Will Rock

Hra z roku 2003

14.9.2012 Autor recenze-Standa Madukas

Will Rock je čistokrevná střílečka ze staré školy,kdy jste uchopily jakoukoliv zbraň a likvidujíc nepřátele po stovkách, jste šli hrdinně až do posledního levelu,kde si to rozdáte s přerostlým bossem.Hra začíná obrázkovým intrem ,ve kterém se dozvíme proč Willford Rockwell jako člen archeologické skupiny, našel tajný vstup do zapovězeného města. Po zásahu teroristické organizace umírá vedoucí archeolog a jeho dcera je unesena jako oběť krvelačným bohům. Do Willa vstoupí duch samotného Prométhea a vrhá se do útrob chrámu.Příběh jako takový nehraje v tomto případě žádnou důležitou roli,podstatná je akce a té si užijete mírou vrchovatou.Všechny mise jsou lineární,zabloudit v podstatě nejde.Spíše můžete tápat a možná se vám stane,že na několika místech nebudete vědět co dělat,ale hra není složitá,takže jistě přijdete na to co udělat.Interakce s okolím je dost chudičká,ale v tomto případě je to ku prospěchu věci,protože se nerozptylujete okolím.Občas aktivujete nějakou páku,která vám otevře dveře nebo přivolá výtah .Protivníků ve hře máte spousty,většinou je musíte vystřílet do posledního,teprve poté vás pustí hra dál formou otevřených dveří nebo něčeho podobného.Důležitým prvkem hry je sbírání hromádek zlata a cenností, za které si můžete koupit tři speciální schopnosti titánů, které lze pořídit u oltářů.Každá ze schopností je po aktivaci po dobu 30 vteřin připravena vám pomoci.Používejte je s rozmyslem,protože oltáře nejsou všude a vždy když schopnost použijte,tak si jí musíte u dalšího oltáře aktivovat.Lokace jsou datovány do dob starého Řecka, do velkolepých chrámů, pevností, podzemí nebo koloseí.Většinou působí monumentálním dojmem.Ač je Will Rock čistokrevná akce,tak občas musíte použít i mozek k tomu jak se dostat dál.Třeba s pomocí trojského koně,katapultu nebo beranidla .Už jsem zmínil nepřátele,konkrétně je to celkem 15 druhů havěti od minotaurů co vrhají sekyry, koster pretoriánů co vrhají kopí ,gladiátorů co vrhají zápalné cepy,sebevražedných krys,andělíčků s luky,orlů plivajících oheň, kentaurů,tygrů,lvů a dalších.Do toho musíte ještě zlikvidovat čtyři velké bossy včetně samotného Dia.Umělá inteligence protivníků je přizpůsobena jejich stádovému chování,to znamená,že jejich jediným úkolem je vás přímočaře zlikvidovat ,takže nelze čekat nějaké tanečky nebo schovávání.To by i u takové hry postrádalo smysl a v podstatě by to bylo o něčem jiném.Zbraní je ve hře docela dost,bohužel však  postrádají sekundární útok a pravé tlačítko myši se omezuje pouze na zoomování odstřelovací kuší.Z celkového počtu jedenácti zbraní se mi nejvíce zamlouval rotační kulomet.Dobře se střílí i ze samopalu,ale v podstatě i další zbraně jako pistole s nekonečným počtem nábojů,brokovnice ,kuše s ohnivou střelou, raketomet, puška s toxinem, který způsobí nafouknutí protivníka a jeho explozi,medusa gun  nebo atomovka jsou hodně vymazlené zbraně a dobře se s nimi střílí.Grafika je velmi solidní,exteriéry jsou zpracovány efektně a okázale.Stejně tak i protivníci.Destrukce prostředí vypadá také solidně, kulky zanechávají znatelné stopy v kameni, exploze vytvářejí krátery.Hudba je povedená,velmi dynamická ,výborně navozuje správné adrenalinové pocity.Zvuky jsou také solidní,skřeky nepřátel mi zní v uších ještě teď.Ovládání je klasické,myší se rozhlížíte a střílíte ,směrovými klávesami/WASD/ se pohybujete.Herní doba je zhruba kolem 8 hodin.Will Rock je bezduchá řežba,ale ne v hanlivém slova smyslu.Prostě hra ,kdy nepotřebujete přemýšlet,jen prostě uchopíte myšítko a kropíte a kropíte.Dávám 60%