Sniper-The Manhunter

14.1.2013 Autor recenze-Standa Madukas

Polští Silden si prostě nedají pokoj ,respektive nedá jim to,aby se nepokusily překonat jeden z nejhorších titulů na PC za poslední roky.Jde o nechvalně proslulou gamesu Chernobyl Terrorist Attack.A jak dopadlo srovnání obou titulů ? Dříve než vám sdělím ortel,tak vám ve zkratce hru představím.Jmenujete se Vlad a vaše povolání je odstřelovač.Vlad je na dálku ve spojení s koordinátorem Maxem, který Vlada instruuje co dělat a kam jít. Celkem si projděte 14 misí v lokacích Moskva, Murmansk, Bajkonur a Afghánistán.Příběh je klasické klišé,kdy musíte někam dojít,někoho zlikvidovat.Jako odstřelovač to máte trochu zjednodušené tím,že můžete likvidovat nepřátele na dálku.Jenže bohužel tento model nefunguje.Už při první misi pochopíte,že tohle není hra ,která by dokázala čímkoliv zaujmout.Grafika je hodně průměrná,exteriéry ještě v určitých momentech vypadají vcelku solidně,zato interiéry to je prostě bída.Chudičké místnosti bez věcí.Interakce s okolím je skoro nulová,jedině obligátní sudy vybuchují.Jinak nic nejde rozstřílet.Vše je naskriptováno až k absurdnosti,stačí ,že nejdete přesně vymezenou trasou ,jakou pro vás připravili autoři a hra najednou neví co dělat.V podstatě se zaseknete a pokud se nevrátíte na místo ,kde máte být,tak se prostě nehnete ve hře dopředu.Stejně tak když odejdete z vymezeného sektoru,tak naskočí čas ve kterém se musíte vrátit zpět ,jinak game over.Nemám nic proti koridorovkám,pokud jsou dobře zpracovány a mají co nabídnout.Zde je bohužel nabídka chudičká a asketická.Hudební doprovod mě vysloveně štval,stále dokola se tu opakuje stejná hudební smyčka.Spustí ve chvíli ,kdy se objeví další nepřátelé....utichne ve chvíli,kdy je všechny postřílíte.Kdyby se alespoň hudební motiv měnil,bohužel je pořád stejný.Zvuky také nejsou nijak úchvatné,ale nevadili mi.Ovládání je naštěstí v pořádku,včetně myšítka.Klávesy si můžete nakonfigurovat, jak vám to vyhovuje.Zbraní je ve hře jen několik,od tří různých druhů sniperek s optikou použijete už jen samopal a pistoli.Nadužívání sniperky je na škodu věci,sice použijete sem tam i samopal,ale zjistíte,že sniperka je prostě v tomto nenahraditelná.Pokud chcete zastřelit nepřítele z bezprostřední blízkosti,tak si bez zoomování nechte zajít chuť,prostě to nejde !! Přestřelky v jeskynních jsou také dost nedotažené.Většinou nic nevidíte,respektive nevidíte odkud se na vás střílí,takže musíte opatrně zjistit odkud nepřítel střílí.Inteligence nepřátel je inteligencí hlupce,který si jde pro smrt jak ,kdyby to bylo něco příjemného.Nepřátelé vám nabíhají do rány v podstatě sami.Je jich většinou tolik,že někdy je to směšné ,když vidíte kolik už nepřátel jste zlikvidovali ,a další a další na vás útočí.Dokud se nenaplní kota,kolik máte zabít nepřátel,tak do té doby budete masakrovat nepřátele.Vlad má několik schopností-může v krátkém úseku běžet hodně rychle,má hodně zdraví, rychlou regeneraci po zásahu a nadlidskou sílu .To vám umožní hrou projít bez větší námahy,takže zhruba za necelé 3 hodiny máte dohráno.Bohužel  Silden hodně připomínají City Interactive/jsou také z Polska/v tom nejhorším smyslu slova. Sniper-The Manhunter je nudnou hrou bez špetky invence a nápadů.Bez téhle hry se obejdete a je lépe na ní rychle zapomenout.Dávám 30%

Náhledy fotografií ze složky Sniper-The Manhunter