UberSoldier 2-Crimes of War

3.6.2011 Autor návodu-Standa Madukas

Tři roky stará akční střílečka Crimes of War  je budgetovkou (cenově), jako když vyšije.Hned na začátku vás musím upozornit na jednu důležitou věc.Pokud jste hráli střílečku UberSoldier ,tak věřte ,že Crimes of War je  UberSoldier  2.Ptáte se proč? V Rusku se prodává pod názvem UberSoldier 2 a protože distribuce směrem ven z Ruska se ujala City Interactive ,tak hru přejmenovala na Crimes of War. Nikdo to sice nechápe,ale budiž.A aby v tom byl zmatek dokonalý ,tak hra vyšla i pod názvem UberSoldier 2-The End of Hitler.Začněme příběhem,který navazuje na první díl UberSoldiera.Hitler vyšle vědce Ernsta Shaffera do tibetské Lhasy, aby tam objevil tajemství,jak oživit mrtvé.V prvopočátku to vypadá jako šílenost,ale Shafferovi se to nakonec skutečně podaří . Shaffer vyrobí sérum T9, díky němuž se dají oživlým vojákům zadávat rozkazy. Vaším úkolem je zlikvidovat komplex ZX1 ,kde se sérum vyrábí.Vy se jmenujete Karl Stolz,jste také jedním z produktů komplexu ZX1,ale stojíte na opačné straně. Po ruce budete mít občas vnadnou členku odboje Mariu. Moc vám sice nepomůže,ale zvláště v kreslených animacích se na ní hezky kouká.Hned začátek hry vás obrazně posadí na zadek.Hodně mizerná grafika,která ani v tom největším rozlišení není schopna vyšplhat k průměru.Lokace jsou velmi podobné,hranaté a prázdné.Interakce je také nedotažená,sice můžete rozstřílet třeba melouny ,ale už nerozstřelíte prkna ,kterými jsou pobité dveře apd.Mizerně zpracované jsou i postavy,jejich topornost je místy k smích,místy k pláči.Naopak celkem solidní byli animace,ale těch bylo ve hře jen pár.Zajímavě udělané byli kreslené animace,které vypadali komiksově.Pokud by tak vypadala celá hra,tak to mohlo být možná mnohem zajímavější.Zbraní ve hře není moc,ale myslím ,že bohatě postačují,protože je tu jeden zásadní problém.Ať použijete pistol nebo samopal,tak v podstatě obojí vyjde nastejno.Myslím tím efekt zabití.Hudba a zvuky jsou ničím nevybočujícím standartem.Ovládání je naštěstí klasické,kdy se myšítkem rozhlížíte do stran a směrovými klávesami určujete pohyb postavy.Ve hře dostáváte speciální body ,které pak podle uvážení rozdělíte do několika schopností hlavního hrdiny.Jsou to zdraví,emoce,štít,síla a přesnost .Ač jsem se snažil body rozdělovat různě,tak jsem měl pocit,že to na chování postavy nemá nijak výrazný efekt.Crimes of War je stereotypní lineární střílečka ve které vás jen málo co překvapí.Přeskočit i nízkou zídku je neřešitelný problém.Hotovým neštěstím je neustálé obnovování nepřátel v omezených prostorech,které nahrazují souboje s bossy.Zde je to o kvantu nepřátel,kteří na vás útočí ze všech stran.Pokud se to udělá dobře a s citem,tak to může bavit,ale v tomto případě je to těžká nuda.Navíc inteligence nepřátel je doslova tragická.Stačí se trochu schovat a nepřítel už neví která bije a zmateně běhá sem a tam.Dalším bonbonkem je ,když na vás naběhnou,je to jak když jdou sami na porážku,vůbec je nenapadne se krýt.Aby to nebylo úplně ke zblbnutí,tak autoři do hry vložili jednoduché adventurní prvky typu najdi klíč a pak se skrze mnoho nástrah a překážek vrať do místa,kde klíčem otevřeš dveře do další části.Projdete si celkem 13 misí,herní doba je odhadem 6 až 9 hodin.Crimes of War je podprůměrnou střílečkou, která má řadu chyb.Není nic co by stálo za pochvalu. Pro mne je to s bídou za 30%

Náhledy fotografií ze složky Ubersoldier 2