Shadow Harvest: Phantom Ops
22.1.2012 Autor recenze-Standa Madukas
Shadow Harvest je akční hra se stealth prvky. Takto by se ve zkratce dala představit hra,která bohužel nedokázala spojit oba prvky v takový celek,který by mě dokázal zaujmout.O co ve hře vlastně jde? Přesuneme se do blízké budoucnosti,konkrétně do roku  2025. Podíváme se do Somálska, Spojených arabských emirátů,Dubaje i na Kubu, kde zuří občanská válka.Všude budeme mít své úkoly,které musíte plnit. V příběhu vystupují dvě kooperativní postavy,které se navzájem prolínají a doplňují se.První postavou je Aron Alvarez a tou druhou kráska Myra Lee. Oba mají společný cíl i úkol,najít a zlikvidovat Karima Kimoseina, afrického vůdce, který terorizuje Somálsko a má v úmyslu destabilizovat mír na celém světě.Příběhová linka je bohužel natolik slabá,že vlastně není ani podstatné koho honíte,spíše jde o to, jak akci provedete.Aron je klasický voják na hrubou práci,to znamená neohroženě se pustit do boje v přestřelkách.Myra je naopak tím stealth prvkem.V tichosti likviduje nepřátele zezadu ať už kuší nebo nějakým chvatem.Bohužel je tu  tolik hluchých míst,že hratelnost po první misi klesá doslova na nulu.Jsou tu sice všechny možné věci,které se vyskytují ve všech střílečkách a stealth akcích,jenže tady to je seskupené do tak nesourodých celků,že to prostě nefunguje.Vybuchující sudy,zpomalený čas,noční vidění,procházka v útrobách velkého robota,komiksová grafika postav/obrysy jsou obtažené-nepřátelé červeně,vaši bíle/,prolézání ventilací atd. Prostě ve hře jakoby nic nechybí,jenže to nedrží pohromadě.Doslova trapností je , že vaše postavy neumí skákat,systém krytí je v podstatě nulový  a to už nemluvím o pohledu přes rameno,který mi vysloveně nesedí.Únavné jsou i dva dlouhé briefingy,které nelze přeskočit,takže pár minut musíte poslouchat kecy o tom co a jak udělat.Ve hře je celkem 12 misí,ale dvě jsou právě už zmíněné briefingové,takže je to v podstatě 10 misí.Grafické zpracování je na průměru,stejně jako hudba,která je sice rozmáchlá , ale ničím zajímavá.Hra je na vyšší obtížnost docela obtížná,jsou tu sice klasické lékarničky /můžete je použít až ve chvíli ,kdy je opravdu potřebujete/,jenže ty všechno nezachrání.Checkpointy jsou rozvrženy dost necitlivě a tak se vám často stane ,že budete určité úseky opakovat.Propojení klasické střílečky se stealth akcí se naprosto nepovedlo,hra mě vysloveně zklamala a i proto dávám jen 25%
uložené pozice

Náhledy fotografií ze složky Shadow Harvest-Phantom Ops