Hra byla určena hlavně pro dospělé hráče,protože brutalita i sprostý slovník byli jedním ze základních stavebních kamenů celé hry .Pokud první díl byl hodně dynamický,tak druhý díl je o řád výše co se akčního spádu týče. Dánské studio IO Interactive je zvláštní v tom,že se specializuje na hry s antihrdiny v hlavních rolích.Nájemný vrah Hitman stejně jako dvojice zločinců Kane and Lynch jsou postavy bez morálky a bez skrupulí.Děj Dog Days nás přenese do Šanghaje, kde Lynch čeká na příjezd Kaneho. Cestou domů se strhne první krvavá akce v ulicích Šanghaje. Tím jsme okamžitě vtaženi do hry ,není čas na nějaké rozhovory.Ostatně Kane a Lynch je natolik nesourodá dvojice,že si v podstatě toho ani nemají moc co říct.Většinu času hrajete za Lynche. Tempo hry je přímo vražedné,žádné dlouhé dialogy.Akce střídá akci a ani se nenadějete a už jsou tu závěrečné titulky. Akční složka vydatně čerpá ze všech možných filmových akčních scén,místy jsou to klasické akční klišé. Budete bojovat proti rozmanitým nepřátelům,ať už jsou to poskoci mafiánů,nebo sami mafiáni, bojovat budete proti policejním,speciálním i vojenským jednotkám. Inteligence nepřátel je dost mizerná,ale co hodně nepříjemně překvapí  je neuvěřitelně přesná muška nepřátel.Vy do nich vystřílíte zásobník,jim stačí  pár výstřelů ,aby vás zabili.Důležitou součástí je krytí za překážky,je velmi podobné tomu v Gears of War. Interakce s okolím je celkem dobrá,spousty věcí jdou rozstřílet.Zranění je tu ošetřeno tak ,jak je to dnes ve hrách běžné.Žádná lékárnička,ale prostě se jen na chvilku schováte a zranění je zázračně rychle vyléčeno. Ve hře můžete získat zbraně od zabitých nepřátel, takže se nemusíte ohlížet na to kolik vám ještě zbývá munice.Používat můžete jenom dvě zbraně,to by nevadilo,ale co tedy vadilo hodně,že tu absentují granáty,což považuji za výrazný nedostatek.Sice si můžete vzít kanystr s benzínem, ale můžete mít vždy jen jeden a nemůžete ho nosit přes celou misi, protože při jeho přenosu nejde střílet. Hra je až neskutečně lineární…vše je strašně stereotypní…….stále se opakuje to samé.V určitých momentech máte chuť praštit do monitoru a říct…to snad ne?Sotva v roli Lynche zlikvidujete jednu vlnu nepřátel , už je tu se další várka nepřátel. A pak další a další a další. Neskutečný vopruz a nuda,nuda,nuda.Právě přehnané množství nepřátel často způsobí, že některé pasáže Dog Days budete muset několikrát opakovat a věřte,že to už pak není zábava.Hra není příliš dlouhá,za takových 5 až 6 hodinek máte dohráno,což si myslím,že je dost málo.Ovládání nelze nakonfigurovat tak ,jak potřebujete,ale to není nic co by extrémně vadilo.V  určitých pasážích se daří vytvořit pocit beznaděje a atmosféru,která je natolik depresivní,že máte pocit,že už žádný zítřek nebude.Kane & Lynch 2 je primárně zaměřován na kooperativní multiplayer. A při singleplayeru je to znát v tom směru ,že je odfláknutý. Váš kolega ovládaný počítačem se sice nikde nezasekne ani nezemře, ale také vám v přestřelkách nijak výrazně nepomůže.Grafika je mnohem lepší než v prvním díle,ale pokud ji srovnám s Mafií 2 ,kterou jsem hrál souběžně s Dog Days ,tak je spíše jen podprůměrem.Co však grafice hodně pomáhá je jakási ruční kamera,která zobrazuje naši dvojici z pozic,které jsou ve hrách nevídané.Obraz se neustále třese…….mě osobně se tento způsob autentického snímání líbil,ale někomu se to líbit nemusí.Zajímavým prvkem je jakési rozmazání nahých lidí na intimních partiích nebo rozstřílených hlav . Zvuky a hudba jsou takovým standardem,který neurazí ,ale ani nenadchne.Ono také při té zběsilé akčnosti moc hudbu vnímat nejde.Velmi dobrý je dabing postav,zvláště Lynch je opravdu hlasově hodně povedený.Hra je opět plná sprostých slov a vulgarismů,ale to k tomuto žánru patří,není to nic samoúčelného.Těžko bych si zvykal na to ,že by Kane a Lynch mluvili salonním jazykem. Co se opravdu povedlo, tak to jsou nádherné animace,které posunují příběh. Celková stylizace je velmi podobná akčním filmům.Vše umocňuje již zmiňovaná ruční kamera,která pomocí zrnitého obrazu vytváří intenzivní zážitek . Kane & Lynch 2: Dog Days nabízí hutnou akční atmosféru.Bohužel je zde i spousta věcí které vadí-zastaralá grafika,krátkost hry a stejně tak nedoladěné ovládání.Když k tomu přičteme i neskutečně monotónní přestřelky, tak zde máme jen hodně průměrnou hru,která na víc než 60% nemá.

Uložené pozice

Čeština

Demo