Outcry- The Dawn/Sublustrum

4.10.2012 Autor recenze-Standa Madukas

Pro milovníky psycho adventur je Sublustrum skoro povinnost k zahrání,protože i když hra není moc známá/ve světě vyšla pod názvem OutCry/,je jednou z nejlepších ,které jsem v tomto žánru odehrál.Sublustrum k nám zamířila z Ruska ,Phantomery Interactive jí ma na svědomí.Scénář hry vypadá hodně zajímavě a lákavě.Váš bratr je vědec -experimentátor,kterému se pomocí drog a zvláštní technologie podařilo sestrojit stroj,s kterým se dá cestovat časem.Váš bratr vám chce vše ukázat,jenže náhle umírá,vy přebíráte klíče od jeho bytu a tím se také ocitneme ve víru událostí,kterých jste aktérem.Zpočátku se procházíte po bytě,pročítáte záznamy z deníku nebo listujete odbornou literaturou a snažíte se přijít věcem na kloub.Uprostřed místnosti stojí velká kapsule,která je časoprostorovým strojem.Jenže chvilku potrvá než jí zprovozníte a přesunete se dál do Třpytosvěta.V něm funguje vše jinak,fantazijní svět vás bude unášet a jen vaše pragmatičnost ve spojení se zmíněnou fantazií vám pomůže slepovat kousky příběhu.Sublustrum je klasickou adventurou ,s inventářem a následným používáním předmětů.Budete manipulovat s různými přístroji, jejichž účel/princip/ budete muset odhalit.Sublustrum je hodně obtížná hra,protože i když jste hodně dobří adventuristé,tak zde klasické principy typu všechno na všechno nefungují.Musíte pozorně číst deníky,aby vám neunikla určitá kombinace ,ale informací je poskrovnu a vy musíte experimentovat a zkoušet co vlastně můžete.Ve hře mimo vaší osoby už žádná jiná není.Na začátku se mihne žena,která vám přinese klíče od bratrova bytu,setkáte se v tramvaji s průhlednou postavu a pak na konci hry uvidíte sami sebe jako dítě.To je vše.Grafika hry,respektive engine není technologicky na špici,ale v tomto případě to vůbec nevadí.Dobře podkresluje ponurou atmosféru a vytváří zvláštní atmosféru ,ve které to vypadá ,jako když si pustíte starý film na cívce.Ovládání je velmi jednoduché,využijete pouze myšítko,kterým zvládáte všechny úkony .Hudba je velmi povedená,skvěle podkresluje tíživost situace a navozuje zajímavé pocity.Hra je nadabována do češtiny,hlas dabéra je velmi příjemný,kdo je však jeho nositelem jsem se z titulků nedozvěděl,jen že dabing má na svědomí Studio Wind Ostrava.Sublustrum je povedené dílko,které jsem si s chutí zahrál.Dávám 60%

Náhledy fotografií ze složky Outcry- The Dawn/Sublustrum