Tom Clancy´s Rainbow Six- Vegas
Hra z roku 2007
27.3.2011 Autor recenze –Standa Madukas
Ještě než začnu recenzovat samotnou hru,tak zde je rada pro ty,kteří nevědí jak postupovat v části hry na konci,kdy se musíme dostat k Ireně ,která je na schodech nad vámi. Toto je dost nepříjemná pasáž hry,kdy si musíte pohlídat několik věcí najednou.
1) Váš primární cíl je, aby jeden z členů pracoval na počítači. Naštěstí se teroristé na něj při střelbě nesoustředují ,stejně tak není snadné zničit počítač.
2) Další člen vašeho týmu musí přežít útok teroristů.
3) Teroristé zaútočí na vaše pozice ze dvou směrů ,zleva a zprava.Musíte teroristy likvidovat rychle ,není jednoduché ohlídat obě strany,ale jen rychlost a přesnost vám zaručí zdárné překonání této části hry.
4) V žádném případě nesmíte opustit své místo blízko počítače,protože by to vedlo k selhání mise (Irena by unikla).Musíte v rychlém sledu postřílet všechny teroristy,kteří na vás zaútočí.Teprve až bude prostor před vámi vyčištěn,tak jděte opatrně ke schodům,zastřelte nahoře dva teroristy a teprvé poté postupte k Ireně za neprůstřelným sklem.
Už název hry napovídá,že se podíváme do města Las Vegas,kde teroristé řádí jak černá ruka.Nejdříve tedy něco o samotném příběhu.Irena Morales je nejen hezká žena,ale také dost zlotřilá,takže se postaví do čela teroristické brigády,která pojme megalomanský plán.Obsadit celé město,zlikvidovat pro výstrahu několik desítek civilistů a poté klást své podmínky.Vy jste pro změnu Logan Keller, velitel tříčlenného komanda,dalším členem je Jung Park, hacker a profesionální odstřelovač a Michael Walter, expert na výbušniny. Úkolem komanda je popasovat se s teroristy a zlikvidovat Irenu Morales.Ta je ve svých požadavcích dost nečitelná,takže je i o to nebezpečnější.Jednotlivé mise jsou citlivě roztříděné,takže nehrozí ,že budete procházet stejné lokace.Pro mne nejhezčí lokací byla Nevadská přehrada.Ve hře je sice jen 6 lokací,ale ty jsou tak rozlehlé,že se vám z toho bude točit hlava.Mezi misemi se přesunujete ve vrtulníku a jedině zde můžete vyměnit zbraně a doplňovat vybavení . Dobře zpracovaný je nový systém krytí, kdy přiběhnete k překážce a při držení pravého myšítka se za ní schováte. Kamera se přepne a vy se můžete vyklánět, pohybovat,střílet nebo jen zůstat v krytu. Na rozdíl od předchozích dílů nemáte žádný ukazatel zdraví ,takže stačí pár ran a je konec. Na výběr máte jen dvě obtížnosti, normal a realistic. Vaši partáci toho vydrží víc, ale nejsou nesmrtelní.Pokud některého z nich postřelí, tak mu stačí píchnout injekci a je zase v pohodě. Bohužel si nemůžete hru uložit ,kde potřebujete,takže musíte postupovat obezřetně.Užitečná je akční klávesa, díky které provádíte různé věci jako-vylezete po žebříku,otevíráte dveře nebo slaníte po laně dolů.Nejvíce užitečná je však proto,že vás s její pomocí poslouchají vaši kolegové z týmu a dělají to co potřebujete. Dobrým pomocníkem je malá kamera,kterou vsunete pod dveře a podíváte co se děje za dveřmi. Inteligence nepřátel je  velmi kvalitní,možná jedna z nejlepších,jakou jsem kdy v nějaké hře zaregistroval. Ve hře je více jak 30 druhů střelných zbraní.Všechny zbraně jsou kvalitně zpracované a modifikovatelné. Solidní je i doprovodné vybavení. Na helmě máte brýle pro noční a termo vidění.Grafika je excelentní,působivé jsou efekty jako tříštící se sklo, drolící se kusy zdí,padající kusy nábytku atd. Nádherně je zpracovaný pohyb postav a i jejich vizuální ztvárnění je špičkové. Stejně tak animace jsou nádherné.Hudba se krásně prolnula do atmosféry hry.Zvuky jsou prvotřídní,pokud se vyznáte ve zbraních tak prý rozeznáte jednotlivé zvuky samopalů/nejsem expert,takže proto to slůvko prý/ Povedený je i dabing. Rainbow Six: Vegas je kvalitní mix akce a taktiky ,mohu jedině doporučit.Dávám 80%

Náhledy fotografií ze složky Tom Clancys-Rainbow Six-Vegas