Půl kila mletýho/Evil Days Pound of Ground

4.9.2012 Autor recenze-Standa Madukas

Zábavných adventur je celkem dost,jejich úroveň je však značně kolísavá,což platí i u této hry,která vznikla u nás doma v Centauri production.V hlavní roli hrdiny se setkáme s Johnny Majerem,který musí zachránit Snake City před zombíky.Na krajinu padla zelená mlha ,která generuje nové a nové zombie.Prvotním úkolem je tedy postupně povypínat čtyři generátory.To však není všechno,protože Majer ztratil paměť ,musí zjistit co se to vlastně v minulosti stalo.Zelená mlha je dílem šíleného profesora Hoffmana Vangeleho.Nejprve to vypadá,že zapeklitou situaci bude muset řešit armáda,ale pak se najde řešení jiné.Půl Kila Mletýho je third person akce, která je postavena na buranském humoru ,který je však místy trochu křečovitý.Naštěstí je tu generál Fernandez,který nám formou přednášek vysvětluje,co se to vlastně na poušti stalo.V hře samotné už tolik humoru není,spíše naopak.Setkáte se s podobnými burany jako je Majer.Farmářka,Čenda,Pepe a jeho bratr,prostě je tu sbírka tupců k pohledání.Každý z nich umí něco jiného a tak i jejich pomoc je omezená.Na hrubou práci jste tu vy a tak si užijete nejen střílení a spousty zabitých zombíků,ale i nekonečné přejezdy pouští.Právě tyto přejezdy jsou podle mne tou největší slabinou hry.V podstatě jen natahují herní čas,ale jinak nedávají žádný smysl.Navíc cílové body na mapě ,kam máte směřovat,jsou někdy tak zmatečně řešeny,že je to spíš otrava než zábava.Akční složka,tím myslím střílení zombíků je o poznání zábavnější,přesto jsem se nemohl ubránit pocitu stereotypu a nudy.Vše se totiž opakuje a tak po chvilce už zjistíte,že se objevují tatáž monstra.Pokud si zvolíte nejtěžší obtížnost,tak budete asi  hodně nadávat,protože hra se stane těžkým oříškem.Proč? Třeba proto,že zombíci se vám budou neustále respawnovat a vy je jednoduše všechny nevystřílíte,protože tolik munice mít nebudete a baseballkou vše nezvládnete.Navíc vaše postava neumí skoro nic...skákat,přikrčit se,něco uchopit,prostě Majer je opravdu tupé hovádko,které umí jedině utíkat.Takže vám zbývá jediná šance a tou jsou barely s ropou.Musíte si zombíky správně načasovat k barelu a pak z bezpečné vzdálenosti do něj střelit.Zombíci tím umírají ve větším než malém množství.Pozor si dejte na obnovovací zombie,ty likvidujte přednostně,protože mají schopnost generovat další zombíky a pokud je nezlikvidujete v zárodku,tak se pěkně navztekáte.Ve hře k likvidaci zombíků použijete mimo zmiňované baseballky také kolt,brokovnici a kuši.Kolt je celkem neúčinný,protože když zombie netrefíte přímo do hlavy,tak budete potřebovat několik ran k její likvidaci.O poznání účinnější je brokovnice,ale jasně nejlepší je pro mě kuše,s kterou můžete likvidovat protivníky z velké dálky.Zvláště se mi to osvědčilo v boji proti Mafiánům.Když zlikvidujete více protivníků najednou,provedete Multikill.Z každé mrtvoly získáváte finanční bonusy, které z mrtvol vypadávají. Ty používáte k nákupu munice a lékárniček v automatech na různých místech.Co je také velmi otravné,je loading při přejezdech pouští.Herní čas je zhruba 5 až 7 hodin v závislosti na tom jakou jste zvolili obtížnost.Ovládání je klasické,klávesnice a myš,můžete si nakonfigurovat klávesy ,které vám vyhovují.Zvuky,hudba i dabing jsou povedené,zvláště buransky namluvený generál je opravdová lahůdka.Grafika je zajímavá,ale zbytečně strohá .Půl kila mletýho není špatná hra,i když jsem se místy nudil,tak v celkovém vyznění se dobře pobavíte.Dávám 60%

Náhledy fotografií ze složky Půl kila mletýho/Evil Days Pound of Ground