Shank 2

29.2.2012 Autor recenze-Standa Madukas

V roce 2011 se objevila akční plošinovka Shank,která přinesla svěží vánek do velkého rance,který bych nazval Akční hry.Shank byl nostalgickým ohlédnutím za érou pojízdných automatů,které brázdili republiku a nechali majitelům vydělat slušné peníze.Nám hráčům to zase přinášelo vzrušující chvíle, nejen co se týkalo her samotných,ale i s ohledem na rychle utrácené dvoukoruny,které v automatech mizeli jak v bezedné díře.Shank 2 plynuje navázal na první díl a ještě k tomu dodal přidanou hodnotu.Je  opět plný krve,brutality,násilí.Příběh jako takový není důležitý,důležité je čím protivníky likvidujete.Od klasických nožů až po kulomety,palice,sudy...prostě co se vám připlete pod nohy ,to se dá použít na umlácení či zabití protivníka.Hra je protkána hezkými animacemi,které jsou však proti hře samotné jen slabým odvarem.Shank je zabiják,který se s ničím nemaže a rovnou seká končetiny,ustřeluje hlavy,problém mu nedělá efektně zlikvidovat žraloka nebo krokodýla.K tomu ještě přidejte granáty a molotov koktejly a máte tu dokonalý stroj na zabíjení.Tentokrát oproti jedničce do jednotlivých misí nevyrážíte s kompletní výbavou,ale s tím, co si zvolíte.Můžete si vybrat  jednu silnou zbraň, jednu zbraň na dálku a jeden druh trhaviny.Máte k dispozici tedy méně zbraní,ale to neznamená,že brutální jatka jsou menší než v prvním díle.Základní výbavu si volíte před každou misí, stejně jako postavu s jakou se pustíte do boje.Odemykají se vám stále nové a silnější zbraně.A kdopak se to staví Shankovi na odpor?Od řadových gangsterů,pistolníků,elastických šermířek,vazounů a další odporné havěti se na konci každého levelu dopracujete k souboji s bossem.To je vždy přerostlý golem,který toho hodně vydrží,takže se o trochu víc nadřete než ho zlikvidujete.Na každého platí trochu jiná taktika,ale není zas tak složité přijít na to, jak ho nejlépe zlikvidovat.Mezitím si taky zaskáčete,protože i o tom je tahle hra,také se budete vyhýbat nástrahám, jako jsou ostrá kopí v jámě,spuštěný lis a nebo bourací koule na jeřábu.Skákání naštěstí není tak těžké a frustrující jako některé úseky.Přijde mi,že obtížnost je nastavena docela dost vysoko ,alespoň já jsem některé úseky opakoval více než bych si přál a to už pro mě zábavné nebylo.Čím to?-myslím že ovládání na klávesnici a myši se opravdu nepovedlo.Graficky vypadá hra velmi dobře,komiksová stylizace hře sluší .Postavičky se přirozeně hýbou,akce jsou velmi nápadité a zábavné i když jsou tu momenty ,které se utápí ve stereotypu.Hudba zajímavě podkresluje celou hru,bohužel se tu však objevuje často stejná hudební smyčka.Motiv kytary se povedl ,ke hře pasuje.Zvuky jsou také velmi povedené.Celkem si projdete 8 levelů,pokud jste zdatní hráči a nehrajete na klávesnici s myší,tak hru dohrajete asi tak za 4 hodinky.Já jsem u hry strávil těch hodin zhruba 8, ale hlavně v souvislosti se špatným ovládáním na klávesnici.Hra nabízí koncentrované, čistokrevné násilí,ale autoři na nás po očku pomrkávají a chechtají se.Stylizovaná nadsázka působí  úsměvně.Po dohrání singleplayeru si můžete zahrát – Survival – bráníte se masám nepřátel,díky rozmanitosti zbraní a postav je zajímavý a atraktivní.Shank 2 je velmi solidní 2D akční hopsačkou u které se budete bavit...tedy pokud si zvyknete na zpackané ovládání na klávesnici a myši.Dávám 60%

Náhledy fotografií ze složky Shank 2