Kingpin Life of Crime-Night Work at the Factory

11.10.2013 Autor recenze-Standa Madukas

modifikace hry Kingpin Life of Crime

musím poděkovat za videonávod autorovi EmoLevelDesigner,bez něj bych hru určitě nedohrál.

Protože se mi hodně líbila původní hra Kingpin Life of Crime, rozhodl jsem se zkusit i modifikaci Night Work at the Factory ,na které se průběžně pracovalo asi 10 let.Night Work at the Factory je zajímavá hra z mnoha hledisek.Má své nesporné kvality ,ale také i zápory.Příjemné je,že zachovává ráz a osobitost původního Kingpina.Opět se ocitnete v ponurém prostředí ,tentokrát to ovšem nejsou temné ulice a zákoutí ,ale industriální komplex továren a na ně navazujících provozů a budov.Grafika vypadá opravdu velmi dobře a pokud máte rádi Kingpina,bude se vám líbit i modifikace Night Work at the Factory. Zvláštně poslední mise je opravdová lahůdka.Pokud čekáte střílečku v duchu Kingpina,tak si nechte zajít chutě.Ne ,že by se tu nestřílelo,ale primárně je tu mnohem důležitější skákání,zdolávání různých překážek a hlavně přemýšlení nad tím,jak vlastně postoupit dál.Hra je v tomto opravdu hodně těžká,nemáte žádnou nápovědu,mnohdy je řešení tak krkolomné,že by vás nenapadlo ho udělat.Připravte se na dlouhé úseky,kdy budete hledat řešení,jak postoupit dál.Je to hodně frustrující a nepříjemné,ale zase ten pocit,že jsem našel řešení,mne hnal stále vpřed a hlavně motivoval k tomu,abych hru pokořil,což se mi s vypětím sil podařilo.Dostavil se příjemný pocit,že jsem dokázal vydržet a nevzdat to.Night Work at the Factory má zvláštní kouzlo,takže jsem odložil hraní ostatních her a věnoval se jen této modifikaci.Hudební složka je opravdu zajímavá,je to mix od blues až po nevtíravý pop a vybrané skladby se skvěle hodí ke hře.Málokdy se mi stává,že mne hudba ve hře zaujme,v tomto případě se tak stalo a bylo co poslouchat ,i když jsou to jen krátké skladby.Zvuky jsou poplatné původní hře,takže i tady musím vyjádřit velkou spokojenost.Horší je dabing postav,některé hlasy jsou špatně posazené a i mizerně intonují,ale to je spíše detail,než ,že by to vadilo.Zbraně zní tak ,jak v reálu.Nabídka je stejná s původní hrou.Rozdíl je jen v tom,že se k nim dostane až zhruba v polovině hry.Takže nejdříve budete mít na dlouhou dobu páčidlo,poté získáte pistoli,brokovnici a nakonec i samopal a v závěru i bazuku.Ovládání je stejné jako u Kingpina,jen s tím rozdílem ,že tady mrtvoly neokrádáte o dolary.Pokud jde o obtížnost hry ,tak ta už je sama o sobě těžká tím,že musíte neustále hledat cestu vpřed.Sice to vypadá,že je více postupů,ale není tomu tak.Musíte prostě najít tu správnou skulinu a ta je většinou jediná.Ve hře sice není žádný bug/chyba/,která by vám nedovolila hru dohrát,ale je tu nepříjemná věc při prolézání otvoru ,kdy musíte z roury prolézt do vedlejší místnosti.Tady jsem se zaseknul na hodně dlouhou dobu.Už jsem to pomalu vzdával,v zoufalství jsem začal střídavě mačkat klávesy pro dřep a skok...a najednou jsem byl ve vedlejší místnosti.Takže to je i rada pro vás.Ještě abych se vrátil k obtížnosti hry.Pokud zvolíte obtížnost novice nebo easy,tak přestřelky a souboje s nepřáteli se dají zvládnout,ale raději se snažte utéct.Pokud však zvolíte hard  je hra skoro nepokořitelná.Nepřátelé jsou téměř nesmrtelní,kdežto vy umíráte rychle.Počítejte s tím,že u hry strávíte tak 10 až 15 hodin podle toho, jak se vám bude dařit najít řešení ,jak postoupit dál.Nebojím se říct,že je to skoro zákys za zákysem.Přes všechny problémy mě hra hodně bavila,dávám 75%