KingPin: Life of Crime

8.10.2013 Autor recenze-Standa Madukas

hra z roku 1999

Vývojářský tým Xatrix stvořil skvělou akční střílečku KingPin.KingPin je velký kápo, šéf podsvětí v Radio City,městečku třicátých let minulého století.Městečko je prolezlé zločinem,beznadějí,špínou .Jako kdyby nemělo žádnou budoucnost. Většina města je ponořená do temnoty, jediné co prosperuje jsou obchody se zbraněmi, noční kluby a bary.V temných uličkách se válejí opilci nebo rovnou mrtvoly.I vy se ocitnete v takové uličce,dostanete pořádnou nakládačku od goril,které na vás poslal sám Kingpin.Myslí si,že je po vás,takže jejich chybou začne vaše putování za pomstou.První co vám padne do ruky je kus trubky,která poslouží jako zbraň.Hned v první uličce si pokecáte s chlapíkem a o kus dál i holkou co vypadá jako šlapka.Pokud se vám rozhovory vymknou z ruky/záleží jestli používáte vlídnější slova nebo naopak/tak trubku budete muset použít a to rychle,protože jinak sami zemřete.Při následném prošacování mrtvoly/trochu zvláštní způsob-musíte zmáčknou levý alt(podřep)a k tomu klávesu F/najdete většinou pár dolarů.To je velmi důležitá činnost,protože za dolary si nakupujete nejen vybavení /zbraně,munice,štíty,zdraví/,ale hlavně se za ně dostanete do klubů či barů,nebo si za ně koupíte chlapíka,který vám pomůže v boji s protivníky.Zjistíte, že najít si v tomto světe parťáka ,kterému můžete věřit není lehké,většina oslovených odmítne a ten zbytek co vám za pár dolarů pomůže ,stejně moc dlouho nepřežije.KingPin je skvělá střílečka ve které se nenudíte od začátku do konce.Zpočátku má hra adventurní prvky ,kdy jen přímočaře nepostupujete vpřed,ale plníte drobné úkoly,při kterých se vracíte a opět zas vyrážíte do města.Možná místy budete i bloudit,ale není to na nějaké fatální zákysy.Osobitě jsou zpracovány postavy a to i včetně vaší.Všichni muži vypadají jako kulturisté nadopovaní steroidy,s tlustým krkem,býčí šíjí a ohromným hrudníkem.Ženy jsou také robusní a svalnaté,ale mají určitou ženskost.Inteligence protivníků je velmi dobrá,kryjí se ,spolupracují a vůbec se snaží ,aby vás zasáhli a sami nebyli zasaženi.Ustřelit vhodnou zbraní můžete cokoliv...hlavu,ruku i nohu.Arsenál zbraní je solidní. Nejdříve je to již zmíněná trubka,později získáte páčidlo.Ze střelných zbraní je to nejprve pistole,ke které si později můžete koupit tlumič.Pak je to brokovnice,samopal,plamenomet i bazuka.Zbraně jsou velmi dobře odlišeny a stejně tak zvuk zbraní je výborný.Vůbec zvuky jsou velmi kvalitní,stejně tak i hudební doprovod ,který mají na svědomí  Cypress Hill. Tato hiphopová kapela přispěla třemi skladbami,které se skvěle hodí ke hře.Dabing postav se také povedl.Slovník je  sprostý a brutální.Slovo FUCK je natolik frekventované,že už ho budete po chvilce vnímat jako něco normálního.Kingpin je postaven na enginu Quaka II, a ač už je to vlastně stařeček,tak je neuvěřitelné co z něj vývojáři Xatrixu dokázali vymáčknout.Graficky totiž hra vypadá i po těch letech stále velmi dobře.Lokace jsou sice hranaté,ale jak exteriéry ,tak i interiéry jsou příjemné na pohled.Animace jsou sice krátké,ale přesně zapadají do rázovitosti hry.Hra má trochu nevyváženou obtížnost.Pokud budete hrát na novice nebo easy,tak by pro vás neměla být problémem.Pokud si ovšem zvolíte obtížnost hard,tak to už je jiná káva.Likvidace ,i jen jednoho gangstera bude dost pracná a to nemluvím o přestřelkách ve kterých na vás vyrukuje více nepřátel.Pak už je to o pevných nervech.Hra má svižné tempo,žádný stereotyp nehrozí.Herní čas je zhruba kolem 6 hodin.KingPin: Life of Crime je výborná střílečka,která ani po letech neztratila své kouzlo.Dávám 92%

Náhledy fotografií ze složky KingPin- Life of Crime